Please enable JS

ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΑ ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ 2024 ΣΤΙΣ 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ

ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ 2024
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΑΝΤΣΙΑΣ QUARTET- Ο «ΔΙΚΟΣ» ΜΟΥ ENNIO MORRICONE
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Ο Σταύρος Λάντσιας παρουσιάζει την πολυαναμενόμενη του τελευταία δισκογραφική δουλειά με τίτλο
“My Ennio Morricone”. Ο καταξιωμένος Κύπριος πιανίστας και συνθέτης Σταύρος Λάντσιας ανοίγει ένα
παράθυρο στο μουσικό σύμπαν του αγαπημένου του συνθέτη Ennio Morricone και παρουσιάζει τις
αξέχαστες μελωδίες του που έχουν «ντύσει» εμβληματικές ταινίες όπως Cinema Paradiso, Once Upon a
Time in the West και πολλές άλλες, μέσα από ευρηματικές ενορχηστρώσεις και εμπνευσμένες
εκτελέσεις από χαρισματικούς σολίστες. Μία βραδιά γεμάτη εικόνες και συγκίνηση, εμπλουτισμένη
από αναφορές στις ταινίες και ενδιαφέροντα αποσπάσματα από συνεντεύξεις του μεγάλου συνθέτη. Ο
Γιώργος Χαρωνίτης σε κριτική του αναφέρει «Το άλμπουμ My Ennio Morricone του Stavros Lantsias
Quartet είναι για μένα Ο ΔΙΣΚΟΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ!» Το Γαλλικό Περιοδικό PARIS MOVE αποκαλεί το album
“Ένα πραγματικό αριστούργημα! (Un authentique coup de Maître). Ένα πρώτο δείγμα της δουλειάς του
Σταύρου Λάντσια πάνω στη μουσική του Ennio Morricone παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής την
1η Οκτωβρίου 2022, στην πρεμιέρα της προβολής του ντοκιμαντέρ για τη ζωή του μεγάλου συνθέτη
που σκηνοθέτησε ο Giusepe Tornatore. Ακολούθησαν sold out συναυλίες στο Μουσείο Βασίλη & Ελίζας
Γουλανδρή, στο Φιλολογικό Σύλλογο “Παρνασσός, στο Radio City Θεσσαλονίκης, στα Διεθνές Φεστιβάλ
Λευκωσίας και Λεμεσού στη Κύπρο και στο Half Note Jazz Club στην Αθήνα. Το καλοκαίρι του 2023, με
την άδεια της οικογένειας του συνθέτη, ολοκληρώθηκε η ηχογράφηση του δίσκου Stavros Lantsias
Quartet “My Ennio Morricone”.
Ο Σταύρος Λάντσιας σπούδασε στο Berklee College of Music στη Βοστώνη και έχει συνεργαστεί με
πολλούς σημαντικούς Έλληνες καλλιτέχνες όπως, Διονύσης Σαββόπουλος, Έλλη Πασπαλά, Αλκίνοος
Ιωαννίδης, Ορφέας Περίδης, Ελένη Καραϊνδρου, Νίκος Ξυδάκης και πολλοί άλλοι. Συνθέσεις του
παρουσιάζει για πρώτη φορά με το συγκρότημα “Human Touch” πού έχει δημιουργήσει με τους
διακεκριμένους μουσικούς Γιώτη Kιουρτσόγλου και David Lynch. Στην προσωπική του δισκογραφία
περιλαμβάνονται τα άλμπουμ: «Επιστροφή», «Το Ταξίδι μιας Νότας»  «Ημερολόγιο Ονείρων» και το
Stavros Lantsias Trio Live at St. Paul’s Anglican Church, Athens”. Ο Σταύρος Λάντσιας πρόσφατα
βραβεύθηκε ως «Man of The Year 2023» στη κατηγορία Δημιουργία-Πολιτισμός από την Τράπεζα
Κύπρου και την εφημερίδα Καθημερινή στη Κύπρο.
Συντελεστές:
Σταύρος Λάντσιας: πιάνο, μελόντικα, μεταλλόφωνο
Ανδρέας Πολυζωγόπουλος: τρομπέτα &flugelhorn
Μιχάλης Καλκάνης: κοντραμπάσο
Μιχάλης Καπηλίδης: τύμπανα
Σχεδιασμός φωτισμού: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Ηχοληψία: Γιώργος Καρυώτης
ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΒΑΚΧΕΣ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΘΑΝΟΥ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Οι Βάκχες του Ευριπίδη −η τραγωδία των Ελλήνων, των αρχόντων και των λαών, κατά τον Γιαν Κοτ−
γράφτηκαν την τρίτη δεκαετία του Πελοποννησιακού Πολέμου, όταν πια η Ιστορία είχε αποχαλινωθεί,
και εξιστορεί την έλευση του Διονύσου στη Θήβα. Ο Ευριπίδης τη συνέθεσε κατά τα χρόνια της
παραμονής του στη Μακεδονία, όπου ήρθε σε επαφή με τη διονυσιακή λατρεία. Όταν ο θεός Διόνυσος
φτάνει στη Θήβα, ο βασιλιάς Πενθέας αρνείται να δει τον πρώτο του εξάδελφο ως Θεό και διά της
εξουσίας του καθιστά παράνομη τη διάδοση της νέας θρησκείας. Η άρνησή του εγείρει τη μήνι του
θεού ο οποίος, σε μια τραγική αντιστροφή διώκτη και διωκόμενου, οδηγεί τον Πενθέα στον αφανισμό
από την ίδια του τη μητέρα.
Το έργο χαρακτηρίζεται από αυστηρή συνοχή στη μορφή αλλά και από τεράστια εσωτερική δύναμη,
και ταυτόχρονα φανερώνει το ενδιαφέρον του ποιητή για τον μυστικισμό και την έκσταση. Βασικά
δραματικά θέματα της τραγωδίας είναι οι δυνατότητες της ψυχής, η ανθρώπινη αρετή, η
αυτοσυνείδηση, η σύνεση και η πλάνη, το λογικό και το άλογο στοιχείο, που εμφανίζονται μέσα από
την αντίθεση ανάμεσα στον άνθρωπο και τον θεό, την ίδια αντίθεση από την οποία προκύπτει η
τραγική σύγκρουση του δράματος.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Ο Ευριπίδης γράφει τις Βάκχες στο τέλος του 5ου π.Χ. αι. και της ζωής του. Εκεί ξαναφέρνει στη σκηνή
τον θεό Διόνυσο, τον ιδρυτή του είδους. Ο θεός του θεάτρου, της ετερότητας, του διαμελισμού και της
συγχώνευσης, της ευδαιμονίας και της καταστροφής, στήνει ένα παιχνίδι που ο Ευριπίδης θέλησε να
τελειώσει με ένα διαμελισμένο σώμα που δεν θα μαζέψει κανείς.
Αν αυτό που διαμελίζεται επί σκηνής είναι το άνοιγμα στην ετερότητα, αυτό σημαίνει άραγε ότι έχει
πια χαθεί για μας η προοπτική, μέσα από μια μύηση, μια πράξη συλλογική, να ανοίξουμε στο Άλλο, το
δικό μας και του κόσμου; Τα κομμάτια μας δεν θα συνδεθούν ποτέ ξανά; Είμαστε καταδικασμένοι,
όπως ο Πενθέας, να ζούμε περίκλειστοι στην καλά οχυρωμένη ατομικότητά μας, αλλιώς θα
διαμελισθούμε; Δεν υπάρχουν πια οι γέφυρες που θα μας ενώσουν τον ένα με τον άλλο, με το Άλλο, με
την ετερότητα των αισθημάτων, των ιδεών, των μύχιων σκέψεών μας, με το παράλογο μέσα μας, με το
παράλογο του κόσμου; Μόνο μέσα από το δέρμα μας υπάρχει ασφάλεια. Ό,τι βρίσκεται είτε εντελώς
έξω από μας, είτε εντελώς μέσα μας, θα παραμείνει για πάντα ξένο, απαραβίαστο, ανομολόγητο,
άγνωστο, και για τον λόγο αυτό θα αντιμετωπιστεί με τη βία. Η βία είναι η μόνη γλώσσα που μπορούμε
να καταλάβουμε; Μια βία κλειστή, αδιαπέραστη και απόλυτη, μια βία που δεν επιδέχεται κανενός
είδους μύηση για να την ξεκλειδώσουμε, για να την καταλάβουμε, για να την αντέξουμε. Ο καταιγισμός
των εικόνων στο διαδίκτυο, οι φυσικές καταστροφές, οι βόμβες, τα ακρωτηριασμένα σώματα και τα
νεκρά παιδιά στα media, οι άψυχες και νεκρές selfie, οι ανεξέλεγκτες ροές δεδομένων, ανθρώπων,
προϊόντων – άραγε δεν αντέχουμε πια την πνευματικότητα, την υπερβατικότητα, την ανάταση, επειδή ο
μόνος θεός που μπορούμε να καταλάβουμε είναι ο θεός της παλαιάς διαθήκης, ο θεός εκδικητής, ο
θεός τιμωρός; Αυτός είναι που μας αξίζει;

