Please enable JS

Ο ΑΝΑΒΑΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ / ΤΟ ΝΕΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΓΟΡΓΙΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2021

9.15 μ.μ.

Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στον Χώρο Αμάλγαμα
Μετά την εντυπωσιακή πρεμιέρα στο κατάμεστο θέατρο Nohma του Μιλάνου, η
οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 Ιούνιου 2021, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ
“The Naked Theater” της Teresa Pomodoro, το νέο έργο της Μαρίας Γοργία, με
τίτλο «Ο Αναβάτης και ο Ελέφαντας» θα παρουσιαστεί για περιορισμένο αριθμό

παραστάσεων στον Χώρο Αμάλγαμα.

Η παράσταση, η οποία είχε αρχικά προγραμματισμένη πρεμιέρα τον Μάρτιο 2020
αλλά λόγω των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας αναβλήθηκε, κάνει πρεμιέρα

την Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου στις 9.15 μ.μ.

ΤΟ ΕΡΓΟ

Ποιά η σχέση του αναβάτη ενός ελέφαντα με τον ελέφαντα;…
Του Υπερανθρώπου του Νίτσε με τον άνθρωπο;…
Του γονιού με το παιδί του;…

Του εκπαιδευτή με το εκπαιδευόμενο ζώο (ή άνθρωπο);…
Συνεχίζοντας στην ίδια πορεία και με τα άλλα έργα της σχετικά με τη σχεσιακή
αναζήτηση, η χορογράφος ανατρέχει κατά κύριο λόγο στα εργαλεία σύγχρονων
υπαρξιακών θεωριών, αλλά και ψυχολογικών θεωριών του 20 ου και 21 ου αιώνα.
Αποσπάσματα  από το μοναδικό, εξαιρετικά δυναμικό, ποιητικό αλλά και
φιλοσοφικό κείμενο του Νίτσε, «έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα», έχουν επιλεγεί και
διατρέχουν το έργο αντιπαρατιθόμενα με αντιφατικές κινητικές εικόνες…
Η κύρια επιρροή προέρχεται από το βιβλίο του βραβευμένου ψυχολόγου Τζόναθαν

Χάιντ, «Η υπόθεση της ευτυχίας».

Ο ανθρώπινος νους, σύμφωνα με τον Χάιντ είναι διαιρεμένος. Μπορεί να
παρομοιαστεί με έναν ελέφαντα και τον αναβάτη του. Ο αναβάτης αποτελεί το
συνειδητό μέρος του νου, αυτό που ερμηνεύει και συλλογίζεται, αλλά μπορεί να
ασκεί μονάχα περιορισμένο έλεγχο σε ό,τι κάνει ο ελέφαντας… Ο ελέφαντας
περιλαμβάνει όλο το υπόλοιπο σύστημα: ενδόμυχα αισθήματα, ενστικτώδεις
αντιδράσεις, συναισθήματα και διαισθήσεις, το ασυνείδητο… Η εικόνα ενός
αναβάτη πάνω σε έναν ελέφαντα είναι μια μεταφορά που χρησιμοποιεί ο
συγγραφέας ενδεικτική της αδυναμίας του έλλογου νου να δαμάσει ή να
καθοδηγήσει το μεγάλο αυτό ζώο, στην περίπτωση (αρκετά συχνή) που οι δύο
αυτές διαφορετικές νοημοσύνες δεν συνεργάζονται σωστά.

«Η ευτυχία πηγάζει από το ανάμεσα» μας λέει ο Χάιντ και όχι μόνο από μέσα μας,

όπως συμπέραναν ο Βούδας και ο Επίκτητος.

Σύμφωνα με μια απόπειρα ερμηνείας και ανάλυσης του Ζαρατούστρα του Νίτσε, ο
άνθρωπος που στοχεύει στον Υπεράνθρωπο, θεωρεί ότι πρέπει να
αυτοϋπερνικηθεί, ώστε να καταλήξει να δαμάσει τον άνθρωπο-ελέφαντα…

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σύλληψη-Ιδέα/Χορογραφία/Σκηνοθεσία/Σκηνογραφία/Δραματουργία:

Μαρία Γοργία

Κείμενα: «Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα» του Φρίντριχ Νίτσε
Άλλα Κείμενα: Μαρία Γοργία και ερμηνευτές

Μουσική: Βαλκυρίες του Ρίχαρντ Βάγκνερ
Μουσική επιμέλεια: Μαρία Γοργία, Σταύρος Αποστολάτος
Υποκριτική λόγου: Αγγελική Καρυστινού
Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης

Υπεύθυνη Τύπου & Επικοινωνίας: Μαρία Κωνσταντοπούλου
Φωτογραφίες: Αγγελική Σβορώνου, Βαγγέλης Αγγελάκης

Ερμηνεύουν:

Θέμις Ανδρεουλάκη, Βασιλική Μακρή, Μαρτίνα Κώστα Ντιάνκοβα, Μαρία

Ανεζάκη, Παύλος Λαουτάρης.

Πρεμιέρα

Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021

Ώρα 9.15μμ
Διάρκεια
70 λεπτά
Παραστάσεις

Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή

ΧΩΡΟΣ ΑΜΑΛΓΑΜΑ
Μενάνδρου 47, Αθήνα
Πλησίον μετρό Ομόνοια
Τηρούνται όλα τα υγειονομικά μέτρα!

Απαραίτητη η χρήση μάσκας καθόλη τη διάρκεια της παράστασης καθώς και κατά

την είσοδο και έξοδο από τον χώρο.

Ο χώρος αερίζεται καθόλη τη διάρκεια της παράστασης με ανοικτά παράθυρα σε 2

αντικριστές κατευθύνσεις (διαμπερώς)

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΗΣ στα τηλ 6944686991 και 6949407770.

Μέγιστος αριθμός ατόμων:
18 άτομα

Είσοδος με Ελεύθερη Συνεισφορά (προτεινόμενη ελάχιστη συνεισφορά: 7 ευρώ)
Η Μαρία Γοργία γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι αριστούχος της Κρατικής Σχολής
Ορχηστικής Τέχνης. Σπούδασε με υποτροφία της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης
στο Laban Centre for Movement & Dance (MA in Dance Studies), με ειδίκευση στη
χορογραφία. Έχει συνεργαστεί με ομάδες χορού από την Αθήνα, το Λονδίνο και το
Χονγκ Κονγκ και έχει διδάξει σύγχρονο χορό, χορογραφία και αυτοσχεδιασμό στο
Αμερικάνικο Κολέγιο Ελλάδος (1998-2009)και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του
Πανεπιστημίου Πελλοπονήσου (2005-2009). Έχει επιμεληθεί την κίνηση σε θεατρικά

έργα.

Array


Related Posts