Please enable JS

Αντώνης Κυριακάκης: «Εγώ πού είμαι, σε σχέση με αυτούς που με προδώσανε συναισθηματικά;»

Πως αισθάνεσαι που πήρες το Α βραβείο ανάμεσα σε είκοσι επτά επαγγελματίες ηθοποιούς;
Όμορφα και αμήχανα ταυτόχρονα. Δε πήρα μέρος στο φεστιβάλ για να διακριθώ, αλλά επειδή ήθελα να μιλήσω με αυτό το κείμενο. Το βραβείο ήταν απλά μια ευχάριστη έκπληξη. Δεν νιώθω πάντως ότι κερδήθηκε ή κατακτήθηκε κάτι, αλίμονο, ούτε για αστείο, ούτε αυτό που είπε κάποιος στην απονομή «ηθική ικανοποίηση». 
Όχι δε νιώθω τίποτα τέτοιο. Σίγουρα σε δυναμώνει κάπως ψυχικά, αλλά πραγματικά το μόνο που νιώθω είναι την ανάγκη να δουλέψω πιο πολύ, πιο σκληρά και με περισσότερο ζήλο από πριν.

Μίλησε μας για τον μονόλογο που ερμηνεύσατε;
Ο μονόλογος αυτός είναι μια διασκευή που κάναμε μαζί με τον σκηνοθέτη της παράστασης , Αλέξανδρο Μπαλαμώτη, πάνω στο διήγημα του Αλ. Παπαδιαμάντη Έρως – Ήρως. Πρόκειται ουσιαστικά για την εσωτερική σκέψη του Γιωργή (πρωταγωνιστή του διηγήματος), ενός νεαρού βαρκάρη ο οποίος έρχεται προ εκπλήξεως όταν μαθαίνει πως το κορίτσι με το οποίο είναι ερωτευμένος παντρεύεται με κάποιον ξένο. Εμείς λοιπόν δραματοποιούμε την πορεία της σκέψης του ήρωα, ο όποιος αμφιταλαντεύεται για το ποια θα είναι η θέση του απέναντι σε αυτό το
συμβάν. Θα δράσει ή θα μείνει αδρανής; Είναι μια διαδρομή σκέψης που ξεκινάει από τα σκοτεινά σημεία της αυτοδικίας και καταλήγει στα πιο φωτεινά, αυτά της συγχώρεσης.

Με ποιο σκεπτικό αποφασίσατε να ανεβάσετε αυτό το κείμενο;
Δεν ήταν ακριβώς ¨σκεπτικό¨. Ήταν κάτι σαν μπουνιά στο στομάχι. Όταν έπεσε στα χέρια μου πριν 5 χρόνια κατέληξα να το διαβάζω όρθιος. Έκτοτε έχω προσπαθήσει με πολλούς συνεργάτες να το διασκευάσουμε όμως πάντα κάτι συνέβαινε και η δουλεία αναβαλλόταν. Το θέμα του διηγήματος είναι τόσο επίκαιρο και είχα τόση ανάγκη να μιλήσω για αυτό που αποφάσισα να το κάνω μόνος μου και έτσι πήρα μέρος στο φεστιβάλ μονολόγων. Για μένα ο Γιωργής βιώνει μια τεράστια προδοσία σε αυτό το διήγημα. Η εστίαση της προσοχής μου όμως δεν είναι πάνω στο θέμα προδοσία, αλλά στη διαχείρισή της. Πώς διαχειρίζεσαι την απόγνωση, το μίσος, την οργή; Πού τη στρέφεις; Πώς διαχειρίζεται ένας άνθρωπος το ένστικτό του; Αυτό με αφορά σαν καλλιτέχνη και σαν άνθρωπο.

Μίλησέ μας για το πως προσέγγισες τον ρόλο σου;
Εδώ καθοριστικό ρόλο έπαιξε η συμβολή του σκηνοθέτη μου. Μαζί χτίσαμε ένα  κώδικα μέσα στον οποίο κινούμαι και αφηγούμαι καθ’ όλη τη διάρκεια του μονολόγου. Εγώ πρότεινα κάποιες δράσεις πάνω στη σκηνή, αυτοσχεδιάζοντας πάνω στα θέματα και στις προτεινόμενες συνθήκες του έργου. Ο Αλέξανδρος από τη μεριά του, τις έκοβε, τις έραβε και πρότεινε με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθεί μια καθαρή θεατρική σύμβαση. Αρχικά βρήκαμε τα θέματα που εκπορεύονται από το κείμενο και που για αυτά θέλουμε να μιλήσουμε κι αφού η δραματοποίηση γίνεται μέσα από ένα πρόσωπο, τα προσαρμόσαμε με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργούν μια κοινή συνισταμένη, μια ράγα, πάνω στην οποία πατάω από την αφετηρία του έργου μέχρι τον τελικό προορισμό.

