Please enable JS

Ζωή Λυμπεροπούλου: “Κύριος στόχος της ομάδας είναι η επαφή των παιδιών με την κλασική μουσική και ιδιαιτέρως με την όπερα.”

«Νότες εν Δράσει»: παρουσιάστε μας τη μουσικοθεατρική σας ομάδα, πότε ιδρύθηκε και ποιοι οι
στόχοι της;
Η ομάδα «Νότες εν Δράσει» ιδρύθηκε το 2014 από τη Νεφέλη Τσιπουρίδη, την Ιωάννα Βρακατσέλη και την Αγάπη Παπαμήτσου. Το 2016 μου έγινε η πρόταση να γίνω κι εγώ μέλος της ομάδας και με πολύ μεγάλη μου χαρά δέχτηκα να συνεργαστώ με τα κορίτσια που με πολύ μεράκι είχαν ήδη ξεκινήσει το  ταξίδι της «Αλίκης». Η παράσταση από τότε μέχρι σήμερα έχει εμπλουτιστεί κι εξελιχθεί έχοντας στις αποσκευές της αρκετές εμπειρίες.
Κύριος στόχος της ομάδας είναι η επαφή των παιδιών με την κλασική μουσική και ιδιαιτέρως με την
όπερα. Σκοπός είναι τα παιδιά να εξοικειωθούν με αυτό το μουσικό είδος και να ακούσουν μουσικές και άριες από πολύ γνωστά μουσικά έργα του κλασικού ρεπερτορίου.

«Η Αλίκη συναντά τη χώρα των θαυμάτων» είναι ένα παραμύθι –όπερα που θα παρουσιάσετε στο
ίδρυμα Θεοχαράκη. Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο.
Η παράσταση «Η Αλίκη συναντά τη χώρα των θαυμάτων» είναι στην ουσία το ταξίδι της μικρής Αλίκης σε ένα φανταστικό-μαγικό τόπο. Είναι ένα παραμύθι-όπερα εμπνευσμένο από το γνωστό σε όλους έργο της παιδικής λογοτεχνίας κι εμπλουτισμένο με φημισμένες άριες και πολλή μουσική. Επίσης η διαδραστική συμμετοχή της παράστασης συμβάλλει στη διασκεδαστική εμπειρία που θα έχουν οι μικροί μας φίλοι παρακολουθώντας τις περιπέτειες της Αλίκης. Τα παιδιά κατανοούν και μαθαίνουν το ρόλο της μουσικής στο θέατρο, αλλά και πως μέσα από το τραγούδι–άρια εκφράζονται συναισθήματα και καταστάσεις . Θα γνωρίσουν τη μουσική σπουδαίων κλασικών συνθετών όπως Μότσαρτ, Βέρντι, Ροσσίνι, Όφενμπαχ κ.α.

Πώς έγινε η επιλογή από τις άριες που ακούγονται στην παράσταση?
Το κείμενο της παράστασης το υπογράφει η Νεφέλη Τσιπουρίδη με την παιχνιδιάρικη ιδιαίτερη γραφή της. Η Νεφέλη έχοντας στα χέρια της μία λίστα από πολύ γνωστά τραγούδια που είχαν συντάξει η Ιωάννα μαζί με την Αγάπη, οι δύο λυρικές τραγουδίστριες της ομάδας μας, επέλεξε αυτά που ταίριαζαν με την πλοκή της ιστορίας και «πάντρεψε» τη μουσική με το παραμύθι κι έγινε ένα παραμύθι- όπερα.

Τα παιδιά πώς αντιδρούν στην Όπερα; Έρχονται προετοιμασμένα στο λυρικό θέατρο και αντιδρούν
αυθόρμητα κατά την διάρκεια της παράστασης;
Τα παιδιά που έρχονται να δουν την παράσταση είναι συνήθως προετοιμασμένα για το τι πρόκειται να
παρακολουθήσουν και είναι παιδιά μυημένα στη μουσική. Τα παιδιά είναι από τη φύση τους αυθόρμητα και γι’αυτό τις περισσότερες φορές ανυπομονούν να μιλήσουν και να συμμετάσχουν σε αυτά που θα τους  προτείνουμε. Εντυπωσιάζονται από τις φωνές των λυρικών τραγουδιστών και από τη μουσική, έχοντας αγωνία για το τέλος του έργου. Πολλές φορές έρχονται και παιδιά που θα ακούσουν για πρώτη φορά όπερα ή και κλασική μουσική και είναι πάντα περίεργα για το τι πρόκειται να δουν. Όταν στο τέλος φεύγουν τραγουδώντας και με έναν έκδηλο ενθουσιασμό, τότε το δικό μας έργο έχει επιτύχει.


Υπάρχει μουσική παιδεία στην Ελλάδα;

Η μουσική όπως και το θέατρο έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα, άρα δεν θα γινόταν να έλεγε
κανείς ότι δεν υπάρχει μουσική παιδεία στη χώρα μας. Υπάρχουν πολλές μουσικές σχολές και ωδεία,
όπου κανείς μπορεί να πάει και να μάθει να παίζει ένα μουσικό όργανο, να τραγουδάει σωστά και να
σπουδάσει μουσική. Τα τελευταία χρόνια θεωρώ ότι αρκετοί γονείς δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά τους να μάθουν ένα μουσικό όργανο, αλλά πολλές φορές παρατηρώ – ως δασκάλα πιάνου -ότι τα περισσότερα παιδιά θέλουν να αποφύγουν την κλασική παιδεία της μουσικής και να περάσουν απευθείας σε ένα επίπεδο όπου θα μπορούν να παίζουν τα αγαπημένα τους σύχρονα κομμάτια και να διασκεδάζουν, χωρίς να «σπουδάζουν» τη μουσική και χωρίς να συνειδητοποιούν τον ουσιαστικό λόγο του γιατί κανεις να μάθει μουσική. Από την άλλη πλευρά, το γεγονός ότι η μουσική στη σύγχρονη εκπαίδευση είναι είτε προαιρετική ή δεν της δίνεται η απαραίτητα βαρύτητα ως μάθημα, αυτομάτως μας οδηγεί στο αποτέλεσμα να είναι στην ευχέρεια και επιλογή του κάθε ατόμου εαν θα αποκτήσει μουσική παιδεία ή  όχι. Με το αρκετά βεβαρημένο πρόγραμμα που έχουν τα παιδιά σήμερα και με τους γονείς να δίνουν κυρίως βάρος στα επικαλούμενα «βασικά» μαθήματα, δυστυχώς πολλές φορές παρατηρείται το γεγονός να μη δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να γνωριστούν με το χώρο της μουσικής και να ανακαλύψουν το μεγαλείο της!

 

Πληροφορίες για την παράσταση «Η Αλίκη συναντά τη χώρα των θαυμάτων!» στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής ΕΔΩ



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.