Θ. ΠΟΡΤΑ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ  Εορταστική Περίοδος

 

α. “Καντίντ ή η αισιοδοξία” του Βολταίρου

Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος

Πρεμιέρα: Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου

 

Παραστάσεις:

Παρασκευή και Σάββατο στις 21:15 και Κυριακή στις 18:30

Extra εορταστικές παραστάσεις:
Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου, Τρίτη 26 Δεκεμβρίου, Δευτέρα 1 Ιανουαρίου, Τρίτη 2 Ιανουαρίου στις 21:15

 

* Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

 

β. “Δίκη του Κ” του Φραντς Κάφκα (2ος χρόνος)

Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος

Πρεμιέρα: Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου

 

Παραστάσεις:

Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15

Extra εορταστικές παραστάσεις:

Τρίτη 26 Δεκεμβρίου και 2 Ιανουαρίου εκτάκτως στις 18:30

 

 

γ. “Ο Αληθινός” από την ομάδα VASISTAS

Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη σε συνεργασία με τον Αντώνη Αντωνόπουλο

Πρεμιέρα: Σάββατο 23 Δεκεμβρίου

 

Παραστάσεις:

Σάββατο στις 15.00 και Κυριακή στις 21:15
Extra εορταστικές παραστάσεις:
Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου και 4 Ιανουαρίου στις 21:15

* Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

 

Π α ρ α σ τ ά σ ε ι ς   γ ι α  ν έ ο   κ ο ι ν ό

 

 

α. Μέσα έξω πάνω κάτω

(Για βρέφη 8 μηνών και νήπια έως 4 χρόνων)

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Καραδήμα

 

Παραστάσεις:

Σάββατο στις 10:30 π.μ. και τις 12:00 μ.μ.

 

 

β. Μουσική και Φίλοι

(Από 4 έως 104 ετών)

Σκηνοθεσία: Burger Project

 

Παραστάσεις:

Σάββατο στις 17:30

Extra εορταστικές παραστάσεις:

Τρίτη 26 Δεκεμβρίου, Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου, Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου στις 11:00

 

 

γ. Χιονάνοι

(Από 4 έως 104 ετών)

Σκηνοθεσία: Patari Project/Σοφία Πάσχου
Παραστάσεις:

Κυριακή στις 11:00 και στις 15:00

Extra εορταστικές παραστάσεις:

Τρίτη 26 Δεκεμβρίου, Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου, Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου στις 15:00

 

*  24/12 και 31/1 το ΠΟΡΤΑ αργεί.

Καντίντ ή η Αισιοδοξία

Σκην.: Θωμάς Μοσχόπουλος

Πρεμιέρα: 8 Δεκεμβρίου

 

Ένα από τα σημαντικότερα έργα των γαλλικών γραμμάτων έρχεται στο ΠΟΡΤΑ, σε συμπαραγωγή με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, από τις 8 Δεκεμβρίου σε διασκευή και σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου: Καντίντ ή η Αισιοδοξία. Ένα σατιρικό κείμενο, μικρό σε όγκο, του οποίου η δειλή ή, για την ακρίβεια, σχεδόν κρυφή εμφάνιση στα 1759, δεν προϊδέαζε για τη μεγάλη επιρροή και διάρκειά του στους επερχόμενους αιώνες. Σε μια εποχή που ο Διαφωτισμός άρχιζε με πολύ πιο σίγουρα βήματα να καθορίζει το πνευματικό και κοινωνικό πλαίσιο του ευρωπαϊκού χώρου, ο Καντίντ (γαλλ.: αθώος, απλοϊκός, αγαθός) με τον υπότιτλο Ή η Αισιοδοξία, αντιπαρατέθηκε με σθένος στη βασική αρχή του Γερμανού φιλοσόφου Λάιμπνιτς, ότι “ζούμε στον καλύτερο δυνατό κόσμο”, κλείνοντας το μάτι στους μυημένους. Συγγραφέας του, κάποιος ανύπαρκτος δόκτωρ Ράλφ. Δεν θα αργούσε να αποκαλυφτεί, ότι πίσω απ’ αυτό το ψευδώνυμο κρυβόταν ο διασημότερος ίσως πνευματικός άνθρωπος της εποχής του, ο Φρανσουά Μαρί Αρουσέ, γνωστός σε όλους με το λογοτεχνικό ψευδώνυμο Βολταίρος· ο διαβόητος και αντιφατικός συγγραφέας που, για κάποιους συντηρητικούς σύγχρονούς του, είχε ταυτιστεί ακόμα και με τον ίδιο τον Αντίχριστο.

