Ο πολυσχιδής Χρήστος Τερζίδης που κρύβεται πίσω από πολλές καλλιτεχνικές δράσεις

Αν σας ζητούσαν να συστηθείτε με λίγα λόγια, ποια από όλες τις ιδιότητές σας θα βάζατε πρώτη και ποιες θα ακολουθούσαν;

Δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες. Ειδικά σε ανθρώπους και πόσο περισσότερο σε εμένα. Υπάρχουν πολλοί που με γνωρίζουν χρόνια και αγνοούν πολλές από τις ιδιότητες ή τις δραστηριότητες μου. Εκπλήσσονται όταν μαθαίνουν κάποια από αυτές που αγνοούν αλλά βρίσκω περιττό να διαφημίζω το τι κάνω αν δεν είναι ουσίας στις σχέσεις που διατηρώ.

 

Το ευρύ κοινό σας γνώρισε ως συγγραφέα. Ποια ανάγκη ήρθε να καλύψει η συγγραφή; Αυτή σας η κλίση φάνηκε και πρακτικά χρήσιμη στην κύρια δουλειά σας;

Η γραφή αρχικά κάλυψε τις ανάγκες καλλιτεχνικής έκφρασης μου και σε δεύτερο χρόνο δημιούργησε έναν προσωπικό δίαυλο επικοινωνίας με τους γύρω μου και το κοινωνικό μου περιβάλλον. Η συγγραφή δεν αποτέλεσε για εμένα ποτέ  όχημα για να εκπληρώσω κάποιους στόχους και κατά συνέπεια ποτέ δεν έκανα κάποιου είδους απολογισμό για το αν είχα κάποια οφέλη σε άλλους τομείς. Ακόμα και ο τυπικός αρχικός ρατσισμός του “τι έχει να μας πει τώρα αυτός?” που είναι συνηθισμένος στην Ελλάδα και τον ένοιωσα, δεν τον έβαλα ποτέ σε μια ζυγαριά αρνητικών/θετικών παρενεργειών.

Σχεδιάζετε να γράψετε και άλλα βιβλία ή αυτή η ενασχόληση έχει κλείσει για εσάς;

Η συγγραφή δεν είναι ζητούμενο για εμένα ούτε αποτέλεσμα κάποιου σχεδιασμού. Αποτελεί ένας είδος “ανθοφορίας” στον προσωπικό μου κύκλο μέσα στον χρόνο. Με αυτή την προσέγγιση, το ζητούμενο είναι εάν θα ολοκληρώσω έναν ακόμα κύκλο για να φτάσω στην επόμενη άνοιξη.

 

Υπήρξατε μάνατζερ επιτυχημένων καλλιτεχνών, όπως οι Goin’ Through και ο Stan. Ποια είναι η πρώτη και πιο καθοριστική συμβουλή που δίνετε σ’ έναν καλλιτέχνη;

Να κάνει αυτό που κάνει αποκλειστικά και μόνο για τον εαυτό του και όχι προσδοκώντας κάποια πράγματα. Εφόσον λειτουργήσει έτσι και είναι η εποχή του, όλα τα υπόλοιπα θα έρθουν μοιραία.

 

Μέχρι σήμερα έχει οργανώσει περισσότερα από 7.000 event. Είναι κάποιο από όλα αυτά που έχει ξεχωριστή θέση στη μνήμη σας και αν ναι, γιατί;

 

Οπωσδήποτε ξεχωρίζω κάποια ως προσωπικά ορόσημα. Η πρώτη μου συναυλία, το φεστιβάλ της Μολών Λαβέ τον Μάιο του 1989 στον κιηματογράφο Ελλήσποντο της Θεσσαλονίκης. Μαζί με τον Αλέξανδρο Πέρρο το καλοκαίρι του 1992 στο φεστιβάλ της Νιόρ στην Γαλλία. Το ξεκίνημα των Hip Hop Feast στα τέλη της δεκαετίας του ’90 στην Θεσσαλονίκη. Το opening act των Professional Sinnerz στην Beyonce δέκα χρόνια περίπου πριν. Και φυσικά όλα τα US tour με τους My Excuse.

