Please enable JS

Θ. ΚΙΒΩΤΟΣ: Tαρτούφος Μολιέρου- Α.Χειλάκης, Α.Κούρκουλος (βίντεο-προσκλήσεις)

Ύστερα από την επιτυχημένη συνεργασία τους στην παράσταση «Μόνος με τον Άμλετ», που παρουσιάστηκε πριν από σχεδόν δύο χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους, αυτή τη φορά για χάρη του Μολιέρου. Θα ανεβάσουν το Φεβρουάριο στη σκηνή του Θεάτρου Κιβωτός τον «Ταρτούφο», την ίσως γνωστότερη θεατρική κωμωδία του Γάλλου συγγραφέα, σε μετάφραση Γιώργου Μπλάνα.

Μια εκπληκτικά μοντέρνα σκηνοθεσία από τον Αιμίλιο Χειλάκη με εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς. Μια παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε.

Εκτός από ρόλο σκηνοθέτη, ο Χειλάκης θα αναλάβει και ρόλο πρωταγωνιστή, υποδυόμενος τον   Ταρτούφο, έναν υποκριτής, έναν ανήθικο άνθρωπος που παριστάνει τον ηθικό. Ένα ψευτοθρησκευόμενο επαρχιώτη που καταφέρνει να γοητεύσει με τις υποκριτικές επιδείξεις ευσέβειάς του τον Οργκόν, ένα πλούσιο Παριζιάνο αστό, τον οποίο θα ενσαρκώσει ο Άλκης Κούρκουλος. Ο Οργκόν αποφασίζει, λοιπόν, να τον φιλοξενήσει σπίτι του, καθώς τον εμπιστεύεται με κλειστά μάτια και να τον κάνει γαμπρό του.

Μαζί τους επί σκηνής θα δούμε τους: Αθηνά Μαξίμου, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Ράνια Οικονομίδου, Άγγελο Μπούρα, Τσιμάρα Τζανάτο, Αλέξανδρο Βάρθη, Γιώργο Λιάντο και Φραγκίσκη Μουστάκη. Σκηνικά: Έλλη Παπαγεωργοκοπούλου. Χορογράφος: Θεμιστοκλής Παυλής. Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Βαμβακάρη.

Λίγα λόγια για τον «Ταρτούφο»

Γραμμένος στα 1664, ο «Ταρτούφος» παίχτηκε για πρώτη φορά (οι τρεις πρώτες πράξεις του) στο πλαίσιο καθιερωμένων εορτασμών-φεστιβάλ που συνήθιζε να διοργανώνει ο Βασιλιάς Λουδοβίκος ο 14ος στις Βερσαλλίες. Αμέσως, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. Ο κλήρος αναγνώρισε το ίδιο του το πρόσωπο πίσω από την οξύτατη σάτιρα κατά της θρησκοληψίας και της υποκρισίας και -με την συμπαράσταση της βασιλομήτορος- δεν δίστασε με διάταγμα που εξέδωσε ο Αρχιεπίσκοπος των Παρισίων να απαγορεύσει ρητά στους πιστούς της Μητροπόλεώς του «να διαβάσουν ή να ακούσουν να απαγγέλλεται η εν λόγω κωμωδία είτε δημόσια, είτε ιδιωτικά, επί ποινή αφορισμού».αρχείο λήψης

Παρά τις αιτήσεις του προς τον Λουδοβίκο, τις περικοπές που έκανε στο έργο του και την προσωρινή αλλαγή του τίτλου, μεσολάβησαν 5 χρόνια προσπαθειών, έντονων απογοητεύσεων και αφορισμών, ώσπου να επιτραπεί τελικά στο Μολιέρο να το παρουσιάσει, χωρίς περικοπές, στις 5 Φεβρουαρίου του 1669. Η επιρροή της κωμωδίας του αυτής είναι τόσο σημαντική που οδήγησε στη δημιουργία του όρου «ταρτουφισμός», που είναι συνώνυμος με την υποκριτική συμπεριφορά, το φαρισαϊσμό.

Για τις προκλήσεις στείλτε  το όνομά σας στο  email info@vrilissiatimew.gr



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.