Γιατί δέχτηκες να παίξεις στην παράσταση «Τo μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας» του σκηνοθέτη Πέτρου Ζούλια, που παρουσιάζεται στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»;;
Ο Ζούλιας με τη Μεντή κάνουν παραστάσεις που ως θεατής πάντα παρακολουθούσα και θαύμαζα. Ήρθε η στιγμή που άνοιξαν την αγκαλιά τους και σε εμένα. Αρχικά με τη «Μαρίκα» και τώρα με το «Μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας». Είναι μαγικό για έναν ηθοποιό στα πρώτα χρόνια της διαδρομής του να ενώνεται με μεγάλους καλλιτέχνες και να συμβάλλει προς έναν κοινό στόχο.
Επίσης, μπορώ να κάθομαι σε κάθε παράσταση στο παρασκήνιο, να κοιτάω τη Νένα Μεντή, πώς το έκανε αυτό σήμερα, τι υποκριτική επιλογή έκανε εδώ, γιατί, πώς λειτούργησε το ένστικτό της στην τάδε απρόβλεπτη στιγμή. Την αποκωδικοποιώ. Κάθε μέρα… Θέλετε κι άλλον λόγο;;;
Τι πιστεύεις ότι έχει να μας μεταφέρει σήμερα τον 21 αιώνα, ένα έργο του 19ου αιώνα;
Το «Μυστικό της Κοντέσας Βαλέραινας» είναι ένα κλασικό, πια, ελληνικό έργο. Αυτά τα κείμενα λειτουργούν ως προίκα στις αποσκευές του θεατή. Πέρα από τα σημεία στα οποία καλώς ή κακώς ταυτιζόμαστε διαχρονικά με τους Έλληνες του 19ου αιώνα, είτε σαν χαρακτήρες, είτε σαν συνθήκες οικονομικές ή πολιτικές, το έργο μας προτρέπει να αναζητήσουμε τη θέση μας σε ηθικά ζητήματα και είναι αυτοαποκαλυπτικό για τον καθένα μας.
Ποιες ήταν οι σκέψεις σου όταν διάβασες το έργο;
Το πιο ενδιαφέρον με αυτό το κείμενο είναι πως καταφέρνει να σε μετακινήσει. Στην αρχή θα μπορούσε κάποιος να ταυτιστεί με τις θέσεις της υπόλοιπης οικογένειας, έναντι της Βαλέραινας. Στην πορεία όμως το έργο, η σκηνοθεσία και οι ερμηνείες των ηθοποιών καταφέρνουν να περάσουν το μήνυμα με δύναμη και σαφήνεια. Η διασκευή του έργου από τον Ζούλια είναι εξαιρετικά επιτυχημένη. Έχει συνδυάσει έξυπνα ιδέες του συγγραφέα από το αρχικό διήγημα, με τις θεατρικές λύσεις που βρήκε αργότερα στη θεατρική διασκευή. Το αγαπημένο μου μέρος είναι ο τελευταίος μονόλογος που έγραψε ο Ζούλιας, ως επιμύθιο, για το φινάλε της παράστασης…
Ο ρόλος σου;
Ο ρόλος μου λειτουργεί ως καταλύτης στο μυαλό της Κοντέσσας Βαλέραινας. Είμαι ο γείτονας που τραγουδάει και με τη συνάντησή μας παίρνει τη μεγάλη απόφαση του έργου.
Η παράσταση έχει ντυθεί μουσικά και με ένα πρωτότυπο τραγούδι του Μίνου Μάτσα και της Σοφίας Καψούρου, τόσο τρυφερό, που είναι από μόνο του λόγος να ανυπομονώ να ξαναπάω στο θέατρο.
Τι πιστεύεις για την Ελλάδα του 2024;
Η Ελλάδα του 24 έχει ανάγκη και από καλό θέατρο. Οι θεατές διψάνε για παραστάσεις που μιλάνε στον σύγχρονο άνθρωπο, τον εμπνέουν, του δείχνουν τον δρόμο προς τη δημιουργία, την προσωπική εξέλιξη, την ανάγκη να δουλεύει την κριτική του ικανότητα, τη συγκριτική σκέψη. Το θέατρο είναι ένας ακόμα τρόπος, πολύ αποτελεσματικός, ώστε να δώσει ανακούφιση, έμπνευση και να δημιουργήσει πολίτες σκεπτόμενους, με θέση για αυτά που συμβαίνουν σε εκείνους αλλά και στον διπλανό τους.
Πληροφορίες για την παράσταση:
Το Art and Press δημιουργήθηκε με σκοπό την πολιτική, πολιτιστική και πολύπλευρη ενημέρωση των πολιτών. Πίσω από τη λειτουργία του Art and Press υπάρχει μία ομάδα «ανήσυχων» ανθρώπων, που προέρχονται από διάφορους κοινωνικούς χώρους, στους οποίους προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν εθελοντικά όπου και όσο μπορούν. Η κοινή αγάπη των μελών της ομάδας μας για την πολιτική, τον πολιτισμό και γενικά την ενημέρωση, είναι η κινητήρια δύναμη για την παρακολούθηση, καταγραφή και παρουσίαση σε όλους εσάς, όσων συμβαίνουν. Δεν μας καθοδηγεί κανείς, δεν μας χρηματοδοτεί κανείς και ως εκ τούτου παραθέτουμε τα γεγονότα όπως ακριβώς λαμβάνουν χώρα. Η πορεία του Art and Press είναι συνεχόμενα και ραγδαία ανοδική όσον αφορά την προσέλκυση επισκεπτών / αναγνωστών τόσο στην κύρια ιστοσελίδα όσο και στο κανάλι του Youtube.