Πωλ Ζαχαριάδης: “Η καρδιά λένε πως πονάει όταν ψηλώνει…”

 

 

Μίλησε μας για το νέο έργο που συμμετέχεις «Η μπαλάντα ενός ευαίσθητου δήμιου».

Η μπαλάντα είναι ένα μεσαιωνικό μιούζικαλ είναι μια μαύρη κωμωδία, η οποία αγγίζει μέσα από το χιούμορ του Γιάννη Κεντρωτά, την οικονομική ένδεια των διαφόρων επαγγελμάτων λόγω της γενικής κρίσης. Είναι μια πηγαία κωμωδία.

Σκωτσέζος βασιλιάς του Μεσαίωνα;

 Είναι ένας τυπικός βασιλιάς της εποχής του. Είναι πειραγμένος, λίγο τρελός ως πολύ, μην ξεχνάμε ότι όλοι αυτοί ήταν προϊόντα αιμομίξεων.  Εκεί έχω εστιάσει την ερμηνεία μου. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι τα χρήματα και η πάρτη του, όπως όλοι οι ηγεμόνες, παλιοί και σύγχρονοι, οι οποίοι τελικά τρώνε το κεφάλι τους με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

Η μπαλάντα ενός ευαίσθητου δήμιου

Τι πιστεύεις ή τι θα ήθελες να πάρει το κοινό μαζί του φεύγοντας από την παράσταση;

Μια τέτοιου είδους κωμωδία δεν παίρνει κανείς κάποιου είδους έντονο προβληματισμό. Όλοι ξέρουμε τι συμβαίνει σήμερα με τα οικονομικά σκαμπανεβάσματα, απλά ο θεατής θα περάσει καλά με ένα τέτοιο θέμα που του παρουσιάζεται μέσω του σαρκασμού. Η παράσταση άλλωστε διαδραματίζεται στο ικρίωμα. Προβληματιζόμαστε πολύ με τόσα οπότε δεν χρειάζεται κι άλλος προβληματισμός. Ανοίγει το επάγγελμα του δήμιου, του δικαστή, κλπ  λόγω οικονομικών δυσκολιών κ φοροδιαφυγής και εκεί συμβαίνουν πολλά ευτράπελα και ανατροπές.

 

Αίμονας στην Αντιγόνη του Tomasso Traetta

 

Γυρίζοντας από το εξωτερικό ασχολείσαι πιο πολύ με το θέατρο. Πως και γιατί προέκυψε αυτή η ενασχόληση και η ειδικά η συνεργασία με το Vault;

Αυτό δεν είναι η ακριβής αλήθεια, ότι δηλαδή άρχισα να ασχολούμαι με το θέατρο πρόζας μετά την επιστροφή μου από το εξωτερικό. Ούτε έχω εγκαταλείψει την κύρια μου ιδιότητα άμα τη επιστροφή μου. Πάντοτε με ενδιέφερε το θέατρο πρόζας γι’ αυτό και έκανα θεατρικές σπουδές παράλληλα με τις μουσικές μου σπουδές. Και πριν γυρίσω από το εξωτερικό πιο αραιά, έκανα θέατρο πρόζας σε περιόδους που βρισκόμουν στην Ελλάδα. Είναι ένα είδος που λόγω γλώσσας δεν θα μπορούσα να το κάνω εύκολα στο εξωτερικό. Πάλι μέσω της κύριας μου ιδιότητας βρισκόμουν στην Σύρο όπου συμμετείχα στο φεστιβάλ Αιγαίου με το έργο Carmina Bourana του Carl Orff, πριν μερικά χρόνια και έτυχε να γνωρίσω εκεί τον διάσημο συγγραφεά του θεατρικού έργου Bent, Μartin Sherman. Ο οποίος βρισκόταν εκεί στ φεστιβάλ με την Ολυμπία Δουκάκη, η οποία συμμετείχε με το μονόπρακτο του Rose. Μερικούς μήνες μετά έλαβα ένα email από τον Sherman που μου ζητούσε να έρθω σε επαφή με τον Δημήτρη Καρατζιά γιατί ετοιμαζόταν να ανεβάσει το Bent. Και ο Sherman του είπε, και τον ευχαριστώ πολύ γι΄αυτό, ότι ο μόνος που θα μπορούσε να ερμηνεύσει τον ρόλο της Γκρέτας, κατά την γνώμη του,στην Ελλάδα ήμουν εγώ. ΄Ετσι προέκυψε αυτή η πετυχημένη συνεργασία, η οποία ήταν και η αρχή της επαφής με το Vault και ακολουθήσε μια πολύ στενή φιλία με τον Δημήτρη Καρατζιά και τον Μάνο Αντωνιάδη, η οποία συνεχίζεται ως σήμερα. Και έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να εκμεταλευτώ καλύτερα και από τότε συχνότερα την καλλιτεχνική μου πλευρά του ηθοποιού. Προέκυψε λοιπόν μια σταθερή συνεργασία με πολλές παραγωγές και πετυχημένες παραστάσεις, από καθαρά θεατρικές ως και όπερα και μεσαιωνικά μιούζικαλ.

 

King Tolomeo, in Handel’s “Giulio Cesare” Act II aria

 

Τι είναι η μουσική και το τραγούδι για σένα;

Για μένα η μουσική και το τραγούδι είναι τρόπος έκφρασης, συνειδητοποίησης και διοχέτευσης συναισθημάτων. Είναι μια καθαρά προσωπική σχέση και ταυτόχρονα και ένα καταφύγιο σε έναν πιο όμορφο κόσμο που περιγράφει και μεταδίδει την ομορφιά και την αγάπη. Είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής μου, δεν είναι αυτό που είμαι, αλλά είναι ένα πολύ μεγάλο μέρος από αυτό που με προσδιορίζει.

Calf Orff Carmina Burana

Πως βλέπεις την κατάσταση στην Ελλάδα σήμερα;

Η Ελλάδα του 2018 είναι αυτό που ήταν η Ελλάδα πάντα, όπως την βλέπω εγώ τουλάχιστον, είναι ένα μπερδεμένο παιδί, με πολλά ίσως τραύματα και ελλείμματα, που προσπαθεί να ενηλικιωθεί. Η καρδιά λένε πως πονάει όταν ψηλώνει…

 

Greta in Martin Sherman’s “BENT: (Vault Theatre Plus)

 

Πληροφορίες για την παράσταση “Η μπαλάντα ενός ευαίσθητου δήμιου” στον Πολυχώρο Vault ΕΔΩ