 

Όλα μοιάζουν υπέροχα για τον Καντίντ, έναν εύπιστο, φιλομαθή και γεμάτο χαρά της ζωής νέο, που μεγαλώνει στην Βεστφαλία, στον πύργο του βαρώνου Τούντερ-τεν Τρονκ. Μολονότι κάποιο ένοχο μυστικό κρύβεται πιθανότατα πίσω από την καταγωγή του, ο Καντίντ δε μοιάζει να έχει λόγους να ανησυχεί για τίποτε. Όλα υπέροχα για τον Καντίντ στην υπέροχη Βεστφαλία και τον υπέροχο πύργο, του υπέροχου βαρώνου, που έχει κόρη την υπέροχη Κυνεγόνδη, για την οποία ο Καντίντ βιώνει το υπέροχο αίσθημα του έρωτα (με ακόμη πιο υπέροχο το γεγονός πως υπάρχει ανταπόκριση από την πλευρά της υπέροχης Κυνεγόνδης). Όλα υπέροχα ως τη στιγμή που σε μια απόμερη γωνιά του υπέροχου κήπου του πύργου ο βαρώνος συλλαμβάνει επ’ αυτοφώρω την Κυνεγόνδη και τον Καντίντ να ασκούν κάποια «πειράματα φυσικής» με σκοπό να μάθουν περισσότερα πάνω στην υπέροχη φύση του έρωτα.

 

Ο Καντίντ ή η Αισιοδοξία έρχεται στο ΠΟΡΤΑ, για να προκαλέσει μ’ έναν τρόπο πνευματώδη και συνάμα πνευματικό ένα ειρωνικό αυτοσαρκαστικό μειδίαμα ή ένα γέλιο τρανταχτό. Για να φέρει λίγο «Διαφωτισμό» μέσα σε τόσο σκοτάδι.

 

 

 

 

 

 

 

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος

Κίνηση: Σοφία Πάσχου

Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού

Κοστούμια: Κλαίρ Μπρέισγουελ
Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Παντελής Φλατσούσης

Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Ρωμανός Μαρούδης
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

Συμπαραγωγή: ΠΟΡΤΑ & ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης

 

Πρεμιέρα στην Κοζάνη: 27 Οκτωβρίου

Με τους: Μιχάλη Συριόπουλο, Ελένη Βλάχου, Ειρήνη Μπούνταλη, Ευσταθία Τσαπαρέλη, Μάνο Γαλανή, Παντελή Βασιλόπουλο, Φοίβο Συμεωνίδη, Βασίλη Κουλακιώτη, Δημήτρη Φουρλή

 

Φωτογραφίες (high res): https://www.dropbox.com/sh/7r8bwdd1l7nfvn7/AACj4XwZUjQ7phnvIyCLhtlNa?dl=0

 

Μέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο στις 21.15 και Κυριακή στις 18.30

Extra εορταστικές παραστάσεις:
Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου, Τρίτη 26 Δεκεμβρίου, Δευτέρα 1 Ιανουαρίου, Τρίτη 2 Ιανουαρίου στις 21:15

 

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 15€, Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65, ομαδικό (άνω των 10 ατόμων) 12€, Ανέργων 8€

 

 

     Η παράσταση Καντίντ ή η Αισιοδοξία επιχορηγείται από το

     Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 

 

 

Η Δίκη του Κ.

