Please enable JS

Γιώργος Λιβανός: Η ομάδα μου, Θεατρίνων Θεατές, είναι όλη μου η ζωή

Ο ηθοποιός – σκηνοθέτης Γιώργος Λιβανός μιλά στο artandpress.gr, με αφορμή την νέα παραγωγή της ομάδας του, Θεατρίνων Θεατές, «Όταν ο Ρήγας συνάντησε τον Μότσαρτ» του Γιάννη Σολδάτου, η οποία θα περιοδεύσει σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής , τον Σεπτέμβριο ’21.

Πώς προέκυψε η νέα φιλόδοξη παραγωγή της ομάδας Θεατρίνων Θεατές «Όταν ο Ρήγας συνάντησε τον Μότσαρτ»;

Μέσω της Αντιπεριφερειάρχου κυρίας Μαίρης Βιδάλη, η οποία παράγει εξαιρετικό έργο σε σχέση με τον Πολιτισμό, αλλά και με αφορμή τον Εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, προτείναμε στην Περιφέρεια Αττικής το έργο «Όταν ο Ρήγας συνάντησε τον Μότσαρτ» του Γιάννη Σολδάτου, το οποίο έχει κεντρικό άξονα τον Ρήγα Φεραίο. Το έργο εγκρίθηκε και τελείται με την Υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής αλλά και του ΟΠΑΝΔΑ. Είναι ένα πολυπρόσωπο, εξαιρετικό έργο και φιλοδοξούμε σε μια παράσταση αντάξια της ομάδας μας, των Θεατρίνων Θεατές. Ξαναβγαίνουμε σε Φεστιβάλ, ύστερα από το 2009, όπου βραβευτήκαμε από το Υπουργείο Πολιτισμού ως καλύτερη τέλεση παράστασης από νέα ομάδα σε Φεστιβάλ. Επιδιώκουμε να είμαστε αντάξιοι της βράβευσής μας.

Τι σας γοητεύει στο νέο έργο του Γιάννη Σολδάτου στο οποίο πρωταγωνιστείτε και υπογράφετε τη σκηνοθεσία;

Ο μύθος, το ιδεατό ταίριασμα του Ρήγα με τον Μότσαρτ, η Επανάσταση και οι ήρωές της που διατρέχουν το έργο, η σχέση της Ελληνικής Επανάστασης με τα ανάλογα Ευρωπαϊκά Κινήματα και φυσικά η προσωποποίηση στο έργο της Ελλάδας και της Ιστορίας! Ο Γιάννης έκανε ένα μικρό θαύμα και πάλι, για το οποίο είμαι βέβαιος πως θα συναρπάσει. Η ομάδα μας δουλεύει δυόμισι μήνες για το ιδεατό αποτέλεσμα.

Ποιά σκηνοθετική γραμμή ακολουθείτε;

Τον γραμμικό συμβολισμό που πρώτος εφάρμοσα στην Ελλάδα και εδώ βρίσκει πρόσκαιρο έδαφος να αναπτυχθεί, γιατί ο Γιάννης φτιάχνει και πάλι ένα vaudeville musical ελληνικό, είδος με το οποίο η ομάδα έχει κατ’ επανάληψη ασχοληθεί με επιτυχία. Σε αυτό στοχεύουμε και πάλι, σ’ έναν μονόδρομο χωρίς επιστροφή.

Πρόκειται για ένα ιστορικό έργο, με αφορμή την Επέτειο για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης, που εκτυλίσσεται στη σφαίρα του φανταστικού. Τι έχουν να πουν Ρήγας Φεραίος και Μότσαρτ σε μια πιθανή φανταστική συνάντηση;

Πολλά. Όλη την ιστορία της Επαναστατικής Ελλάδας, του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού και φυσικά τη διαχρονική ανάγκη του Έλληνα για ειρήνη, ελευθερία και ανεξαρτησία, μια κραυγή που φτάνει ως τις μέρες μας.

Έχετε δημιουργήσει μία σταθερή ομάδα συνεργατών με τους οποίους πορεύεστε θεατρικά εδώ και 10 χρόνια στην ίδια πάντα θεατρική στέγη, στο Studio Κυψέλης. Χαρακτηριστικά αναφέρω τον συγγραφέα-κινηματογραφιστή και εκδότη Γιάννη Σολδάτο, τους ηθοποιούς Καίτη Ιμπροχώρη, Πέπη Οικονομοπούλου, Γιάννη Τσιώμου κ.ά. αλλά και την ενδυματολόγο Δέσποινα Βολίδη. Μιλήστε μας γι’ αυτήν.

