Γιατί δέχτηκες να παίξεις στο θεατρικό έργο του Kουβανού συγγραφέα Χοσέ Τριάνα με την ομάδα α-silen{θ}io}, υπ’ό την σκηνοθεσία της Δανάης Κατσαμένης;
Με τα κορίτσια είχαμε ήδη συγκροτήσει την ομαδα που αργότερα ονομάσαμε α-silen{θ}io} καθώς πέρσι εξετάζαμε ένα άλλο θεατρικό έργο. Η «Νύχτα των Δολοφόνων» προέκυψε αργότερα. Ήταν ένα έργο που άγγιξε την κοινή μας στάση απέναντι στη ζωή με αυτά που θέλει να πει και ως καλλιτέχνες μας φάνηκε μια μεγάλη πρόκληση με τις δυσκολίες που αναγνώσαμε σε αυτό. Είναι ένα μεγάλο «στοίχημα» σκεφτήκαμε. Από την επιλογή μας αυτή προέκυψε και το όνομα της ομάδας.Δηλαδή «Κόντρα στη σιωπή».
Τι πιστεύεις ότι έχει να μας πει ένα κείμενο για την Κούβα του 1950;
Το κείμενο είναι για την Κούβα του 1950 αλλά ο Τριάνα θέλει να πει πράγματα καθολικής σημασίας. Χρειαζόταν ένα ισχυρό και ζωντανό πλαίσιο για να μιλήσει για τον κόσμο. Η Κούβα της εποχής εκείνης είναι ένα παράδειγμα. Η δικτατορική Κούβα αποτελεί μια μικρογραφία της πολιτικής κατάστασης αρκετών χωρών και τότε και σήμερα. Σήμερα βέβαια κάποιοι λαοί το ζούνε διαφορετικά. Η ανατροπή αυτή της Κατάστασης όμως στην Κούβα μπορεί να είναι φάρος -όχι ευαγγέλιο- για το πώς ανατρέπεται το «παλιό» και πως έρχεται το «νέο». Μέσα από την πολυδιάστατη μορφή αυτού του έργου επίσης θίγονται και ένα σωρό από άλλα ζητήματα που μας απασχολούν μέχρι σήμερα.
“Τη στιγμή που το παλιό προσπαθεί να επιβάλλει με κάθε τρόπο «όλα να παραμείνουν ακίνητα» έχουν ήδη αρχίσει να κυοφορούνται οι νέες ιδέες. Πόσο προσεγγίζει αυτή η φράση στο 2023 κ στην ελληνική πραγματικότητα;
Ιδέες πάντα θα κυοφορούνται και πάντα το «το παλιό» θα προσπαθεί να επιβάλλει την ακινησία και την σιωπή. Το σύστημα έχει εδώ και χρόνια τερματίσει και προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κρατηθεί και να μας πείσει ότι «έτσι είναι ο κόσμος» να μας ελέγχει είτε ρίχνοντας το τυράκι για το κυνήγι μιας «ατομικής ευτυχίας» είτε να χρεώνει κάθε δύσκολη περίοδο σε μια γενικευμένη δυστυχία που «τυγχάνει» να πλάκωσε στις γενιές μας. Ένα σύστημα που μονίμως σε ξεγελάει και σε αποπροσανατολίζει να μην στραφείς εναντίον του. «Κάθε φορά που βρίσκομαι στο δρόμο έχω την εντύπωση ότι εξαφανίζομαι. Δεν μου μάθανε τίποτα, πάντα με ξεγέλαγαν» λέει ο Λάλο κάποια στιγμή μιλώντας για τους «γονείς» του.
Η ελληνική πραγματικότητα απλώς προσδίδει και έναν χαρακτήρα θεάτρου του παραλόγου, τραγωδίας και επιθεώρησης στην όλη κατάσταση.
Μίλησέ μας για το ρόλο σου.
Ο Λάλο είναι ο μεγαλύτερος από τα τρία αδέρφια και αυτός που στην αρχή φαίνεται να έχει το μεγαλύτερο σθένος για να διώξει το «παλιό». Το πιο ανήσυχο πνεύμα που θέλει να παρασύρει και τις δύο του αδελφές σε ένα δοκιμαστικό παιχνίδι ανατροπής και άμεσης ρήξης. Ωστόσο όσο στυγνός δείχνει στον δρόμο για την διάπραξη αυτού του «εγκλήματος» άλλο τόσο ανθρώπινος και ευαίσθητος παρουσιάζεται στην συνέχεια. Χαρακτηριστικό που έχουμε δει να υπάρχει σε ιστορίες κοινωνικών επαναστάσεων.
Αυτή η αντίθεση μέσα του έχει τεράστιο υποκριτικό ενδιαφέρον και πλάθει ένα πολυσύνθετο χαρακτήρα σε ένα έτσι και αλλιώς πολυσύνθετο έργο.
Τι σκέφτεσαι όταν διαβάζεις τη φράση του Οδυσσέα Ελύτη “Το παν είναι η ρότα σου κόντρα στην κοινωνία ετούτη”;
Ότι η κοινωνία δεν είναι αυτορρυθμιζόμενη. Η μετεξέλιξη της είναι ευθύνη και έργο του καθένα μας ακόμα και αν πρέπει κάποια στιγμή να πας κόντρα σε αυτήν και στο «παλιό» που αντιπροσωπεύει. Και αυτή η ρότα είναι ικανή να αφήσει μια παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές ακόμα και αν δεν έχει φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Πληροφορίες για την παράσταση:
Το Art and Press δημιουργήθηκε με σκοπό την πολιτική, πολιτιστική και πολύπλευρη ενημέρωση των πολιτών. Πίσω από τη λειτουργία του Art and Press υπάρχει μία ομάδα «ανήσυχων» ανθρώπων, που προέρχονται από διάφορους κοινωνικούς χώρους, στους οποίους προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν εθελοντικά όπου και όσο μπορούν. Η κοινή αγάπη των μελών της ομάδας μας για την πολιτική, τον πολιτισμό και γενικά την ενημέρωση, είναι η κινητήρια δύναμη για την παρακολούθηση, καταγραφή και παρουσίαση σε όλους εσάς, όσων συμβαίνουν. Δεν μας καθοδηγεί κανείς, δεν μας χρηματοδοτεί κανείς και ως εκ τούτου παραθέτουμε τα γεγονότα όπως ακριβώς λαμβάνουν χώρα. Η πορεία του Art and Press είναι συνεχόμενα και ραγδαία ανοδική όσον αφορά την προσέλκυση επισκεπτών / αναγνωστών τόσο στην κύρια ιστοσελίδα όσο και στο κανάλι του Youtube.