Μια παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα Η Δίκη του Φραντς Κάφκα

 

  

 

Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος

 

Πρεμιέρα: Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου

2ος χρόνος

 

 

Χαρακτηρίστηκε από κοινό και κριτικούς ως “η παράσταση της χρονιάς”, “καλλιτεχνικός θρίαμβος” και “ζωντανή παρτιτούρα”. Η Δίκη του Κ, σε διασκευή και σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, επιστρέφει για 2η χρονιά από τις 18 Δεκεμβρίου για λίγες μόνο παραστάσεις.
Κάποιος θα πρέπει να είχε συκοφαντήσει τον Γιόζεφ Κ., καθώς χωρίς να έχει κάνει τίποτε κακό, ένα ωραίο πρωί συνελήφθη”. Έτσι αρχίζει ένα από τα πιο εμβληματικά μυθιστορήματα του εικοστού αιώνα. Ο Γιόζεφ Κ., ανώτερος υπάλληλος τραπέζης και καθ’ όλα αξιοπρεπής πολίτης,  ειδοποιείται από μια σειρά οργάνων μιας ακαθόριστης ανώτερης Αρχής, ότι πρόκειται να δικαστεί για κάτι που κανείς δεν τον πληροφορεί ως προς το τι είναι ακριβώς ούτε και ο ίδιος μπορεί να προσδιορίσει τι του καταλογίζεται. Ένα όμως είναι σίγουρο: θα δικαστεί κάποια στιγμή, παρ’ ότι είναι ελεύθερος να συνεχίσει τη ζωή του όπως πριν. Κατόπιν τούτου, μπλέκει σε έναν γκροτέσκο εφιάλτη στον οποίο βυθίζεται σταδιακά όλο και πιο βαθιά προσπαθώντας αφενός να καταλάβει τη λειτουργία του συστήματος που τον διώκει μέσα από τους παρανοϊκούς γραφειοκρατικούς μηχανισμούς που εμφανίζει και ταυτόχρονα να βρει, μέσα από τους προσωπικούς δαιδάλους του νου του, τη ρίζα της ενοχής που του προσάπτουν. Υπάρχει ένα σύστημα που τον συνθλίβει άδικα ή είναι και ο ίδιος ένα ακόμα γρανάζι που ενισχύει το σύστημα και την πολυπλοκότητα;
Σημείωμα του Θωμά Μοσχόπουλου

Το έργο του Κάφκα δεν χρειάζεται συστάσεις, όπως δεν χρειάζονται ο Όμηρος, ο Σαίξπηρ ή ο Γκαίτε . Έχουν γραφτεί πολύ περισσότερες γραμμές γι’ αυτόν και το έργο του απ’ όσες ο ίδιος είχε γράψει ποτέ, δημιουργώντας την παρακαταθήκη του σκοτεινού του μύθου. Η ανεξίτηλη γοητεία των έργων του και η ένταση των κόσμων που δημιουργεί έχει γίνει ο καθρέφτης άπειρων ερμηνευτών και ερμηνειών που υποστηρίζουν πως εκείνες ρίχνουν το σωστό φως μέσα από τις τεκμηριωμένες προσεγγίσεις τους στο μυστήριο των κλασσικών αυτών κειμένων. Έτσι, έχουμε ψυχαναλυτικές αναγνώσεις του Κάφκα, άμεσα συνδυασμένες με την προσωπική του ζωή, φιλοσοφικές, κοινωνικοπολιτικές, θεολογικές-μεταφυσικές, μεταμοντέρνες, καθώς επίσης αναγνώσεις υπό το πρίσμα της εβραϊκής ταυτότητας του συγγραφέα έως και κάποιες που προσδίδουν “προφητικό” χαρακτήρα στο έργο του, μιας και σύμφωνα μ’ αυτές ο συγγραφέας προεικάζει την επερχόμενη άνοδο του ολοκληρωτισμού στην Ευρώπη ή ακόμα και το ίδιο το Ολοκαύτωμα. (Οι τρεις μικρότερες αδερφές του και οι οικογένειές τους έχασαν τις ζωές τους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης). Ποια όμως είναι η “σωστή”; Όλες. Και καμία. Όπως σε κάθε μεγάλο έργο τέχνης, οι ερμηνείες είναι ανατρεπτικά υποκειμενικές και διαρκώς μεταβαλλόμενες ακολουθώντας πιστά το zeitgeist της κάθε εποχής που αναζητά να αναγνωρίσει τον εαυτό της μέσα στο μεγάλο έργο του παρελθόντος.

