Giordano Bozza: Βάζω στοίχημα με οποιονδήποτε, να κάνει ένα μάθημα μπαλέτου & μετά να πει ότι δεν είναι Δουλειά για Άνδρα!

 

 

Πώς και πότε αποφάσισες να γίνεις χορευτής;

Όλα ξεκίνησαν, όταν παρακολούθησα μια όμορφη αθλήτρια γυμναστικής να κάνει ανάποδο άλμα και χορό ταυτόχρονα. Αλλά στην αρχή ήμουν περισσότερο ενθουσιασμένος για τα τρελά άλματα και τις κινήσεις στον αέρα και στη συνέχεια για το χορό.

Έτσι η μητέρα μου με πήγε σε σχολή μπαλέτου αναρωτώμενη αν θα μπορούσα να εκπληρώσω το “όνειρο” μου … μετά από λίγες εβδομάδες άρχισα να ασχολούμαι περισσότερο με το χορό, και μια μέρα στα καμαρίνια, εμφανίστηκε μια φωτογραφία ενός χορευτή που έκανε ένα φανταστικό άλμα. Carlos Acosta, είναι ο άνθρωπος που άνοιξε για μένα τον κόσμο του Χορού … δεν μπορούσα να σταματήσω, και ακόμα τώρα, να το παρακολουθώ στο βίντεο και να αισθάνομαι το συναίσθημα της Αναγκαιότητας του χορού.

 

Τι είναι ο χορός και η μουσική για σένα;

Αναγκαιότητα, κάτι που έπρεπε να κάνω, καθημερινή τροφή για το σώμα μου, το μυαλό μου, την ψυχή μου.

 

Υπήρξε κάποια επιρροή από το κοντινό σου περιβάλλον, όταν ήσουνα παιδί που σε ώθησε να χορέψεις;

 Όταν άρχισα να πηγαίνω συχνότερα και με επιμέλεια στη σχολή μπαλέτου και οι δάσκαλοι και η οικογένειά μου άρχισαν να βλέπουν ότι καταβάλλω πολλή προσπάθεια σε αυτό, άρχισαν να με φέρνουν ακόμα πιο κοντά σε αυτόν τον κόσμο πηγαίνοντας με στο θέατρο, βλέποντας κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο, συναντώντας και παίρνοντας μαθήματα με μεγάλες προσωπικότητες στον κόσμο του χορού κλπ … Όλα για να μου ανοίξουν τα μάτια και να μου δείξουν περί τίνος πρόκειται.

Αλλά εγώ είχα αποφασίσει να το κυνηγήσω και να γίνω χορευτής, όχι οι άλλοι.

Ποιο είναι το θεμελιώδες στοιχείο που δημιουργεί έναν καλό χορευτή;

 Κάθε χορευτής έχει διαφορετική προσωπικότητα και τρόπο προσέγγισης αυτής της τέχνης.

Νομίζω ότι η καθημερινή ρουτίνα, η επιμέλεια και ο σεβασμός σε αυτήν την τέχνη, η δουλειά, ο ιδρώτας, οι άπειρες ώρες εργασίας σε αυτό, για μένα, είναι αυτό που δημιουργεί έναν καλό χορευτή και τιμά αυτή την τέχνη.

 

Πώς προσεγγίζεις ένα ρόλο σε ένα μπαλέτο;

Αγαπώ να μαθαίνω και να προσεγγίζω τον κάθε ρόλο, να μαθαίνω τον χαρακτήρα του, τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να κινηθεί, τι νομίζει, πώς θα αντιδράσει σε κάτι, να είμαι ΕΓΩ αλλά με άλλα χαρακτηριστικά, να αισθάνομαι τις σκέψεις του, είναι αυτό που με κάνει να μεγαλώσω ως καλλιτέχνης. Αυτή τη στιγμή μου αρέσουν οι τεχνικές προκλήσεις ενός ρόλου…νομίζω αυτοί οι ρόλοι είναι που με ενθουσιάζουν περισσότερο και πάντα ψάχνω.

 

Μήπως αυτή η έντονη  πρακτική εξάσκηση διανοητικά και φυσικά σε βάζει σε καλούπια, κάνει τη ζωή πιο δύσκολη για σένα;

Είμαι τυχερός… γιατί κάνω αυτό που αγαπώ ως δουλειά.

Και στο τέλος της ημέρας, ακόμα κι αν ήταν δύσκολο ψυχικά και σωματικά (τις περισσότερες φορές), σκέφτομαι πάλι να είμαι στο στούντιο ή στη σκηνή την επόμενη μέρα.

Το μόνο πραγματικά δύσκολο είναι, πως η οικογένειά μου δεν είναι δίπλα μου και μου λείπει.

