Θ. ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ:”ΤΑΡΤΟΥΦΟΣ” ΜΟΛΙΕΡΟΥ ΜΕ ΧΕΙΛΑΚΗ-ΚΟΥΡΚΟΥΛΟ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΛ. ΒΑΡΘΗ (ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 3 ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ)

Από τις 7 Οκτωβρίου 2016 και για 2η χρονιά στο θέατρο «ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ» τη σκοτεινή κωμωδία του Μολιέρου «Ταρτούφος ή Οι απατεώνες», σε διασκευή και σκηνοθεσία των Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια. Πρόκειται για μια σύγχρονη ανάγνωση του κλασικού έργου του Μολιέρου, σε νέα έμμετρη μετάφραση του βραβευμένου ποιητή Γιώργου Μπλάνα.

Οι τρεις διπλές προσκλήσεις είναι για την παράσταση της Τετάρτης 19/10/16 .

Ποιόν ρόλο υποδύεται ο Αλέξανδρος Βάρθης στον  Ταρτούφο;

Για τις προκλήσεις στείλτε  το όνομά σας και την απάντησή σας στο  email  proskliseis@artandpress.gr .

 

Συνέντευξη με τον Αλέξανδρο Βάρθη:

14686210_10208578196467311_2029676062_n

  • Ο Ταρτούφος είναι από τα μολιερικά έργα που ανεβαίνουν συχνά στο Θέατρο. Πείτε μας μια διάσταση του, που θεωρείται ότι δεν είχε αναδειχθεί ως τώρα, αλλά αναδεικνύεται στην παράσταση σας;

  Ο Ταρτούφος είναι ίσως το πιο γνωστό ή μέσα στα τρία πιο γνωστά έργα του Μολιέρου, οπότε κάθε ανέβασμα του έχει πιστεύω να προτείνει κάτι διαφορετικό. Στην παράστασή μας παρουσιάζεται ένας κόσμος διόλου αθώος ή αφελής. Όλοι οι χαρακτήρες φέρουν μια επικινδυνότητα, που χρησιμοποιούν ώστε να επιβιώσουν ή μάλλον να επιβληθούν, σε ένα περιβάλλον φαινομενικά οικογενειακό αλλά στην πραγματικότητα εχθρικό. Ο Ταρτούφος είναι η κινητήριος δύναμη που αφαιρεί το προσωπείο της Αγίας Οικογένειας και εμφανίζει τον αληθινό, ανθρωποφαγικό χαρακτήρα της. Ίσως η παράστασή μας έχει μια πιο σκοτεινή ανάγνωση…

 

Η παράσταση προτείνει κάτι νέο πάνω στο κείμενο;

Αυτή η οπτική θεωρώ ότι είναι κάτι καινούριο. Η πιο ασφαλής και συνηθισμένη ανάγνωση του Ταρτούφου θέλει τον Οργκόν, πατέρα της οικογένειας, ανόητο και ευκολόπιστο. Σε εμάς συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Ο Οργκόν είναι ένας αποφασισμένος δολοπλόκος που λειτουργεί πάντα βάσει σχεδίου. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της παράστασης μας είναι η έμμετρη (σε δεκαπεντασύλλαβο) μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα.

ai6v4493r

Μιλήστε μας πιο συγκεκριμένα και για τον δικό σας ρόλο. Τι σας συναρπάζει περισσότερο;

Υποδύομαι τον Δάμη, τον νεαρό γιο της οικογένειας που λόγω της οξυθυμίας του, αντιμετωπίζει κατά μέτωπο την απειλή του Ταρτούφου και τις συνέπειες αυτής της αντιπαράθεσης. Θέλει να μοιάσει στον πατέρα του, αλλά δεν είναι ακόμη έτοιμος να διαχειριστεί καταστάσεις. Αυτό που μου αρέσει στον Δάμη, είναι το αυθόρμητο του χαρακτήρα του και ο δυναμισμός του, άσχετα αν δεν του βγαίνει πάντα σε καλό!