 

Γιατί όμως επιλέξαμε εμείς να παρουσιάσουμε την δική μας ανάγνωση και σε αυτόν το συγκεκριμένο χωροχρόνο; Ο Κάφκα “χρεώνεται” και κάτι για το οποίο ελάχιστοι συγγραφείς θα μπορούσαν να καυχηθούν. Μια νέα λέξη στο παγκόσμιο λεξιλόγιο για να προσδιοριστεί μια πολύ συγκεκριμένη κατάσταση και ατμόσφαιρα. Η λέξη “καφκικός”.
Μια λέξη που αυτόματα απαντά στην παραπάνω ερώτηση. Άραγε πόσοι από μας θυμούνται εποχές, που ο χαρακτηρισμός “καφκικές” να ήταν πιο ταιριαστός; Πολιτικολογούμε; Καθόλου. Ενεργοποιούμε τους πιο σαρδόνιους επιβιωτικούς μηχανισμούς μας. Όπως άλλωστε σημειώνει ο μελετητής του Κάφκα Franz Baumer, ο Κάφκα δεν αρθρώνει “κάποιο πολιτικό δόγμα, αλλά μια πνευματική κατάσταση και μια κριτική ευαισθησία που το κύριο όπλο της είναι η ειρωνεία και το χιούμορ.”

Ναι, ο Κάφκα έχει χιούμορ. Μαύρο φυσικά. Αλλά χιούμορ. Παρωδεί, σχολιάζει, ασκεί αμείλικτη κριτική και αυτοκριτική και θα μπορούσε άνετα να διεκδικήσει την πνευματική πατρότητα του θεάτρου του Παραλόγου. (Κάτι που πολλοί από τους εκπροσώπους του έχουν ανοιχτά παραδεχτεί, όπως ο Χάρολντ Πίντερ που έχει διασκευάσει τη Δίκη σε κινηματογραφικό σενάριο, ενώ το έργο του Πάρτυ Γενεθλίων θα μπορούσε άνετα να θεωρηθεί ανάπτυγμα των πρώτων κεφαλαίων του βιβλίου). Όταν ο Κάφκα, διάβαζε στους φίλους του τα πρώτα κεφάλαια της Δίκης όλοι μαζί ξελιγώνονταν στα γέλια. Παράδοξο; Ίσως. Αλλά μήπως αυτό εννοεί ο Μπέκετ λέγοντας “μπροστά σου το χειρότερο ώσπου να αρχίσεις να γελάς”;

Επίσης, ναι, ο Κάφκα έχει θεατρικότητα. Δεν θα επικαλεστούμε τις συνεχείς μεταφορές του έργου του– και ειδικότερα της Δίκης– στη σκηνή, αλλά κάτι που αφορά τις αναφορές του ίδιου του συγγραφέα. Όπως μελετητές του Κάφκα σαν την Evelyn Torton Beck ή τον Guido Massino, που υπογραμμίζουν την πολύ βαθιά εντύπωση που έκανε στον Φράντς Κάφκα καθώς και την καθοριστική σημασία που είχε στην τελική διαμόρφωση του ύφους των ώριμων έργων του–και φυσικά της Δίκης– η επαφή του με το θέατρο Yiddish: μια μορφή λαϊκού εβραϊκού θεάτρου που αναπτύχθηκε αρχικά στην Κεντρική Ευρώπη από το τέλος του 18ου αιώνα και που το ρεπερτόριο των “μπουλουκιών” που το στήριζαν ήταν απλοϊκά μελοδράματα με έντονες εναλλαγές κωμικού στοιχείου γραμμένα στα Yiddish– γλώσσα που μιλούσαν οι Eβραίοι της Κεντρο-Ανατολικής Ευρώπης. Η πρώτη επαφή του νεαρού Κάφκα με το είδος έγινε το 1910 στο  Café Savoy της Πράγας, όπου σε μια μικρή αυτοσχέδια σκηνή, η σχεδόν γκροτέσκα αυτή μορφή θεατρικής τέχνης προκαλεί μια “φώτιση” στον εκκολαπτόμενο μεγάλο συγγραφέα, όπως άλλωστε και ο ίδιος σημειώνει στα ημερολόγιά του. Ο θιασάρχης, σκηνοθέτης και ηθοποιός του θιάσου Yitzak Levi γίνεται πολύ στενός του φίλος. Οι μελετητές αναγνωρίζουν άμεσες αναφορές και δείγματα παρωδίας σκηνών των έργων που παρακολούθησε στα μετέπειτα γραπτά του. Όπως αναφέρει η E. T. Beck “η δομή και η τεχνική, η θεατρικότητα των Yiddish έργων διατρέχουν την ύφανση της Δίκης […] το στοιχείο του μυστηρίου του σασπένς διατηρείται σε όλο το έργο […] σε μια μορφή κλιμακώσεων και αποκλιμακώσεων συγγενών με αυτές της δραματικής τέχνης […] Επιπλέον, η εμφανής έλλειψη ενδιαφέροντος του Κάφκα για βαθύτερη ανάλυση της ψυχολογίας των χαρακτήρων του αντανακλά την πρωτόλεια καταγραφή και τα υπεραπλουστευμένα κίνητρα που ενεργοποιούν τους χαρακτήρες των Yiddish θεατρικών έργων”.

