Συναγερμός από την οικολογική καταστροφή. Εντατικές προσπάθειες να καθαρίσουν οι ακτές. Τι καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ

Δύο ημέρες μετά τη βυθιση του δεξαμενόπλοιου ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ στον Σαρωνικό το «μαύρο» γλείφει τις ξαπλώστρες σε Ελληνικό και Γλυφάδα ενώ η ρύπανση απειλεί και άλλες παραλίες της Αττικής.

Τα απορρυπαντικά σκάφη του λιμενικού σώματος συνεχίζουν να επιχειρούν στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Πειραιά, από την Πειραϊκή και τη Φρεατίδα έως και τον Άγιο Κοσμά, τη Γλυφάδα και λοιπές ακτές. Στον Φλοίσβο επιχειρεί το σκάφος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), το AKTAIA OSRV. Το μεσημέρι οι Κουρουμπλής και Φάμελλος πρόκειται να παραχωρήσουν κοινή Συνέντευξη Τύπου. Την επόμενη εβδομάδα θα συνεδριάσει εκτάκτως η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος.

«’Εχουμε μία εικόνα βελτίωσης σημαντική. Η επιχείρηση απορρύπανσης συνεχίζεται με την ίδια ένταση, προκειμένου να έχουμε γρήγορο αποτέλεσμα» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής. Την ίδια στιγμή, η ΠΕΝΕΝ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία χαρακτηρίζει το δεξαμενόπλοιο «κινητή οικολογική βόμβα» και καταγγέλλει πως πλοιο έχει ναυπηγηθεί το 1972 «γεγονός που το καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα». Ωστόσο, χθες, Τετάρτη, η πλοιoκτήτρια εταιρεία σε ανακοίνωση την οποία εξέδωσε ανέφερε: «Η “υποψία” που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της»

Η πολιτική αυτοψία

O Παναγιώτης Κουρουμπλής μαζί με τον υφυπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό, τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Διονύση Καλαματιανό, τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχος Σταμάτιο Ράπτη και τον κεντρικό λιμενάρχη Πειραιά Κωνσταντίνο Λεοντάρα, επισκέφθηκαν το πρωί της Πέμπτης με σκάφος του λιμενικού σώματος παράκτιες περιοχές όπου συνεχίζει να παρατηρείται διάσπαρτη θαλάσσια ρύπανση

Ο κ. Κουρουμπλής εκφράζοντας τη βεβαιότητά του πως «με τους ρυθμούς που δουλεύουμε σε πολύ λίγες ημέρες θα έχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα» πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή εκείνο που έχει επιτευχθεί είναι η στεγανοποίηση του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου και εκτίμησε ότι εντός της ημέρας θα αρχίσει η απάντληση του πετρελαίου.

«Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός, γιατί ελέγχεις την πηγή της ρύπανσης» δήλωσε ο υπουργός και επεσήμανε ότι το υπουργείο έχει επιστρατεύσει όλα τα μέσα που υπάρχουν στη χώρα, προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις αυτής της ρύπανσης. Πρόσθεσε δε ότι στην όλη επιχείρηση χρησιμοποιούνται απορρυπαντικά φιλικά προς το περιβάλλον, κάτι που, όπως είπε, θα πρέπει να τονιστεί, «καθώς ως λαός έχουμε την τάση να αυτομαστιγωνόμαστε».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός τόνισε ότι η κατάσταση προφανώς έχει εξομαλυνθεί και ότι επιχειρούν πολλά σκάφη και του λιμενικού σώματος, αλλά και ιδιωτών, ενώ ταυτόχρονα επιχειρούν και, από στεριάς, πολλά συνεργεία, οκτώ στο σύνολο.

«Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε θεαματική βελτίωση της κατάστασης και πιθανόν και μέσα στο Σαββατοκύριακο να μπορέσουμε να επισκεφθούμε και πάλι και να δούμε ότι ουσιαστικά το μεγαλύτερο κομμάτι της ρύπανσης έχει εξαλειφθεί» είπε από την πλευρά του ο κ. Σαντορινιός.

ΠΕΝΕΝ: Κινητή οικολογική βόμβα

Την κακή κατάσταση που βρισκόταν το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» υπογραμμίζει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), η οποία το χαρακτηρίζει ως μια «κινητή οικολογική βόμβα».

Όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ, το πλοίο είχε ναυπηγηθεί το 1972 εν’ω συμπληρώνει ότι «ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες». Επιπλέον η ΠΕΝΕΝ ασκεί κριτική για την αργοπορημένη αντίδραση της κυβέρνησης και ζητά να «γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες κυρίως για την κατάσταση στο πλοίο, τις συνθήκες και τα αίτια της βύθισής του καθώς και τους λόγους που ξέφυγε από κάθε έλεγχο η πετρελαιοκηλίδα η οποία προκάλεσε πρωτοφανή θαλάσσια ρύπανση και καταστροφή».

Δήμαρχος Γλυφάδας στη HuffPost Greece

Ο δήμαρχος Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου, μίλησε στην HuffPost Greece για την προσπάθεια του δήμου για να περιορίσει την έκταση της ζημιάς.

«Μετά από πολύμηνη προσπάθεια, καταφέραμε φέτος να βραβευθεί η παραλία της Γλυφάδας για πρώτη φορά με γαλάζια σημαία. Η απογοήτευση και η οργή που αισθανθήκαμε όλοι σήμερα το μεσημέρι, βλέποντας όλη την ακτογραμμή της πόλης μας καλυμμένη με πετρέλαιο όπως αντιλαμβάνεστε ήταν τεράστια. Από την πρώτη στιγμή, ο Δήμος Γλυφάδας με όλα τα μέσα που διαθέτει, συνδράμει στο έργο των αρμόδιων αρχών για τον περιορισμό της ζημιάς, που είναι ήδη πολύ μεγάλη. Ελπίδα όλων μας είναι το συντομότερο δυνατό το πρόβλημα να επιλυθεί και φυσικά αμέσως μετά να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι ευθύνες για αυτό το έγκλημα», τόνισε.

Ο Δήμαρχος Πειραιά

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σε δηλώσεις του εξέφρασε τους φόβους του για την επέκταση της ρύπανσης.

«Προέχει να καθαρίσουν οι ακτές μας, αλλά θα αναζητήσουμε ευθύνες» τόνισε ενώ είχε επίσης κάνει λόγο για καθυστερημένη ενημέρωση στους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, στην Περιφέρεια και στον δήμο.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Να αποδοθούν υπηρεσιακές και πολιτικές ευθύνες, ζήτησε ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος επισκέπτεται περιοχές που έχουν πληγεί από την οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό.

 

«Υπάρχουν βαριές ευθύνες και αμείλικτα ερωτήματα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης και διερωτήθηκε: «Ποιος έκρινε ότι το καράβι ήταν αξιόπλοο; Γιατί άργησε αντιδράσει τόσο πολύ ο μηχανισμός; Πως γίνεται να βουλιάζει ένα καράβι σε συνθήκες νηνεμίας;»

 

 

www.huffingtonpost.gr