Πριν έναν χρόνο ιδρύσατε την εταιρία Digital Marketing, Idefy. Ποια η φιλοσοφία της και τι την κάνει να ξεχωρίζει;

Στο συγκεκριμένο project ξεκίνησα ως Development Manager και η σχέση εξελίσσεται. Πρόκειται ουσιαστικά για το πρώτο Ελληνικό micro-influencers pool το οποίο παρέχει υπηρεσίες brand awareness. Θεωρητικά ακολουθούμε τις διεθνείς τάσεις στον χώρο του digital marketing αλλά ουσιαστικά τα νούμερα που έχουμε επιτύχει δεν υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο. Ως αποτέλεσμα αυτή την στιγμή έχουμε προσυμφωνίες και συζητήσεις για την επέκταση του σε περίπου 15 χώρες. Η φιλοσοφία του θα μπορούσε να την συνοψίσει κάποιος στην έκφραση implementation of personal management in a digital world.

Στο πλαίσιο των δράσεων της η Idefy χρησιμοποιεί ως εργαλείο προώθησης την επιρροή που ασκούν διάφορα account στο Instagram. Τι κάνει έναν άνθρωπο influencer και πόση δύναμη μπορεί να έχει ένας τέτοιος άνθρωπος;

Ένας χρήστης του Instagram θεωρείται influencer όταν επιτύχει κάποια νούμερα σε following & engagement τα οποία διαφέρουν ανά αγορά. Στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο – και σε παγκόσμιο επίπεδο – αυτοί οι άνθρωποι διαθέτουν, είτε εν γνώση τους είτε όχι, μια πολύ μεγάλη δύναμη να περνάνε το μύνημα τους στους ακόλουθους τους. Αυτή βέβαια είναι μία δύναμη την οποία μπορούν πολύ εύκολα να την απολέσουν εφόσον δεν την διαχειριστούν έξυπνα. Η διατήρηση και η ανάπτυξη αυτής της δύναμης επιρροής είναι μια πολύ βασική δουλειά μας στην Idefy.

Βιογραφικό Χρήστου Τερζίδη

 

Ανήσυχο και δημιουργικό πνεύμα, βρίσκεται πίσω από επιτυχημένους επαγγελματίες και
μεγάλα events. Πάντα ένα βήμα μπροστά από τις ανάγκες τους, ξέρει από πριν τις τάσεις
της αγοράς προτού καν κάνουν την εμφάνισή τους. Η καινούρια εταιρεία του Idefy, μεταξύ
άλλων, εκμεταλλεύεται στο έπακρον τη δύναμη του Instagram.

 Υπήρξε το 1991 ο νεότερος εκδότης του Σ.Ε.Β.Ε με το έντυπο In Rock.
 Το In Rock ήταν το πρώτο έντυπο, το οποίο διανεμήθηκε δωρεάν σε πανελλαδικό
επίπεδο, ανοίγοντας δρόμο για την γενιά των free press. Ακολούθησε την
παράδοση των ιστορικών εντύπων Εξώστη και Fix Care, τα οποία ωστόσο
διανέμονταν τοπικά, συγκεκριμένα μόνο στην Θεσσαλονίκη.
 Στη διάρκεια της 30χρονης καριέρας του έχει επιμεληθεί/οργανώνει/συμμετάσχει
προσωπικά αλλά και ως γραφείο περισσότερα από 7.000 event.
 Έχει λάβει πέντε χρυσούς δίσκους με τους καλλιτέχνες Goin’ Through, Professional
Sinnerz, Stan των οποίων επί χρόνια ήταν ο creative artistic manager.
 Έχει εκδώσει 5 βιβλία, μεταξύ των οποίων τα «Άδεια Δωμάτια» (Εκδόσεις
Παπαδόπουλος, 2014), “Bright Nights” (Intro books, 2001), «Και το τέλος πάντα
κοντά» (Κέδρος, 2009).
 Έχει συμμετάσχει στην τηλεοπτική παραγωγή διεθνών αθλητικών εκδηλώσεων και
όχι μόνο. Ενδεικτικά: Σε 5 Ολυμπιακούς Αγώνες (Αθήνα, Πεκίνο, Ρίο Ντε Τζανέιρο,
Χειμερινοί του Τορίνο και της Πιονγκ Τσανκγ στη Ν. Κορέα), στο Παγκόσμιο
Κύπελλο Ποδοσφαίρου της Ρωσίας (συνεργασία με το Fox Sports), στο event για την
οικογένεια Αντετοκούμπο στην Νέα Υόρκη και στο 2 ο Παγκόσμιο Συνέδριο Νεολαίος
στο Σαρμ Ελ Σέιχ της Αιγύπτου.
 Εδώ και ένα χρόνο είναι ιδρυτής της Idefy, εταιρεία Digital Marketing η επέκταση
της οποίας σε 15 χώρες είναι σε εξέλιξη.