Please enable JS

Μάρια Φλωράτου

Μου φαίνεται απολύτως συμβατό να βρίσκω τον έρωτα & την πολιτική στην ίδια συζήτηση.

Γιατί αποφασίσατε να γράψατε το κείμενοΈρως Μονόπτερος ο Πλάνης” μαζί με τον Γεράσιμο Γεννατά;

Πρώτα ήρθε η ανάγκη της παράστασης και έπειτα του κειμένου. Η ανάγκη να μιλήσουμε για αυτό που υπονομευόταν, στο όνομα των “εξαιρετικών” συνθηκών που μας είχαν επιβληθεί. Δηλαδή, για τον έρωτα, την δύναμη που αντλούμε οι άνθρωποι, ο ένας από τον άλλο. Ξεκινήσαμε να διαβάζουμε κείμενα με τον Γεράσιμο και στην συνέχεια αντιληφθήκαμε ότι έπρεπε να εφεύρουμε και δικά μας, για να αποκτήσει μια ροή η δραματουργία και να συνδεθούν οι σκηνές μεταξύ τους.

Μενού Έρωτα και πολιτικής μαζί;

Μάλιστα. Ο Έρωτας μπορεί να είναι πολιτική πράξη, ίσως η πιο ευγενική από όλες. Αν αντιληφθούμε τον Έρωτα ως κάτι που μετατοπίζει το επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας έξω από μας και το τοποθετεί σε ένα διαφορετικό πρόσωπο, είναι εύκολο να κάνουμε την σύνδεση των δύο. Της έγνοιας του ενός για τον άλλο, με την έγνοια μας να οδηγήσουμε την κοινωνία μας σε ευημερία. Θα αναφέρω, ενδεικτικά, τον θυελλώδη έρωτα του Τζον Λένον και της Γιόκο Όνο, ο οποίος παρήγαγε πλήθος πολιτικών πράξεων. Θέλω να πω, ότι μου φαίνεται απολύτως συμβατό να βρίσκω τον έρωτα και την πολιτική στην ίδια συζήτηση.

Για ποιούς λόγους πιστεύεις ότι πρέπει να δούμε την δεύτερη παράσταση που παίζεις ”Περιοδεύων Θίασος“;

Για να ακούσετε μια γνωστή ιστορία, ειπωμένη διαφορετικά από το κείμενο της Ελεάνας Γεωργούλη, να δείτε τον Γεράσιμο Γεννατά σε ρεσιτάλ ερμηνείας, να εκπλαγείτε που δεν γνωρίζατε αυτόν τον εξαιρετικό ηθοποιό, που λέγεται Γιάννης Ασκάρογλου και να δείτε εμένα να παίζω, να τραγουδώ και να κάνω ταχυδακτυλουργικά.

Mίλησέ μας για τους ρόλους σου.

Στο “Έρως Μονόπτερος ο Πλάνης” υποδύομαι περίπου είκοσι διαφορετικούς χαρακτήρες, ο κάθε ένας από τους οποίους είναι τρελός και αλλοπαρμένος, γέννημα της φαντασίας μας. Στον Περιοδεύοντα Θίασο υποδύομαι την Νινέτ, μια αρτίστα που διασώζεται από την Καταστροφή με το πλοίο Μιμόζα και ταξιδεύει μαζί με τους συντρόφους της στον Πειραιά. Κατά την διάρκεια του βαριετέ που στήνουμε στο κατάστρωμα του πλοίου, η Νινέτ εμφανίζεται άλλοτε ως ταχυδακτυλουργός, άλλοτε ως κοσμοπολίτισσα εταίρα της Σμύρνης, άλλοτε ως μουσικός τους θιάσου και άλλοτε ως αισθαντική τραγουδίστρια.

Τι σκέφτεσαι όταν διαβάζεις τη φράση του Οδυσσέα Ελύτη “Το παν είναι η ρότα σου κόντρα στην κοινωνία ετούτη”;
Σκέφτομαι τους στίχους του άλλου μεγάλου μας ποιητή, Τάσου Λειβαδίτη:

“Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος,
δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν΄αγωνίζεσαι για την ειρήνη και
για το δίκαιο.”

Πληροφορίες για τις παραστάσεις:

https://artandpress.gr/%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%bf%ce%b4%ce%b5%cf%8d%cf%89%ce%bd-%ce%b8%ce%af%ce%b1%cf%83%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%cf%83%ce%ba%ce%bf%cf%84%ce%b5%ce%b9%ce%bd%ce%ae-%ce%ba%cf%89%ce%bc%cf%89%ce%b4/
Array