Τι σημαίνουν εν τέλει όλα αυτά; Πώς η ενασχόληση με τη Δίκη μπορεί να βυθίσει σε γνωστούς- άγνωστους… ονειρικούς κόσμους, να τρομάξει, να διασκεδάσει, να γοητεύσει, να ταράξει, να ανακουφίσει, να προκαλέσει γέλιο ή το ακριβώς αντίθετο; Ανάλογα με το τι θα επιλέξει να δει το κοινό που θα παρακολουθήσει την παράσταση “Η Δίκη του Κ.” που το “Φυσικό Θέατρο της Οκλαχόμα”- το οποίο επισκέπτεται εκτάκτως την πόλη μας – παρουσιάζει στο ΠΟΡΤΑ. Τα υπόλοιπα επί σκηνής.

 

Διασκευή- Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ
Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου
Επιμέλεια Κίνησης: Σοφία Πάσχου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Παντελής Φλατσούσης

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

 

Με τους: Μιχάλη Συριόπουλο, Κίττυ Παϊταζόγλου, Θάνο Λέκκα, Μάνο Γαλανή, Ειρήνη Μπούνταλη, Παντελή Βασιλόπουλο, Μιχάλη Μιχαλακίδη, Ελένη Βλάχου, Φοίβο Συμεωνίδη, Βασίλη Κουλακιώτη

 

Μέρες και ώρα παραστάσεων:
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15

 

* extra εορταστικές παραστάσεις:

Τρίτη 26 Δεκεμβρίου και 2 Ιανουαρίου εκτάκτως στις 18:30

 

 

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 15€, Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65, ομαδικό (άνω των 10 ατόμων) 12€, Ανέργων 8€

 

 

Φωτογραφίες https://www.dropbox.com/sh/y1eg5nodk1ldq6u/AAAMWbI_Io2xnUf7ZdsNt7q0a?dl=0

 

 

Ο Αληθινός

Ομάδα VASISTAS/Σκην.: Αργυρώ Χιώτη

Πρεμιέρα: Σάββατο 23 Δεκεμβρίου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το ΠΟΡΤΑ υποδέχεται για πρώτη φορά την Αργυρώ Χιώτη και την ομάδα VASISTAS, παρουσιάζοντας από τις 23 Δεκεμβρίου τον Αληθινό. Μια παράσταση-ανοιχτή επιστολή με τη μορφή τραγουδιού βασισμένη σε μικρασιάτικα παραμύθια. Αντλώντας υλικό και διασκευάζοντας ηχογραφημένα μικρασιάτικα παραμύθια/αφηγήσεις, όπως τα μετέφερε η γιαγιά Αργυρώ, ο Αληθινός γλιστράει σε ένα συμβολικό και ποιητικό σύμπαν πάντα με άξονα την προσωπική σύνδεση και τον επαναπροσδιορισμό του παρόντος.

 

Με όχημα τη μουσική, σε μια συνθήκη ονειρικής συναυλίας, ένα γυναικείο ποπ συγκρότημα με τη χρήση μικροφώνων, μουσικών οργάνων και ηλεκτρονικών ήχων, μετατρέπει τις ιστορίες του σε τραγούδι. Τα μέλη του συλλογίζονται πάνω σε προσωπικές πορείες, επιλογές, αλήθειες και φαινόμενα που τα καθόρισαν. Τι μένει στην πραγματικότητα από μια προφορική αφήγηση ενός παραμυθιού που ταξιδεύει στο χρόνο; Ποια αλήθεια διασώζεται; Της μνήμης ή της καρδιάς; Της ιστορίας ή της εμπειρίας της αφήγησης;

