Please enable JS

Μαρία Φιλίππου

Είναι μαγική στιγμή που σταματάς να υπάρχεις στον πραγματικό χρόνο και μπαίνεις στο θεατρικό δρώμενο.

Πώς προέκυψε η συνεργασία με τον Σωτήρη Δούβρη και την Καταπακτή;


 Με τον Σωτήρη είχαμε συναντηθεί παλιότερα σε ένα τραπέζι που μας είχε καλέσει μια πολύ αγαπημένη κοινή μας γνωστή. Μετά από δύο χρόνια έτυχε και μας έφερε σε επικοινωνία μία άλλη επίσης αγαπημένη μας κοινή γνώστη για τα μαθήματα. Τον Σωτήρη τον γνωρίζω μέσα και από το εργαστήριο του γνώριζα πόσο ειλικρινής δουλειά γίνεται εκεί,τον γνώριζα και μέσα από την υποκριτική του ένας άνθρωπος που εκτιμώ πολύ. Πιστεύω ότι θα έχουμε μία πολύ καλή συνεργασία μιας και έχουμε κοινό όραμα
 
Σε ποιους απευθύνεται το εργαστήρι σκηνογραφίας;

Το εργαστήρι απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους που θέλουν ασχοληθούν με την σκηνογραφία είτε σκοπεύουν στο μέλλον να ασχοληθούν αποκλειστικά με αυτό είτε το θέλουν ως χόμπι γιατί τους ενδιαφέρει. Δεν είναι απαραίτητη η γνώση σχεδίου αλλά βασικό είναι να αντιλαμβάνεται αυτός που θα παρακολουθήσει το σεμινάριο τον χώρο. Τον τρόπο με τον οποίο θα αποτυπώσει τις ιδέες και θα της εξηγήσεις υπόλοιπους είτε είναι με σχέδιο είτε με μία μακέτα θα τον βρούμε στην πορεία και θα έχει την δικιά μου βοήθεια και καθοδήγηση το βασικό είναι να έχει την θέληση και να ασχοληθεί μ’ αυτό δηλαδή με το κείμενο με την ιδέα και αργότερα θα βρούμε τον τρόπο που θα εξηγήσει αυτή την ιδέα με εικόνα

 
 
 
Πόσο σημαντική πιστεύετε ότι είναι η σκηνογραφία για το ανέβασμα μίας παράστασης;


 Τώρα βέβαια ρωτάτε εναν σκηνογράφο. Για μένα είναι πάρα πολύ σημαντική η σκηνογραφία και στο ανέβασμα και στην ίδια την παράσταση. Με το που μπαίνεις στο χώρο ως θεατής ,ο σκηνογράφος είναι αυτός που θα σε καθοδηγήσει με τις εικόνες να μπεις στην ατμόσφαιρα κ να αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι τι πρόκειται να δεις. Ο σκηνογράφος και ο φωτιστής οφείλουν να το κάνουν αυτό. Γίνεται αυτή η μαγική στιγμή που σταματάς να υπάρχεις στον πραγματικό χρόνο και μπαίνεις στο θεατρικό δρώμενο. Αλλάζει ο χρόνος. Από την άλλη ο σκηνογράφος υπηρετεί ένα κείμενο αλλά και μέσα από συζητήσεις ένα σκηνοθετικό όραμα. Η σκηνογραφία και η σκηνοθεσία είναι δυο συγκοινωνούντα δοχεία. Η μια υπηρετεί την άλλη. Εάν δεν συμβεί αυτό τότε ίσως μιλάμε για αποτυχία. Ο θεατής εάν έστω για μια στιγμή σκεφτεί ή αισθανθεί μια αμηχανία, τότε επανέρχεται στην πραγματικότητα και χάνεται η μαγεία.
 
 
Τι νέο έχει να προσθέσει το δικό σας εργαστήρι στην Καταπακτή;

Η καταπακτή έχει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα σαν εργαστήριο όχι μόνο στην σκηνογραφία αλλά και στα υπόλοιπα τμήματα. Στο τέλος της χρονιάς γίνεται μία παράσταση την οποία δουλεύουν για πολύ καιρό οι εκπαιδευόμενοι, με την βοήθεια και την καθοδήγηση μας .αυτό είναι πολύ σημαντικό και το ’χω ξαναπεί γιατί μπορεί να μπει στο βιογραφικό των παιδιών ως μία πραγματική δουλειά. Έχουν να διαχειριστούν ένα μπάτζετ έχουν να σχεδιάσουν και να φέρουν εις πέρας όλα όσα σκέφτηκαν, συζητήσεις με σκηνοθέτες φωτιστές ακόμα και με βίντεο – artist. Πειραματισμός με πολλά υλικά συζήτηση με τους φωτιστές για να δούμε πως αντιδρά το κάθε υλικό στο φως αλλά και το κάθε χρώμα. Τέλος σε κάθε εργαστήρι θεωρώ πως ο δάσκαλος έχει κάθε φορά να προσφέρει κάτι από τον δικό του εαυτό έτσι και στο συγκεκριμένο εγώ ένα κομμάτι δικό μου θα το προσφέρω. Αυτό το κομμάτι σίγουρα θα έχει το πάθος την γνώση και την αγάπη για αυτή τη δουλειά που κάνουμε

 
 
Με ποιο σκεπτικό λειτουργεί το εργαστήρι ως προς τους μαθητές;


Το εργαστήρι αντιμετωπίζει τους μαθητές στην ουσία σαν επαγγελματίες, σαν πραγματικούς επαγγελματίες. Αυτό συμβαίνει όντως ,εννοώ χειροπιαστά, μιας και στο τέλος της χρονιάς θα μια πραγματική παράσταση θα λάβει χώρα πάνω στην οποία θα δουλέψουν όλοι οι εκπαιδευόμενοι πάνω στο κομμάτι τους. Θέλω να πω πως θα έχουν το κείμενο, θα έχουν τις ιδέες τους θα τις αναπτύξουν ως προς την σχεδίαση και αργότερα θα γίνουν κατασκευές με βοήθεια κατασκευαστή. Θα δουλέψουν βέβαια στο κομμάτι της ζωγραφικής και οι ίδιοι γιατί είναι καλό να το μάθουν. Θα παρουσιάσουν όλη αυτή την δουλειά σαν σκηνογραφία της τελικής παράστασης. Αυτό μπορεί να μπει ακόμα και στο βιογραφικό τους δηλαδή από τη στιγμή που έχεις μία παράσταση με σκηνογραφία που υπογράφεις και την οποία έχεις βασίσει σε ένα μπάτζετ, μία παραγωγή σε πραγματικούς χρόνους φυσικά και μπορείς να το βάλεις στο βιογραφικό σου. Αυτή είναι η απάντηση στο πως αντιμετωπίζει το εργαστήρι καταπακτή τους μαθητές σαν μια real time κατάσταση την οποία έχουν να αντιμετωπίσουν και να φέρουν εις πέρας. Δύσκολο αλλά πραγματοποιήσιμο υπό την καθοδήγηση των δασκάλων.

Πληροφορίες για τα Εργαστήρια σκηνογραφίας & ενδυματολογίας ΕΔΩ



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.