Τι θέλεις να πάρουν οι θεατές μαζί τους φεύγοντας από την παράσταση;
Ένα ερώτημα. Αυτό θα ήταν τέλειο, να βγει κάποιος από την παράσταση και να αναρωτηθεί «εγώ πού είμαι σε σχέση με αυτούς που με προδώσανε συναισθηματικά;»

Μίλησέ  μας για την ομάδα The Prodigy Theatre Company; Ετοιμάζετε κάτι
άλλο μέσα στο 2019;
Η ομάδα δημιουργήθηκε από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Αλέξανδρο Μπαλαμώτη το καλοκαίρι του 2018. Η πρώτη συνάντηση έγινε με αφορμή το έργο του Αυγούστου Στρίνμπεργκ «Δανειστές», μια δουλεία που θα μας απασχολήσει μέσα στο 2019.
Τώρα η ομάδα ετοιμάζεται για το έργο «Το Αποτύπωμα» του Φίλιπ Ρίντλει σε μετάφραση του Αλέξανδρου Μπαλαμώτη, που θα παιχτεί στο Β’ Κεφαλληνίας από 2 Μαΐου.
Εγώ από πλευράς μου έχω άλλη μία πρεμιέρα στις 26 Ιανουαρίου στο θέατρο 104 σε σκηνοθεσία Θάλειας Γρίβα, «Τα κακορίζικα», ένα sequel από τα περσινά «Βρώμικα Παραμύθια».

Πότε θα αρχίσουν οι παραστάσεις στο θέατρο του  Χώρου Τέχνης και
πολιτισμού ΕύΠολις –art  ;

Ξεκινάμε 4 Φεβρουαρίου στο ζεστό χώρο του ΕύΠολις –Αrt και θα παίζουμε κάθε Δευτέρα και Τρίτη για όλο τον Φεβρουάριο.

Το θέατρο Εύπολις-art παρουσιάζει για πρώτη φορά τον μονόλογο Έρως Ήρως,
του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Ο Γιωργής, νεαρός βαρκάρης, αγαπάει την Αρχόντω. Ένα βράδυ τον ξυπνάνε
ήχοι γάμου από το σπίτι της. Είναι δυνατόν να την παντρεύουν; Με άλλον;
Πρέπει να τους σταματήσει πάση θυσία. Ακόμα κι αν χρειαστεί να πνίξει
γαμπρό και πεθερά.

Η The Prodigy Theatre Company διασκευάζει το αγαπημένο διήγημα του
Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη σε ένα μοναδικό θεατρικό μονόλογο 40 λεπτών.
Η παράσταση ακολουθεί τις αρχές του θεάτρου του μινιμαλισμού, διατηρεί
το γλωσσικό ιδίωμα του Παπαδιαμάντη, και με καταιγιστικό ρυθμό και
χιούμορ φέρνει το κείμενο του 1897 στο σήμερα.
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Μπαλαμώτης
Σκηνικό – Κοστούμι: The Prodigy Theatre Co.
Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Αναγνώστου

Ερμηνεία: Αντώνης Κυριακάκης .
Βραβεύτηκε με το 1ο Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Θεατρικών Μονολόγων
2018
Παραστάσεις κάθε Δευτέρα και Τρίτη από 4 ως 26 Φεβρουαρίου 2019.
Ώρα: 21:00
Διάρκεια: 40 λεπτά
Τιμή εισιτηρίου:8,00 euro
Τηλ. Κρατήσεων: 215-5451110 κιν. 6980529535

Μίλησε μας για «Τα Κακορίζικα : Βρώμικα Παιχνίδια».