Η ομάδα αυτή είναι όλη μου η ζωή. Στοχεύουμε σε παραστάσεις υψηλής αισθητικής με σπουδαία έργα του διεθνούς ρεπερτορίου και πολυεπίπεδες αναγνώσεις. Οι παραστάσεις μας είναι δύσκολες, απαιτητικές και ιδιαίτερες. Το vaudeville musical απαιτεί μονάδες πειθαρχημένες και όλοι εμείς, που απαρτίζουμε σταθερά τους Θεατρίνων Θεατές, μιλάμε την ίδια γλώσσα, έχουμε κοινές καταβολές και γνώσεις μουσικές, ενώ οι περισσότεροι ηθοποιοί είναι και σκηνοθέτες. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, πόσο ιδανικό είναι να δουλεύουμε όλοι μαζί. Κερδίζουμε χρόνο και προχωράμε. Για τους σταθερούς μου συνεργάτες είμαι ευγνώμων. Άνθρωποι έρχονται, άνθρωποι φεύγουν, όπως ο σύμβουλός μας Βασίλης Μπουζιώτης που χάθηκε αιφνίδια… Με τον Γιάννη μου (Σολδάτο) αποφασίσαμε να του αφιερώσουμε την παράσταση…

Τι σκέψεις κάνετε ύστερα από μία ολόκληρη σεζόν απραξίας για την Τέχνη και τον Πολιτισμό;

Προτάσσω την ανάγκη μου να ανέβω στη σκηνή και να φωνάξω ότι, στον χώρο που γεννήθηκε το θέατρο, εμείς εξακολουθούμε να το υπηρετούμε ταπεινά και με απόλυτη αφοσίωση. Ο χρόνος που πέρασε μας άφησε θλίψη για όσους συνανθρώπους μας χάθηκαν από την πανδημία αλλά και για τα επακόλουθά της. Ωστόσο, μας άφησε και διάθεση για κορυφωτική συνέχεια, όπως αρμόζει στο DNA του Έλληνα.

Eπόμενα καλλιτεχνικά σχέδια για τη σεζόν 2021-2022;

Αφού ολοκληρωθούν οι παραστάσεις του Ρήγα, στο Studio Κυψέλης θα παρουσιασθούν το «Πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέυ» του Joe Osborne καθώς η νέα μας φιλόδοξη παραγωγή « Ό γλάρος πέταξε με το λεωφορείο» του Γιάννη Σολδάτου. Θέλουμε έναν χρόνο γεμάτο θέατρο, υγεία και δράσεις.

Πληροφορίες και προσκλήσεις για την παράσταση «Όταν ο Ρήγας συνάντησε τον Μότσαρτ»

Στείλτε το ονοματεπώνυμο & το τηλέφωνο σας στην σελίδα μας στο fb Art and Press  και κερδίστε από μια διπλή πρόσκληση για το Θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου την Πέμπτη 23/9. 

https://www.viva.gr/tickets/festival/theater/otan-o-rhgas-synadhse-ton-motsart/?fbclid=IwAR3cVy1HE0PMpde7aLVVHEKZffPhryeKiIiI6QkNGBVHh4Wu5VNr3jS8bFs

Κείμενο: Γιάννης Σολδάτος

Σκηνοθεσία: Γιώργος Λιβανός

Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Καίτη Ιμπροχώρη, Γιώργος Λιβανός, Πέπη Οικονομοπούλου, Έφη Βενιανάκη, Μάνος Χατζηγεωργίου, Ανδρέας Ζαχαριάδης, Όλγα Πρωτονοταρίου, Ιουλία Φάλια.

Στον ρόλο του Ρήγα Φεραίου ο Νίκος Καραγιώργης.

Την παράσταση συνοδεύει στο πιάνο η Νίκη Γκουντούμη και τραγουδά ο Νίκος Αβαγιανός.

Σκηνικό – κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη

Φωτισμοί: Luigello

Βοηθός σκηνοθέτη: Ζωή Τριανταφυλλίδη

Φωτογραφίες: Ζώης Τριανταφύλλου – Σφακιανάκης & Κώστας Βολιώτης

Εκτέλεση κοστουμιών: Vania Alexandrova

Επικοινωνία: Νατάσα Παππά (email: nata_pappa@yahoo.gr)

Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Πρόγραμμα παραστάσεων

Πέμπτη 02 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 20.00 | Φεστιβάλ Δήμου Καλλιθέας

(4ο Λύκειο Καλλιθέας, Ελ. Βενιζέλου 175, Καλλιθέα)

Είσοδος ελεύθερη

Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 20.30 | Ανοιχτό Θέατρο Γκράβας

(Ταϋγέτου 60, Γαλάτσι)

Είσοδος ελεύθερη

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 20.30 | Φεστιβάλ Δήμου Περάματος

(Ανοιχτό Δημοτικό Θέατρο Περάματος «Μίκης Θεοδωράκης» , Καρνέζη 1, Πέραμα)

Είσοδος ελεύθερη

Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 20.30 | Φεστιβάλ Ρεματιάς Δήμου Χαλανδρίου

(Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου, Πεζόδρομος Προφήτη Ηλία)

Γενική είσοδος: 10 ευρώ | Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr



Related Posts

Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.