Please enable JS

Γιώργος Κατσής: “Οτιδήποτε παρουσιάσεις πάνω στη σκηνή είναι ερμηνεία .”

Τι είναι αυτό που σε ώθησε να συμμετάσχεις σ ‘ ένα καινούριο ανέβασμα του Γκοντό;

Μπορώ να σου μιλήσω πολλή ώρα για το πόσο σπουδαίο έργο είναι, για το πόσο πολύ ήθελα να παίξω τον Λάκι κάποια στιγμή στο θέατρο, για το ότι ετοίμαζα μια δική μου σκηνοθεσία πάνω στο ίδιο έργο όταν μου έγινε η πρόταση να συμμετέχω αλλά ο πυρήνας έλξης για την συγκεκριμένη παράσταση ήταν και είναι η Έλενα.

Έχουν υπάρξει πολυάριθμες ερμηνείες για τον Γκοντό. Ποιά είναι η δική σας προσέγγιση σαν ομάδα;

Δεν ξέρω αν έχουμε κάποια συγκεκριμένη προσέγγιση. Κάποιοι περιμένουν τον Γκοντό, δεν τον έχουν ξαναδεί, δεν ξέρουν ποιος είναι κι αυτός δεν εμφανίζεται ποτέ. Κάπως έτσι…

 

Εκτός από ερμηνευτικές, τι άλλες ικανότητες ήταν απαραίτητες για να αποδώσεις τον ρόλο σου;

 Οτιδήποτε παρουσιάσεις πάνω στη σκηνή είναι ερμηνεία. Σώμα, φωνή, μουσική, όλα. Από την στιγμή που αποφασίζεις να ανεβάσεις μια παράσταση εκείνη διψά για ό, τι εχεις να προσφέρεις. Εγώ δεν ξέρω αν είμαι ικανός σε κάτι. Από την στιγμή που κάποιοι θα πουν πως είμαι κι άλλοι θα πουν το ακριβώς αντίθετο, υποθέτω είμαι και τα δύο.

Τι αναμένεις να αποκομίσουν οι θεατές από την παράσταση;

 Δεν περιμένω τίποτα από τους θεατές όπως πολύ ευγενικά ζητώ να μην περιμένουν τίποτα από μένα. Η συμφωνία μας είναι ότι θα παίξω την παράσταση κι αυτοί θα την δουν. Οτιδήποτε πέρα από αυτό, αν άρεσε, αν ΄κλάψαν, αν γέλασαν, αν κατάλαβαν ή αν αποκόμισαν κάτι δεν με απασχολεί ούτε το περιμένω.

 

Γιατί αποφάσισες να σκηνοθετήσεις τον Λεόντιο και Λένα;

 Γιατί είναι ένα γλυκόπικρο διαμάντι που κοιτάζει άφοβα την άβυσσο. Και την αγκαλιάζει.

Τι πιστεύεις για την Ελλάδα του 2019;
Ότι θα πρεπε να μας πνίξει ένα τσουνάμι από κατάμαυρα σκατά και μετά να μας κάνουν πάρκινγκ.

                                               Περιμένοντας τον Γκοντό  στο Θέατρο Χώρος

 

του Σάμιουελ Μπέκετ

Σκηνοθεσία: Έλενα Μαυρίδου

Πρεμιέρα: Δευτέρα 15 Οκτωβρίου

«Θα δημιουργηθεί μια καινούρια έκφραση στην τέχνη, που θα δεχθεί το χάος. Έργο του καλλιτέχνη, σήμερα, είναι να βρει μια καινούργια έκφραση που να συνθέτει τα συντρίμμια.»  Σάμιουελ Μπέκετ

Το εμβληματικό έργο του Ιρλανδού Νομπελίστα Σάμιουελ Μπέκετ “Περιμένοντας τον Γκοντό”, κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου στο θέατρο Χώρος, στην πρώτη σκηνοθεσία της Έλενας Μαυρίδου.

Ο Βλαδίμηρος και ο Εστραγκόν ονειρεύονται, περιμένοντας κάποιον κύριο Γκοντό. Λίγο παραπέρα, κι άλλοι Βλαδίμηροι και Εστραγκόν, παραλλαγές του εαυτού τους. Όλοι κινούνται μέσα σ’ ένα τετράγωνο προκαλώντας την αίσθηση ότι στη θέση τους θα μπορούσαν να είναι κάποιοι άλλοι, οποιοιδήποτε άλλοι, όλοι όσοι έγιναν κατά καιρούς στη ζωή τους, όλοι όσοι θα μπορούσαν να γίνουν και δεν έγιναν ποτέ. Όλα τα πρόσωπα και προσωπεία του εαυτού τους. Το δέντρο, όμως, το σημείο συνάντησης του πιο διάσημου θεατρικού ραντεβού, δεν υπάρχει πια. Στη θέση του δέντρου έχει μείνει μόνο μια δεσμίδα φωτός. Μα πότε θα έρθει, επιτέλους, ο Γκοντό να τους σώσει;

Ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του Θεάτρου του Παραλόγου, μια «τραγικωμωδία σε δυο πράξεις», όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος ο Μπέκετ, το Περιμένοντας τον Γκοντό (En attendant Godot, 1948), αποτελεί ένα αριστούργημα της σύγχρονης δραματουργίας. Παρά τις διαφορετικές ερμηνείες που το συνέδεσαν με τις ψυχαναλυτικές θεωρίες του Φρόυντ και του Γιουνγκ, τον Ψυχρό Πόλεμο, τον Υπαρξισμό, ακόμη και με τον Χριστιανισμό, το έργο παραμένει μια διαχρονική παραβολή για την τάση του ανθρώπου να περιμένει πάντοτε την έξωθεν σωτηρία. Όπως, άλλωστε, υποστήριζε κι ο ίδιος ο Μπέκετ, το νόημα του έργου βρίσκεται στο Περιμένοντας και όχι στον ίδιο τον Γκοντό, την ταυτότητα του οποίου δε γνώριζε ούτε ο ίδιος ο συγγραφέας.

Σ’ αυτόν τον μη τόπο και μη χρόνο, ο Μπέκετ έρχεται να φωτίσει ακόμη μια φορά τα αδιέξοδα της πιο κωμικής, ποιητικής και θλιβερής ύπαρξης. Της δικής μας.

 

 

 

Παραστάσεις: Δευτέρα-Τρίτη στις 21.00
Τιμή εισιτήριων: 12€, 8€ μειωμένο

Θέατρο Χώρος 
Πραβίου 6, Βοτανικός

Τηλ.: 21 0342 6736
FB: Horos Theatre Company

https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-xoros/perimenontas-ton-gonto/

 



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.