Τα Κακορίζικα είναι 2 ελληνικά παραδοσιακά παραμυθία , «Ο Τρίματος» και «Ο Αστερνός και η Πούλια» που δραματοποιούνται για ενήλικο κοινό. Και τα δυο έχουν θέμα τους την ενδοοικογενειακή βία. Ένα θέμα που αφορά ριζικά την παράδοσή μας με αφετηρία τους αρχαίους μύθους του Κρόνου.
Σε αυτή τη δουλειά όλοι οι συντελεστές έχουν βάλει πολύ μεράκι και όρεξη. Αφού πήραμε ένα φοβερό υλικό μελέτης από τη σκηνοθέτη της παράστασης, Θάλεια Γρίβα, με διαφορετικές εκδοχές για αυτά τα δύο παραμύθια, με λαογραφικές ενδείξεις και οπτικές πάνω σε αυτό τον κόσμο, στρωθήκαμε αμέσως στη δουλειά. Μέσα από αυτοσχεδιασμούς ξαναανακαλύψαμε τα παραμύθια και σιγά σιγά αρχίσαμε να γράφουμε το κείμενο. Έτσι καταφέρνουμε να αφηγηθούμε πάλι αυτά τα δύο παραμύθια με τον δικό μας τρόπο.

Ο ρόλος σου;

Στο πρώτο παραμύθι υποδύομαι τον πατέρα μιας φτωχής πλην τίμιας οικογένειας, τον Προκόπη, ενώ στο δεύτερο τον Αστερνό.  Τον γιο μιας εξίσου φτωχής οικογένειας που στην εξέλιξη της ιστορίας μεταμορφώνεται σε κριάρι. Τα στερεότυπα και οι συμβολισμού είναι πολύ ισχυρά σε αυτούς του κόσμους.
Ο Προκόπης στη προσπάθεια να ξεφύγει από τη φτώχια και να ¨αποκαταστήσει¨ τις κόρες του, βουτάει την οικογένεια όλο και περισσότερο μέσα στο βούρκο. Ματαιοδοξεί από τη δύναμη του χρήματος και καταδικάζει τις κόρες με μια ¨διαβολική¨ συμφωνία.  Ο Αστερνός από τη άλλη είναι το μικρό παιδί της οικογένειας, που καταφέρνει να επαναστατήσεις απέναντι στις ¨ορέξεις¨ του πατέρα του. Μαζί με την αδερφή του Πουλιά καταφέρνουν να αποδράσουν από το πατρικό τους σπίτι με αποτέλεσμα να χαθούν στο δάσος.

Tι πιστεύεις ότι παίρνει το κοινό φεύγοντας από την παράσταση;

 Μια άλλη ματιά προς τις ενδοοικογενειακές σχέσεις. Τα παραμύθια αυτά δείχνουν μια σκοτεινή πλευρά της Ελληνικής οικογένειας. Αυτή των τύψεων και τον ενοχών.

Θα σκεφτεί κάποιος:
Δηλαδή εμείς στη παράδοσή μας έχουμε τόσο πολύ κανιβαλισμό; Τόση ανθρωποφαγία;
Κι όμως ναι!
Ας απαντήσει ο καθένας μόνος του τι σημαίνει ανθρωποφαγία στην Ελλάδα του 2019.

Τι πιστεύεις  για την Ελλάδα του 2019;

Κοιτάξτε η ανεργία είναι γύρω στο 20%, στους νέους ειδικά ακόμα περισσότερο, τα εισοδήματα και οι αποταμιεύσεις την τελευταία 10ετία έχουν μειωθεί κατά 40% τουλάχιστον και ο ρυθμός ανάπτυξής για τα προσεχή χρόνια δεν υπερβαίνει το 1%. Παρ’ όλα αυτά θα έχουμε εξαιρετικό καιρό από Μάρτιο μέχρι και Νοέμβριο, θα πάμε για μπάνια, θα πιούμε τα ουζάκια μας στη παραλία, θα χορέψουμε τους χορούς, θα φλερτάρουμε, τα σουβλατζίδικα θα ξεχειλίζουν όλο το χρόνο και έτσι αυτό που κάποτε ήταν συμβάν για την Ελλάδα του 2010, η οικονομική κρίση δηλαδή, είναι προτεινόμενη συνθήκη πλέον το 2018.

Πληροφορίες για την επόμενη παράσταση που παίζει ο Αντώνης Κυριακάκης στα παρακάτω link:

Θέατρο 104 – Τα Κακορίζικα : Βρώμικα Παιχνίδια



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.