 

Τι είναι αυτό που κάνει τον Μολιέρο επίκαιρο σήμερα κατά τη γνώμη σας;

Οι κλασικοί συγγραφείς θεωρούνται κλασικοί γιατί έγραψαν πράγματα που απασχολούν τους ανθρώπους σε όλες τις χρονικές περιόδους της ιστορίας τους. Σε αυτό το έργο ο Μολιέρος ξεμπροστιάζει την θρησκευτική υποκρισία των εκπροσώπων των θρησκειών και όχι μόνο. Μέσα από τα λόγια του Μολιέρου εμείς βρήκαμε την ευκαιρία να καυτηριάσουμε όχι μόνο την θρησκευτική, αλλά και την κοινωνική ίσως ακόμα και πολιτική υποκρισία της σύγχρονης κοινωνίας. Και αυτό ακριβώς είναι που κάνει τον Μολιέρο επίκαιρο. Η ευελιξία και η ευφυΐα στον τρόπο γραφής του, που σε εμπνέει να μιλήσεις για ιστορίες του σήμερα.

ai6v4532alexandros

Πως θεωρείται την κατάσταση της χώρας σήμερα, ως καλλιτέχνης, ως νέος άνθρωπος και πολίτης;

Η κατάσταση μόνο ως τραγική μπορεί να χαρακτηριστεί. Οι αριθμοί των ανέργων κοντεύουν να ξεπεράσουν αυτούς των ενεργών… Αλλά ακόμη και αν είσαι από τους τυχερούς που έχουν μια ή δύο δουλειές δυσκολεύεσαι να ζήσεις αξιοπρεπώς. Υπάρχει μια γενική αστάθεια και αβεβαιότητα. Δύσκολα θα ξεφύγουμε από αυτή την κατάσταση γιατί δεν υπάρχει σύμπνοια και οργάνωση. Πρέπει οι νεότεροι άνθρωποι να πατήσουμε στα πόδια μας και να κάνουμε αυτό που δεν κάνουν οι σημερινοί και οι παλαιότεροι. Να συνεργαστούμε. Είναι ο μόνος τρόπος.ai6v4744

Τι ακολουθεί για εσάς μετά τον «Ταρτούφο»;

Από μέσα Νοέμβριου ξεκινά μια νέα σειρά στον Αντ1 στην οποία θα συμμετέχω με τίτλο “Στο καλό γλυκιά μου συμπεθέρα” και κοντά στο Πάσχα θα είμαι στο θέατρο Κυκλάδων, στην Δίκη του Κάφκα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά.

 

Εκτός από ρόλο σκηνοθέτη, ο Χειλάκης θα αναλάβει και ρόλο πρωταγωνιστή, υποδυόμενος τον   Ταρτούφο, έναν υποκριτής, έναν ανήθικο άνθρωπος που παριστάνει τον ηθικό. Ένα ψευτοθρησκευόμενο επαρχιώτη που καταφέρνει να γοητεύσει με τις υποκριτικές επιδείξεις ευσέβειάς του τον Οργκόν, ένα πλούσιο Παριζιάνο αστό, τον οποίο θα ενσαρκώσει ο Άλκης Κούρκουλος. Ο Οργκόν αποφασίζει, λοιπόν, να τον φιλοξενήσει σπίτι του, καθώς τον εμπιστεύεται με κλειστά μάτια και να τον κάνει γαμπρό του.

Μαζί τους επί σκηνής θα δούμε τους: Αθηνά Μαξίμου, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Ράνια Οικονομίδου, Άγγελο Μπούρα, Τσιμάρα Τζανάτο, Αλέξανδρο Βάρθη, Γιώργο Λιάντο και Φραγκίσκη Μουστάκη. Σκηνικά: Έλλη Παπαγεωργοκοπούλου. Χορογράφος: Θεμιστοκλής Παυλής. Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Βαμβακάρη.