Βγαλμένα από την προφορική παράδοση των Ελλήνων της Σμύρνης, παραμύθια όπως «Ο Αληθινός» ή «Της Τύχης τα Γραμμένα», συχνά σκληρά, ρεαλιστικά και ενίοτε αντικρουόμενα μεταξύ τους ως προς τον συλλογισμό ή την ορθότητα που μεταφέρουν, αποτελούν έναν «οδηγό επιβίωσης σε δύσκολους καιρούς». Άλλωστε, οι ιστορίες αυτές αποτελούσαν ανέκαθεν το μέσο επικοινωνίας των γηραιότερων με τους νεότερους, ήταν ο τρόπος μεταφοράς της κοσμοθεωρίας και της εμπειρίας τους για τη ζωή. Ένας τρόπος να διαπραγματευτούν την ειλικρίνεια, τη σύνδεση με τους οικείους, το ρόλο της τύχης στη ζωή σε αντιδιαστολή με τη δύναμη της θέλησης, την ελευθερία επιλογών και τα κοινωνικά δεσμά. Εσύ, άραγε, σε τι πιστεύεις και σε τι αντιστέκεσαι;

 

 

Το κείμενο και η μουσική της παράστασης δημιουργήθηκαν από την ομάδα VASISTAS και τις ηθοποιούς κατά τη διάρκεια των προβών. Βασίζονται στις αφηγήσεις παραμυθιών της γιαγιάς Αργυρώς.

 

 

 

Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη σε συνεργασία με τον Αντώνη Αντωνόπουλο
Δραματουργική επεξεργασία:
Ομάδα VASISTAS

Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Σκηνικός Χώρος: Μπάμπης Χιώτης

Κοστούμια: Ηρώ Βαγιώτη
Ηχητική επιμέλεια:
Jan Van de Engel

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη

Φωτογραφίες, video: Γκέλυ Καλαμπάκα

 

Με τις: Θεανώ Μεταξά, Νικολίτσα Ντρίζη, Ματίνα Περγιουδάκη, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη

 

Φωνή: γιαγιά Αργυρώ Χιώτη
 

Μέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο στις 15.00 και Κυριακή στις 21.15


* Εορταστικές
παραστάσεις:
Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου και 4 Ιανουαρίου στις 21:15

 

Διάρκεια: 60 λεπτά

 

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 10€, Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65, ανέργων 8€

 

Φωτογραφίες (high res): https://www.dropbox.com/sh/u5l9ukmv8rpz0l2/AAB6sbJOJrjW70FniXBynlNsa?dl=0

 

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=WlJcW7v0_nw&index=3&list=PL8slCk8tgmKCROWxgZUDCuqGGGcrmA1kR

 

 

     Η παράσταση ο Αληθινός επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

 

 


Μουσική και Φίλοι

Burger Project

Από 4 έως 104 χρόνων

 

Πρεμιέρα: 14 Οκτωβρίου

 

 

 

 

 

 

 

Το ΠΟΡΤΑ υποδέχεται για πρώτη φορά τους μοναδικούς Burger Project, φιλοξενώντας τη νέα τους διαδραστική συναυλιο-παιχνιδο-παράσταση Μουσική και Φίλοι. Ένα χιουμοριστικό, πολυ-πολιτισμικό ταξίδι, που φανερώνει στα παιδιά τον πλούτο της μουσικής και αναδεικνύει τη σημασία της φιλίας, της ομαδικότητας και της συνεργασίας. Με όχημα τα ολοκαίνουργια τραγούδια τους και πολλά μουσικοκινητικά παιχνίδια, μικροί και μεγάλοι θεατές ενεργοποιούν τη φαντασία τους και αλληλεπιδρούν με ρυθμούς και ήχους, καθώς αναζητούν μαζί με τους ήρωες ένα σπάνιο μουσικό όργανο, που ονομάζεται “παρεόφωνο”!

Ο Δόκτωρ Κορνίλιος, στην αναζήτηση ενός σπάνιου και αρχαίου μουσικού οργάνου που γιατρεύει την «ασθένεια της ξινίλας», αναθέτει στους Burger Project τη δύσκολη αποστολή που τους στέλνει στα πέρατα του κόσμου. Στο ταξίδι γνωρίζουν πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους και μουσικές μακρινών πολιτισμών και έρχονται αντιμέτωποι με κρίσιμες αποφάσεις. Όμως, με την ομαδικότητα, τη μουσική και τη βοήθεια των παιδιών, θα καταφέρουν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες και να ανακαλύψουν το σπάνιο “παρεόφωνο”!

