Please enable JS

«Η Αναρχική» του David Mamet – Το έργο θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο “Από Μηχανής Θέατρο”.

Ημερομηνία Πρεμιέρας: 18 Νοεμβρίου 2022

Για την υπόθεση του έργου
Έχοντας ήδη εκτίσει τριανταπέντε χρόνια από την ποινή
ισόβιας κάθειρξης στην οποία είχε καταδικαστεί, η Κάθι αιτείται
την απελευθέρωσή της. Με τον σκοπό αυτό συναντά για τελευταία
φορά την Ανν, που την επιτηρούσε όλα αυτά τα χρόνια στη φυλακή
και την μόνη που μπορεί να εκδώσει την απόφαση της
αποφυλάκισής της. Η Κάθι έχει διαπράξει όμως – ως μέλος ενός
ριζοσπαστικού κινήματος, ένα πολιτικά φορτισμένο έγκλημα και η
Ανν ως αντιπρόσωπος της πολιτείας, οφείλει να αξιολογήσει την
αυθεντικότητα της μεταμέλειας της κατηγορουμένης.

Για το έργο
Το έργο «Η Αναρχική» του David Mamet παρουσιάστηκε για
πρώτη φορά το 2012 στο Broadway της Νέας Υόρκης και
πυροδότησε αμφιλεγόμενες αντιδράσεις από κοινό και κριτικούς,
ίσως λόγω των αιρετικών θεμάτων με τα οποία επιλέγει ο
συγγραφέας να καταπιαστεί. Ο Mamet αφορμάται από τα
πραγματικά γεγονότα που έπληξαν την Αμερική τη δεκαετία του
’70, με την δράση της επαναστατικής οργάνωσης Weather
Underground και την ληστεία του Brink η οποία κατέληξε στον
θάνατο δύο αστυνομικών. Χρησιμοποιώντας ως αφετηρία τα
αιματηρά γεγονότα, ο Mamet ξεδιπλώνει την προβληματική του
πάνω στην βία που προκύπτει με την ενηλικίωση των πολιτικών
μας συνειδήσεων και από την στιγμή εκείνη που ερχόμαστε κατά
πρόσωπο με το πολιτικά παράλογο.
Ο συγγραφέας αντιπαραβάλλει δύο εκ διαμέτρου αντίθετες
γυναίκες, σύμβολα δύο εκ διαμέτρου αντίθετων ιδεολογιών: η Ανν
αντιπρόσωπος του κράτους, η Κάθι ηγετική μορφή μιας
αντιεξουσιαστικής οργάνωσης. Τα ερωτήματα που εγείρονται από
την συνύπαρξη ενός τέτοιου διπόλου είναι τόσο ουσιαστικά αλλά
και τόσο περίπλοκα που δύσκολα θα τα έθετε στις μέρες μας
κανείς δημόσια. Σε τι διαφέρει η βία που ασκεί το κράτος από την
βία μιας επανάστασης; Οφείλει μια νέα γενιά να υποτάσσεται ή να
επαναστατεί; Η εξουσία που διαχειρίζεται το κράτος είναι διάφορη
από την εξουσία που διαχειρίζονται εκείνοι που επαναστατούν;
Στην σύγχρονή μας πραγματικότητα που συχνά σπεύδουμε να
χωριστούμε στα δύο και να συστρατευθούμε με τους μεν ή τους δε,
να υποστηρίξουμε με πάθος ή να κατακεραυνώσουμε, ο Mamet

σέβεται το κοινό του και προσδοκά από αυτό το μέγιστο: να μην
απαντήσει και απλώς να σκεφτεί.

Για τους Ηθοποιούς
Ανν – Όλγα Καπαγιορίδου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη όπου και
καταπιάστηκε με το θέατρο από την ηλικία των έξι
ετών στον ΘΕιΚΚ «Πούπουλο». Το 2016 φοίτησε στην
Ανώτερη Δραματική Σχολή «Αρχή» της Νέλλης Καρρά
από όπου και αποφοίτησε. Έκτοτε έχει εργαστεί ως
ηθοποιός σε παραστάσεις όπως «οι Σοφολογιότατες»
του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου
και ως βοηθός σκηνοθέτη σε παραστάσεις στα πλαίσια
του Φεστιβάλ Αθηνών στο πλευρό του Μιχάλη
Κωνσταντάτου. Έχει επίσης ασχοληθεί με την

διασκευή θεατρικών έργων (2020, The Odd Couple-
Neil Simon) και από το 2020 είναι μέλος του Demidov

Studio Laboratory του πρώτου ensemble ηθοποιών που
ερευνούν την τεχνική υποκριτικής του Nikolai
Demidov στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα του Υπουργείου
Πολιτισμού και με καθοδηγήτρια την σκηνοθέτη Βίκυ
Γεωργιάδου.

Κάθι – Κατερίνα Φαχούρι

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Το 2012 σπούδασε
Αγγλική Φιλολογία με κατεύθυνση στη Λογοτεχνία στο
Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει επίσης
φοιτήσει μέρος των σπουδών της στο Ανατολικό
Πανεπιστήμιο Φινλανδίας. Το 2019 αποφοίτησε από
την Ανώτερη Δραματική Σχολή «Αρχή» της Νέλλης
Καρρά. Από το 2019 έως σήμερα έχει συνεργαστεί ως
ηθοποιός μεταξύ άλλων με τους σκηνοθέτες: Βασίλη
Μαυρογεωργίου, Μιχάλη Κωνσταντάτο, Μαριάννα
Καβαλλιεράτου και Κυριακή Σπανού. Έχει εμφανισθεί
επίσης σε επεισόδια της τηλεοπτικής σειράς «Άγριες
Μέλισσες» και έχει συμμετάσχει στην
κινηματογραφική ταινία του Μιχάλη Κωνσταντάτου
«All the Pretty Little Horses». Έχει εργασθεί επίσης με
τον ίδιο, ως βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση
«Επικίνδυνες Σχέσεις» (2020, Hotel Ermou). Η Κ.
Φαχούρι είναι επίσης μέλος του Demidov Studio
Laboratory.

Για την σκηνοθετική προσέγγιση

Μετά την σε βάθος ενασχόλησή μας με την σχολή
υποκριτικής του Nikolai Demidov αποφασίσαμε να
ανεβάσουμε το έργο χρησιμοποιώντας εξ’ ολοκλήρου την
τεχνική αυτή, η οποία βασίζεται στην θεώρηση πως ο
ηθοποιός δεν πρέπει να αναπαριστά αληθοφανώς τις
συνθήκες του έργου, αλλά ελευθερώνοντας τις πρώτες
παρορμήσεις του, να τις βιώνει επί σκηνής. Μια τέτοια
προσέγγιση υποστηρίζει ο Demidov μπορεί να
αποκαταστήσει την πραγματική δύναμη του θεάτρου. Μιας
και η τεχνική του Demidov δεν είναι ακόμη οικεία στην χώρα
μας, θα ήταν μεγάλη μας χαρά να γνωστοποιήσουμε την
πολύτιμη αξία της σε κοινό και συναδέλφους.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Φαχούρι, Όλγα Καπαγιορίδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Εύα Μοσχολιδάκη
Ηθοποιοί: Κατερίνα Φαχούρι, Όλγα Καπαγιορίδου
Μετάφραση από τα αγγλικά: Μαριλού Ταμβάκη
Πρωτότυπος ήχος: Γιώργος Καραμανλής
Παραγωγή: Omikron3 και D’art – The Art Society
Φωτογράφος: Βλαδίμηρος Γιαννακάκος



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.