Ή μήπως το διαμελισμένο σώμα είναι ταυτόχρονα ένα παζλ που μπορεί να συμπληρωθεί, είναι μια
κατασκευή που μας δείχνει τα μέλη της, ένα θέαμα; Και εξαρτάται από εμάς, τους θεατές, αν και πώς
θα το συναρμολογήσουμε;

Θάνος Παπακωνσταντίνου

Συντελεστές
Γιώργος Χειμωνάς- Μετάφραση
Θάνος Παπακωνσταντίνου- Σκηνοθεσία
Ιωάννα Ρεμεδιάκη- Δραματουργική επεξεργασία
Νίκη Ψυχογιού- Σκηνικά – κοστούμια
Δημήτρης Σκύλλας- Πρωτότυπη μουσική, μουσική διδασκαλία
Νάντη Γώγουλου- Χορογραφία
Χριστίνα Θανάσουλα- Σχεδιασμός φωτισμών
Μελίνα Παιονίδου- Μουσική διδασκαλία
Έρι Κύργια- Δραματολόγος παράστασης
Φάνης Σακελλαρίου- Βοηθός σκηνοθέτη
Γιάννης Σέτζας- Βοηθός σκηνογράφου
Ζωή Κελέση- Β΄ βοηθός σκηνογράφου
Πηνελόπη Χάνσεν- Βοηθός ενδυματολόγου
Κωνσταντίνος Κολιούσης- Σχεδιασμός κομμώσεων
Olga Faleichyk- Σχεδιασμός μακιγιάζ
διανομή ρόλων
Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης- Διόνυσος
Μαριάννα Δημητρίου- Τειρεσίας
Αλεξία Καλτσίκη- Αγαύη
Θέμης Πάνου- Κάδμος
Αργύρης Πανταζάρας- Πενθέας
Γιάννης Κόραβος- Αγγελιαφόρος
Διονύσης Πιφέας- Αγγελιαφόρος
Φώτης Στρατηγός Αγγελιαφόρος
Χορός
Μαργαρίτα Αλεξιάδη
Στελλίνα Βογιατζή
Χρυσιάννα Καραμέρη
Ελένη Κουτσιούμπα
Μαρία Κωνσταντά
Κλεοπάτρα Μάρκου
Ελένη Μολέσκη
Ειρήνη Μπούνταλη
Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου
Ιοκάστη-Αγαύη Παπανικολάου
Θάλεια Σταματέλου
Δανάη Τίκου
μουσικοί επί σκηνής
Θοδωρής Βαζάκας