 

Μουσική-Σενάριο-Σκηνοθεσία: The Burger Project

Κείμενα: Θάνος Κοσμίδης

Κοστούμια: The Burger Project

Σκηνικά- Μάσκες -Κούκλες: Playroom

Φωτισμοί: Θάνος Κοσμίδης

Φωτογραφίες: Nick Zarago

Επιμέλεια ήχου: Αντώνης Νικηφόρος

 

Με τους: Αλέξη Ιωάννου, Θάνο Κοσμίδη, Έλενα Ιωάννου, Αλέκο Γεωργουλόπουλο

 

Μέρα και ώρα παραστάσεων: Κάθε Σάββατο στις 17.30

Extra εορταστικές παραστάσεις:
Τρίτη 26 Δεκεμβρίου, Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου, Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου στις 11:00

 

Διάρκεια: 90 λεπτά (με διάλειμμα)

 

Το ΠΟΡΤΑ υποδέχεται για πρώτη φορά την Αργυρώ Χιώτη και την ομάδα VASISTAS, παρουσιάζοντας από τις 23 Δεκεμβρίου τον Αληθινό. Μια παράσταση-ανοιχτή επιστολή με τη μορφή τραγουδιού βασισμένη σε μικρασιάτικα παραμύθια. Αντλώντας υλικό και διασκευάζοντας ηχογραφημένα μικρασιάτικα παραμύθια/αφηγήσεις, όπως τα μετέφερε η γιαγιά Αργυρώ, ο Αληθινός γλιστράει σε ένα συμβολικό και ποιητικό σύμπαν πάντα με άξονα την προσωπική σύνδεση και τον επαναπροσδιορισμό του παρόντος.

 

Με όχημα τη μουσική, σε μια συνθήκη ονειρικής συναυλίας, ένα γυναικείο ποπ συγκρότημα με τη χρήση μικροφώνων, μουσικών οργάνων και ηλεκτρονικών ήχων, μετατρέπει τις ιστορίες του σε τραγούδι. Τα μέλη του συλλογίζονται πάνω σε προσωπικές πορείες, επιλογές, αλήθειες και φαινόμενα που τα καθόρισαν. Τι μένει στην πραγματικότητα από μια προφορική αφήγηση ενός παραμυθιού που ταξιδεύει στο χρόνο; Ποια αλήθεια διασώζεται; Της μνήμης ή της καρδιάς; Της ιστορίας ή της εμπειρίας της αφήγησης;

Βγαλμένα από την προφορική παράδοση των Ελλήνων της Σμύρνης, παραμύθια όπως «Ο Αληθινός» ή «Της Τύχης τα Γραμμένα», συχνά σκληρά, ρεαλιστικά και ενίοτε αντικρουόμενα μεταξύ τους ως προς τον συλλογισμό ή την ορθότητα που μεταφέρουν, αποτελούν έναν «οδηγό επιβίωσης σε δύσκολους καιρούς». Άλλωστε, οι ιστορίες αυτές αποτελούσαν ανέκαθεν το μέσο επικοινωνίας των γηραιότερων με τους νεότερους, ήταν ο τρόπος μεταφοράς της κοσμοθεωρίας και της εμπειρίας τους για τη ζωή. Ένας τρόπος να διαπραγματευτούν την ειλικρίνεια, τη σύνδεση με τους οικείους, το ρόλο της τύχης στη ζωή σε αντιδιαστολή με τη δύναμη της θέλησης, την ελευθερία επιλογών και τα κοινωνικά δεσμά. Εσύ, άραγε, σε τι πιστεύεις και σε τι αντιστέκεσαι;

 

Το κείμενο και η μουσική της παράστασης δημιουργήθηκαν από την ομάδα VASISTAS και τις ηθοποιούς κατά τη διάρκεια των προβών. Βασίζονται στις αφηγήσεις παραμυθιών της γιαγιάς Αργυρώς.

