Τι πιστεύεις ότι έχει να μας πει σήμερα ένα κείμενο για την Φιλική Εταιρία;
Καταρχάς ευχαριστώ πολύ , τον σκηνοθέτη μου , για την εμπιστοσύνη που μου έδειξε και πάνω σε αυτό να πω το ιστορικό αυτής της πρότασης …
η κουβέντα μας ξεκινά, «υπάρχει ένα έργο σχετικό με τα 200 χρόνια εορτασμού της επανάστασης με θέμα την σύσταση οργάνωση και δράση της φιλικής εταιρίας . Ο ρόλος για τον οποίο σε σκέφτομαι είναι αυτός του Εμμανουήλ Ξάνθου»
Είχα μόλις τελειώσει από τα γυρίσματα της σειράς ντοκιμαντέρ του Μανούσου Μανουσάκη ,για το 1821, που θα δούμε τον χειμώνα που έρχεται στην ελληνική τηλεόραση ..
Ο ρόλος μου σε αυτό λοιπόν το ντοκιμαντέρ? Εμμανουήλ Ξάνθος…
Αισθάνομαι υπερηφάνεια , ευγνωμοσύνη .αλλά και πολύ τυχερός για την συνεργασία μου με τους εξαίρετους συναδέλφους και φίλους Γιώργη Κοντοπόδη, Νικόλα Μπράβο, Κωνσταντίνο Πεσλή, Γωγώ Φάκου, Φιλη Μαρσώ και τον ανερχόμενο Κλαούντιο Κάγια…
Γιατί αποδέχτηκες την πρόταση του Λιακόπουλου να παίξεις τον Εμμανουήλ Ξάνθο;
Θα έπρεπε να γίνονται συχνότερα τέτοιου είδους δουλειές- αναφορές στην πλούσια ιστορία της Ελλάδος που πρέπει να θυμούνται οι παλαιοί και να μαθαίνουν οι νέοι. Το συγκεκριμένο κείμενο των Γιώργου Κοζυράκη και Νεκταρίου Παλαιολόγου που αν μη τι άλλο είναι και εξαίρετοι συγγραφείς και ψαγμένοι ιστορικοί, δοσμένο με μαεστρία από τον σκηνοθέτη Αλέξανδρο Λιακόπουλο και με όλους τους συναδέλφους επί σκηνής να δίνουν την ψυχή τους, σίγουρα είναι ένα μάθημα ιστορίας που έρχεται τόσο γλυκά και ανάλαφρα, να σε διδάξει. Παρά τις τόσες πληροφορίες είναι δοσμένο όπως προείπα τόσο όμορφα τεχνικά που δεν θέλεις να τελειώσει… ρουφάς την κάθε στιγμή, την κάθε εποχή, μαθαίνεις, ταυτίζεσαι, συγκινείσαι και γιατί όχι, πλημυρίζεις από πατριωτικά συναισθήματα ως γνήσιος Έλληνας …
Πως νοιώθεις μετά 14 μήνες με κλειστά τα θέατρα, τώρα που προσπαθούμε να επανέλθουμε;
Νοιώθω ότι δεν έπρεπε να κλείσουν καθόλου. Ήταν ένα μεγάλο χτύπημα και χτύπημα στον πολιτισμό. Βλέπω ότι μ΄αυτήν την πληρότητα και όλες αυτές τις προϋποθέσεις για τον ιό που πληρεί και τηρεί το Θέατρο Αθηνά, όντας ανοιχτό θέατρο (πράγμα που δεν γνωρίζει πολύς κόσμος), και που θέλω να πιστεύω ότι ακολουθούν και οι υπόλοιποι θεατρικοί χώροι, θα μπορούσαν άνετα να λειτουργούν με ασφάλεια για τον θεατή και τους ηθοποιούς.
Πιστεύεις ότι οι κυβερνήσεις σε περιόδους κρίσης βρίσκουν τρόπους για να καταπατούν τα εργασιακά και τα ανθρώπινα δικαιώματα;
Δε νομίζω ότι οι κυβερνήσεις έχουν ανάγκη να περιμένουν μια περίοδο κρίσης για να καταπιούν τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σου σχέδια, μετά (;) την εποχή του κορωνοϊού;
Αν δεν υποστεί χτύπημα κάτω από τη μέση ο πολιτισμός έχω κλείσει επόμενη θεατρική στέγη με μια ξεκαρδιστική κωμωδία από έναν μετρ του είδους συγγραφέα, ο οποίος θα επιμεληθεί και την σκηνοθεσία… Δυστυχώς δεν μπορώ ακόμη να πω περισσότερα…
Πληροφορίες για την παράσταση ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ στο Θέατρο Αθηνά ΕΔΩ
https://www.viva.gr/tickets/theater/therino-theatro-athina/filiki-etaireia/
Το Art and Press δημιουργήθηκε με σκοπό την πολιτική, πολιτιστική και πολύπλευρη ενημέρωση των πολιτών. Πίσω από τη λειτουργία του Art and Press υπάρχει μία ομάδα «ανήσυχων» ανθρώπων, που προέρχονται από διάφορους κοινωνικούς χώρους, στους οποίους προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν εθελοντικά όπου και όσο μπορούν. Η κοινή αγάπη των μελών της ομάδας μας για την πολιτική, τον πολιτισμό και γενικά την ενημέρωση, είναι η κινητήρια δύναμη για την παρακολούθηση, καταγραφή και παρουσίαση σε όλους εσάς, όσων συμβαίνουν. Δεν μας καθοδηγεί κανείς, δεν μας χρηματοδοτεί κανείς και ως εκ τούτου παραθέτουμε τα γεγονότα όπως ακριβώς λαμβάνουν χώρα. Η πορεία του Art and Press είναι συνεχόμενα και ραγδαία ανοδική όσον αφορά την προσέλκυση επισκεπτών / αναγνωστών τόσο στην κύρια ιστοσελίδα όσο και στο κανάλι του Youtube.