Γιατί αποφάσισες να διασκευάσεις την «Φαύστα» του Μποστ και να σκηνοθετήσεις μια μουσική παράσταση;
Η διασκευή του ομότιτλου έργου είχε ξεκινήσει ήδη νωρίτερα από τον Ανρί Κεργκομάρ μελοποιώντας με έναν τρόπο ξεχωριστό και μοναδικό τον ομοιοκατάληκτο στίχο του Μποστ.
Η «Φαύστα» είναι ένα από τα σπουδαιότερα έργα της νεοελληνικής δραματουργίας με προεκτάσεις ξέφρενης στοχαστικής διάθεσης. Σε προκαλεί να την προσεγγίσεις. Δημιουργώντας έτσι ο Ανρί 17 πολυφωνικά τραγούδια παρέδωσε ένα νέο έργο πάνω στο οποίο ναι .. φτιάξαμε όλοι μαζί, ηθοποιοί και συντελεστές μία μουσική παράσταση. Στους καιρούς που ζούμε.. εμείς το ρίξαμε στο τραγούδι. Τραγουδάμε την ζωή της «Φαύστας» κοιτάζοντας λοξά αυτό που λέγεται πραγματικότητα γύρω μας.
Για ποιούς λόγους πιστεύεις ότι πρέπει να δούμε την παράσταση;
Δεν θέλω να υποχρεώσω τον θεατή να δει την παράσταση εν ονόματι του «Εσύ θα χάσεις». Το θέατρο οφείλει να είναι ένας χώρος όπου ο καθένας, η καθεμία, το καθένα είναι ευπρόσδεκτος,-η,-ο να συνυπάρξει με ένα σύνολο ανθρώπων. Πόσες πια τέτοιες ευκαιρίες δίνονται στις μέρες μας; Στη συγκεκριμένη παράσταση θα έλεγα ότι οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα πολυφωνικό μιούζικαλ δωματίου – όπως συχνά λέμε στην πρόβα- βασισμένο σε ένα ιδιοφυές τραγελαφικό έργο.
Γιατί αποδέχτηκες την πρόταση της Σοφίας Μαραθάκη. να παίξεις στην παράσταση της “Με νύχια και με δόντια του Θόρντον Ουάιλντερ;
Είναι πιστεύω ο λόγος που η Σοφία συνδέεται μ ’αυτό το έργο και ο τρόπος που το επικοινωνεί στους συνεργάτες της. Το έργο αυτό βρίσκει την απόλυτη «συγκυρία» στις μέρες μας και είναι ευλογία να ανακαλύπτεις πράγματα επί σκηνής σ’ αυτό παίζοντας με τους συναδέλφους σου.
Μίλησέ μας για το ρόλο σου.
Το πρόσωπο αυτό είναι ο γιος μια τετραμελής οικογένειας η οποία διανύει την πορεία της μέσα στους αιώνες. Μέσα στο σύμπαν που δημιουργεί ο Ουάιλντερ «προσωποποιεί» την
έννοια του κακού ξεκινώντας από την βιβλική μορφή του πρώτου αδελφοκτόνου και φτάνοντας στις αιμοσταγείς φιγούρες των πολέμων. Στην παράσταση ξεπερνάμε πιστεύω την ηθική αποτίμηση του κακού και φωτίζουμε πλευρές της φύσης μας που το γεννούν.
Τι σκέφτεσαι όταν διαβάζεις τη φράση του Οδυσσέα Ελύτη “Το παν είναι η ρότα σου κόντρα στην κοινωνία ετούτη”;
Θα συμπλήρωνα αυτό το «Έλα τώρα δεν πα’ να μην αρέσεις» που προηγείται και « την ανασχετικήν ηλιθιότητα» που έπεται στο ποίημα του Ελύτη. Από εκεί και πέρα σκέφτομαι ότι θέλει μεγάλο θάρρος να ακολουθήσεις την «ρότα» αυτών των στίχων στην εποχή της φιλαρέσκειας.
Πιστεύεις ότι οι καλλιτέχνες μετά απ΄ όλες τις κρίσεις της τελευταίας δεκαετίας θα πρέπει να αλλάξουν τρόπο σκέψης και διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους σε σχέση με το παρελθόν;
Η λέξη της «αλλαγής» σημαίνει πολλά και τίποτα. Ειδικά στην χώρα που για χρόνια ήταν μότο ζωής. Σκέφτομαι και δικαιούμαι ..τι; Πιστεύω πως οι καλλιτέχνες συγκεκριμένα οφείλουν να βρουν την πρόθεση πίσω από το έργο τους. Η ειλικρίνεια αυτής της πρόθεσης ξεκαθαρίζει αμέσως το τοπίο.
Πληροφορίες για την παράσταση:
Πληροφορίες για την παράσταση:
Το Art and Press δημιουργήθηκε με σκοπό την πολιτική, πολιτιστική και πολύπλευρη ενημέρωση των πολιτών. Πίσω από τη λειτουργία του Art and Press υπάρχει μία ομάδα «ανήσυχων» ανθρώπων, που προέρχονται από διάφορους κοινωνικούς χώρους, στους οποίους προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν εθελοντικά όπου και όσο μπορούν. Η κοινή αγάπη των μελών της ομάδας μας για την πολιτική, τον πολιτισμό και γενικά την ενημέρωση, είναι η κινητήρια δύναμη για την παρακολούθηση, καταγραφή και παρουσίαση σε όλους εσάς, όσων συμβαίνουν. Δεν μας καθοδηγεί κανείς, δεν μας χρηματοδοτεί κανείς και ως εκ τούτου παραθέτουμε τα γεγονότα όπως ακριβώς λαμβάνουν χώρα. Η πορεία του Art and Press είναι συνεχόμενα και ραγδαία ανοδική όσον αφορά την προσέλκυση επισκεπτών / αναγνωστών τόσο στην κύρια ιστοσελίδα όσο και στο κανάλι του Youtube.