 

 

Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη σε συνεργασία με τον Αντώνη Αντωνόπουλο
Δραματουργική επεξεργασία:
Ομάδα VASISTAS

Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Σκηνικός Χώρος: Μπάμπης Χιώτης

Κοστούμια: Ηρώ Βαγιώτη
Ηχητική επιμέλεια:
Jan Van de Engel

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη

Φωτογραφίες, video: Γκέλυ Καλαμπάκα

 

Με τις: Θεανώ Μεταξά, Νικολίτσα Ντρίζη, Ματίνα Περγιουδάκη, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη

 

Φωνή: γιαγιά Αργυρώ Χιώτη
 

Μέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο στις 15.00 και Κυριακή στις 21.15


* Εορταστικές
παραστάσεις:
Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου και 4 Ιανουαρίου στις 21:15

 

Διάρκεια: 60 λεπτά

 

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 10€, Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65, ανέργων 8€

 

Φωτογραφίες (high res): https://www.dropbox.com/sh/u5l9ukmv8rpz0l2/AAB6sbJOJrjW70FniXBynlNsa?dl=0

 

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=WlJcW7v0_nw&index=3&list=PL8slCk8tgmKCROWxgZUDCuqGGGcrmA1kR

 

 

     Η παράσταση ο Αληθινός επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

 

 

Patari Project/Σκην.: Σοφία Πάσχου

Από 4 έως 104 χρόνων

 

Πρεμιέρα: 5 Νοεμβρίου

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι αγαπημένοι Patari Project, μετά τη μεγάλη επιτυχία τους Πιάνω Παπούτσι Πάνω στο Πιάνο, επιστρέφουν στο ΠΟΡΤΑ για να βυθιστούν στο μύθο της Χιονάτης και των Επτά Νάνων. Μέσα από μια νέα, ενθουσιώδη ανάγνωση, το γνωστό σκοτεινό παραμύθι ζωντανεύει με αναπάντεχο τρόπο με τους ήρωες της αγαπημένης ιστορίας να σκαρφαλώνουν στις δυο- αυτή την φορά- πλατφόρμες των Patari.

 

Οι Patari Project διασκευάζουν την ιστορία της Χιονάτης, γιατί τα παραμύθια συμπυκνώνουν την ανθρώπινη εμπειρία. Δεν απευθύνονται μόνο σε παιδιά, αλλά και στους μεγάλους, που έχουν την τάση να ξεχνούν, να μην ακούν πια, να νομίζουν πως έμαθαν ό, τι ήταν να μάθουν.

 

Αν τολμήσουμε να κοιτάξουμε μέσα στον μαγικό καθρέφτη, τι θα δούμε; Το καλό ή το κακό; Την παρέα ή τη μοναξιά; Τον θαυμασμό ή τη ζήλεια; Στους Χιονάνους, δύο αντίθετοι κόσμοι έρχονται αντιμέτωποι για πρώτη φορά.

 

Η παράσταση είναι μια δημιουργία της ομάδας.

 

Σκηνοθεσία: Σοφία Πάσχου

Συνεργάτες Σκηνοθεσίας: Εριφύλη Στεφανίδου, Γιάννης Γιαννούλης

Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής

Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού

Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ

Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου

Φωτογραφίες, video: Panagiotis Maidis

 

Μουσικός: Βασίλης Παναγιωτόπουλος

 

Με τους: Θεοδόση Κώνστα, Θάνο Λέκκα, Ειρήνη Μακρή, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Γιώργο Σύρμα, Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο, Αποστόλη Ψυχράμη

 

Παραστάσεις:

Κυριακή στις 11:00 και στις 15:00

Extra εορταστικές παραστάσεις:

Τρίτη 26 Δεκεμβρίου, Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου, Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου στις 15:00

 

Διάρκεια: 95 λεπτά (με διάλειμμα)

 

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 10€, Ανέργων/Άνω των 65 ετών/Ομαδικό (άνω των 10 ατόμων) 8€

 

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=taDlhIIr-1c

 

Νέες φωτό (high res):

https://www.dropbox.com/sh/tsean4mcg5k1wc2/AABJuPdrzyy7E8B1ucMdZDF5a?dl=0

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ

 

viva.gr, 11876, SevenSpots, Reload Stores, Media Markt, Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Αθηνόραμα, Viva Kiosk