Λίγα λόγια για τον «Ταρτούφο»

Γραμμένος στα 1664, ο «Ταρτούφος» παίχτηκε για πρώτη φορά (οι τρεις πρώτες πράξεις του) στο πλαίσιο καθιερωμένων εορτασμών-φεστιβάλ που συνήθιζε να διοργανώνει ο Βασιλιάς Λουδοβίκος ο 14ος στις Βερσαλλίες. Αμέσως, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. Ο κλήρος αναγνώρισε το ίδιο του το πρόσωπο πίσω από την οξύτατη σάτιρα κατά της θρησκοληψίας και της υποκρισίας και -με την συμπαράσταση της βασιλομήτορος- δεν δίστασε με διάταγμα που εξέδωσε ο Αρχιεπίσκοπος των Παρισίων να απαγορεύσει ρητά στους πιστούς της Μητροπόλεώς του «να διαβάσουν ή να ακούσουν να απαγγέλλεται η εν λόγω κωμωδία είτε δημόσια, είτε ιδιωτικά, επί ποινή αφορισμού».

Loading picture...

Παρά τις αιτήσεις του προς τον Λουδοβίκο, τις περικοπές που έκανε στο έργο του και την προσωρινή αλλαγή του τίτλου, μεσολάβησαν 5 χρόνια προσπαθειών, έντονων απογοητεύσεων και αφορισμών, ώσπου να επιτραπεί τελικά στο Μολιέρο να το παρουσιάσει, χωρίς περικοπές, στις 5 Φεβρουαρίου του 1669. Η επιρροή της κωμωδίας του αυτής είναι τόσο σημαντική που οδήγησε στη δημιουργία του όρου «ταρτουφισμός», που είναι συνώνυμος με την υποκριτική συμπεριφορά, το φαρισαϊσμό.

 

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση

Γιώργος Μπλάνας

Σκηνοθεσία – Διασκευή

Αιμίλιος Χειλάκης,  Μανώλης Δούνιας

Σκηνικά – Κοστούμια

Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Επιμέλεια Κίνησης

Θεμιστοκλής Παυλής

Πρωτότυπη Μουσική – Ηχητικός Σχεδιασμός

Λάμπρος Πηγούνης

Σχεδιασμός Φωτισμών

Νίκος Βλασόπουλος
Πρωταγωνιστούν

Αιμίλιος Χειλάκης

Άλκις Κούρκουλος

Ράνια Οικονομίδου

Αθηνά Μαξίμου

Άγγελος Μπούρας

Γιάννα Παπαγεωργίου

Αλέξανδρος Βάρθης

Γιώργος Λιάντος

Τσιμάρας Τζανάτος

Φραγκίσκη Μουστάκη
Γραφιστικά- promo video

Πανκ Τανκ

Φωτογραφίες

Γιάννης Πρίφτης

Βοηθοί Σκηνοθετών

Δήμητρα Βαμβακάρη

Στέφανος Παπατρέχας

Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου

Δάφνη Ηλιοπούλου

Διεύθυνση Παραγωγής

Σωτήρης Μίχας

Διάρκεια παράστασης: 100′

 Ημέρες και ώρες παραστάσεων

Τετάρτη 21:00, Πέμπτη 21:00

Τιμή εισιτηρίου 18 ευρώ, 14 ευρώ (φοιτητικό), 10 ευρώ (ΑΜΕΑ, άνεργοι)
Παρασκευή 21:00

Τιμή εισιτηρίου 16 ευρώ, γενική είσοδος
Σάββατο απογευματινή 18:00 Τιμή εισιτηρίου 16 ευρώ, γενική είσοδος
Σάββατο βραδινή 21:00 Τιμή εισιτηρίου 20 ευρώ, γενική είσοδος
Κυριακή 19:00

Τιμή εισιτηρίου 20 ευρώ, γενική είσοδος


Προπώληση εισιτηρίων στα Ταμεία του Θεάτρου Τζένη Καρέζη.

 

Θέατρο Τζένη Καρέζη

Ακαδημίας 3,

Κέντρο

Στάση μετρό Πλατεία Συντάγματος

Τηλέφωνα Ταμείου: 210 3636144