 

Πώς είναι η εμπειρία μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής;

 Είμαι ευτυχής που βρίσκομαι εδώ, η Λυρική Σκηνή της Ελλάδας έχει πολλούς έμπειρους χορευτές και χορευτές, μάστερ του μπαλέτου και μπορώ να μάθω από αυτούς, αγαπώ που το κτίριο είναι ένα κάστρο και τώρα ανυπομονώ να χορέψω περισσότερα, και με πρόκληση, πράγματα στο μέλλον. Για να δούμε!

Πιστεύεις  ότι το 2018 είναι ακόμα ταμπού η αγάπη ενός αγοριού με τον χορό;

 Όχι, νομίζω ότι δεν είναι πια, υπάρχουν πολλοί άνδρες χορευτές σε όλο τον κόσμο, νομίζω απλά ότι εμείς, το εθνικό θέατρο, οι σχολές μπαλέτου, η τηλεόραση κλπ …πρέπει να κάνουμε το πάθος πιο εύκολο και κατανοητό σε όλους για να προσεγγίσουν αυτή την τέχνη, να δείξουμε τι είναι πραγματικά αυτός ο κόσμος, από πού ξεκινά, ποιοι είναι οι θρυλικοί άνδρες / γυναίκες χορευτές, πώς δούλευαν, τη ζωή που ζούσαν, πώς ήταν πάνω στη σκηνή, φέρνοντας ανθρώπους και οικογένειες να δουν μια παράσταση στο θέατρο, περισσότερη υποστήριξη από την οικογένεια και να μην πιστεύουν ότι να είσαι ένας άνδρας χορευτής μπαλέτου είναι κάτι γελοίο, επίσης επειδή ο χορός είναι μέρος του ανθρώπινου πολιτισμού… Είναι η κουλτούρα μας γελοία;

Και θα έβαζα με τον οποιοδήποτε στοίχημα να κάνει ένα μάθημα μπαλέτου κάποια στιγμή και να πει μετά ότι αυτό δεν είναι ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΝΔΡΑ.

 

Πληροφορίες για την παράσταση “Λίμνη των κύκνων” του Κωνσταντίνου Ρήγου στην Εθνική Λυρική Σκηνή ΕΔΩ

 

 

Giordano Bozza

How and when did you decide to become a dancer? What is dance and music for you?

It start all after watching those beautiful gymnast making back flip and dancing at the same time. But I was more interested about the crazy jump and flicks in the air then in the dance.

So my mum took me to a ballet school wondering if there I could accomplish my “dream”… after few weeks 

I start to get more involved about dancing, and one day in the dressing room, it appear a picture of one dancer performing a fantastic jump. Carlos Acosta, it’s the man that open for me the world of Dance … couldn’t stop ,and still now , watching him on video and get that feeling of Necessity of dance. 

 

Necessity, a must do, daily nutrition for my body, head souls. 

 

Was there any influence from your nearby environment when you were a child that prompted you to dance?

 When i start to frequent the ballet school more consistently and my teachers and family start to see that I was putting a lot of effort on it, they start to bring me even more in this world , going to theater watching the classical and modern repertoire, going to meet and take classes with great personality of the world of dance etc… all to open my eyes and show me what this is all about.

But I have decided to push on it and wanted to became a dancer, not others.

How does you approach a role in a ballet?

 Every dancer has a different personality and way to approach this art .

I think the Daily routine , the consistency and respect for this art,Working,sweating, putting hours of work all your self on this, for me , is what honors a good dancer and honors this art.

 

Does this practice mentally and physically puts you into molds, makes life harder for you?

 

 Ι love to learn and approach always in a different role.

learning the character, the way this have to move, what he things, how he will react on something , being ME but with other caratteristich, feeling thoughts is what make me grow as an artist. In this moment I love technical challenging role for me ..those are the one I think get more excited and always looking for.

 I’m a lucky person.. because i do what i love as job.

And at the end of the day even if it was hard mentally physically ( most of time ) I’m thinking already to be in studio or stage the next day.

Only really hard think is that my family isn’t next to me and I miss them.

How is the ballet experience of the Greek National Opera?

 I’m glad to be here, the company have a lot of experience dancer and ballet master so I can learn from it, love the building is a castle, now just looking forward to dance more and challenging things in the future. Let’s see. 

Do you think that still in 2018 is a taboo a boy’s engagement with dance?

 No, I think isn’t,  there are a lot of male dancers around the world , just I think that we, national theater, ballet schools, tv etc…

We should make them passion more easy and understandable to everyone to approach this art ,should show what is really this world about, where it begins, who are the Legendary Male/ Female dancers, how they worked, the life they lived,how they were on stage, bringing people, family’s  to see a show in theater, more support from the family and don’t thing that being a male ballet dancer is something ridiculous, also because Dance is part of human culture so… Is Our culture ridiculous? 

And I would BET with anyone to have just a ballet class one day , and saying after that..  this isn’t a JOB for MAN.