Μαρία Δελή
Αλέξανδρος Ιωάννου

5 & 6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ «ΣΥΣΤΗΝΕΙ» ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ
ΠΕΜΠΤΗ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
BANDA ENTOPICA
Η Banda Entopica, η παραδοσιακή μπάντα δρόμου με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ενώνει κλαρίνο,
τρομπέτα, ακορντεόν και νταούλι σε ένα σύμπλεγμα παραδοσιακής και μοντέρνας βαλκανικής
μουσικής. Έχοντας ως βάση τους ήχους της Μακεδονίας, της Θράκης, της Ηπείρου αλλά και όλης της
Βαλκανικής Χερσονήσου, κινείται σε ρυθμούς χορευτικούς και πολλές φορές εκστατικούς με τραγούδια
παραδοσιακά αλλά και πρωτότυπες συνθέσεις.
Η μπάντα ξεκίνησε την πορεία της από τους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ενώ στην συνέχεια
προστέθηκαν πληθώρα εμφανίσεων σε μουσικά στέκια της πόλης καθώς και σε μεγάλα φεστιβάλ. Σε
ένα περιβάλλον με την παράδοση να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας – είτε ως
τραγούδι, είτε ως χορός – κάθε ζωντανή εμφάνιση της μπάντας έχει δυναμική διάσταση με έντονη
αλληλεπίδραση μουσικών και ακροατών, διατηρώντας ταυτόχρονα μια ξεχωριστή αισθητική πρόταση.
Η παραδοσιακή μουσική λειτουργεί άκρως διονυσιακά και δίνει στον κόσμο τη δυνατότητα να
εξωτερικεύσει συναισθήματα που τόσο πολύ έχει ανάγκη. To 2021 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους CD με
τον ομώνυμο τίτλο “Banda Entopica” που περιλαμβάνει κατά βάση χορούς από την περιοχή της
Μακεδονίας όπως και της Θράκης, καθώς και μια πρωτότυπη σύνθεση του Φίλιππου Φασούλα.
Οι Banda Entopica είναι:
Βασίλης Μαλεγκάνος – Κρουστά
Φίλιππος Φασούλας – Κλαρίνο
Ειρήνη Γκουτζάκη – Τραγούδι
Αργύρης Καραγκούνης – Τρομπέτα
Νίκος Φουτάκης – Ακορντεόν
Γιάννης Γκουντάνος – Ηχοληψία
Οργάνωση παραγωγής-Management: Fishbowl Music Tank
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
USURUM & LAMDA
Δύο από τις πιο αντιπροσωπευτικές μπάντες της νέας μουσικής σκηνής με ήχο που ξεχωρίζει και τη νέα
γενιά και όχι μόνο να τους ακολουθά φανατικά ενώνουν τις δυνάμεις τους για μουσική βραδιά
«βγαλμένη» από το μέλλον!

Και τα μουσικά σχήματα θα παρουσιάσουν υλικό από τους πρόσφατους δίσκους τους αλλά και άλλα
ακυκλοφόρητα τραγούδια! Το κοινό που θα βρεθεί στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας θα έχει τη
δυνατότητα να είναι μέρος μια άκρως ατμοσφαιρικής βραδιάς όπου τα μουσικά σχήματα θα μας
ταξιδέψουν με τους ήχους τους και τη «φρέσκια» μουσική τους πρόταση. Η μουσική των Usurum
αποτελείται από την αγάπη τους για συνθεσάιζερ, επεξεργασμένους ρυθμούς, φολκ κιθάρες,
πολυφωνικό τραγούδι, ποίηση και αστικά τοπία. Θέματα όπως η αγάπη, ο θάνατος και οι αλλαγές είναι
συχνά παρόντα στα τραγούδια τους. Η μπάντα σχηματίστηκε το 2008 από τέσσερις φίλους, μαθητές
του Μουσικού Σχολείου Αλίμου. Έχουν κυκλοφορήσει πέντε στούντιο άλμπουμ μέχρι στιγμής με το πιο
πρόσφατο να είναι πριν ένα μήνα και να λαμβάνει μεγάλης αναγνώρισης από το κοινό! Το μουσικό
σχήμα των Usurum αποτελούν 6 άτομα επί σκηνής. Οι Λάμδα είναι μια από τις πιο δυναμικές και
ανερχόμενες μπάντες της νέας σκηνής στην Ελλάδα. Ένας ήχος τόσο διαφορετικός από αυτούς που
έχουμε συνηθίσει, ο οποίος κάνει τους λάμδα να ξεχωρίζουν ανάμεσα από εκατοντάδες συγκροτήματα
Παντρεύουν τόσο ομαλά την παραδοσιακή ελληνική μουσική με την Rock ηλεκτρονική μουσική. με
τρόπο που σε ταξιδεύει σε κάθε νότα. Ο ιδιαίτερος ήχος τους, αποτυπώνεται στα 3 μέχρι τώρα
στούντιο άλμπουμ, “λ” (2012), ” η επόμενη μέρα “(2015) και “τρία ” (2021)”.

Array