Please enable JS

Ο Ανδρέας Μανούχος μιλάει για τον Ηλία Πετρόπουλο

Η πρώτη επαφή
‘’ Στην πατρίδα μου όλοι γράφουν σοβαρά ποιήματα, μα ’γώ προτιμώ τσαρλατανιές και κουνήματα…’’
Κάπως έτσι κι εγώ ‘γνώρισα΄ τον Η.Π μέσα από τα βιβλία του ΚΑΙ τα βιβλία του.
Έφηβος στην επαρχία, τα πρώτα εξωσχολικά βιβλία που πήρα στα χέρια μου ήταν του Η.Π. και του Ν. Καββαδία.
Και στους δυο η ιδιαίτερη θεματολογία και γλώσσα γραψίματος έπαιξε ρόλο.
Ιδιαίτερα στον Η.Π και οι τίτλοι των βιβλίων του. ( Εγχειρίδιον του Καλού Κλέφτη – O κουραδοκόφτης – Tα καλιαρντά – Tο άγιο χασισάκι – Tα ρεμπέτικα τραγούδια – Tο μπουρδέλο κλπ)
Σιγά σιγά άρχισα να ανακαλύπτω έναν άλλο κόσμο , κι όπως τον αποκάλεσε ο Η.Π., ‘ ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΥΠΟΓΕΙΟΣ’.
Στα κατοπινά μου χρόνια, σα γλωσσάρι Λαογραφικό, είτε στα Ρεμπέτικα τραγούδια, στα καλιαρντά ,στις παροιμίες ή σε διάφορες περιθωριοποιημένες κοινωνικές τάξεις.
Αν μπορούσες να δειπνήσεις με οποιονδήποτε άνθρωπο, ποιον θα διάλεγες και γιατί;
Θα διάλεγα τον Η.Π παρέα με τον συντοπίτη και … γείτονά μου στο Ναύπλιον, ποιητή Νίκο Καρούζο.
Να βρισκόμουν για μια και μόνο μέρα μαζί τους στο γραφείο του να ‘’σκαλίζω τα χρωματιστά στυλό του γραφείου του’’ να τους ακούω να ‘αγορεύουν’ να τσακώνονται , οξύθυμοι , βωμολόχοι κι αντισυμβατικοί και οι δυο τους.


Πιο βιβλίο του Πετρόπουλου ξεχωρίζεις;
Δύσκολο να ξεχωρίσω κάποιο βιβλίο του ,τουλάχιστον από αυτά που έχω διαβάσει . Θα ξεχωρίσω για συναισθηματικούς λόγους το ‘ Εγχειρίδιον του Καλού Κλέφτη’ το πρώτο βιβλίο του που αγόρασα το 1979 εκδ. Νεφέλη 1 η έκδοση!! (τότε σε κίτρινο χρώμα).


Γιατί να έρθει κάποιος να δει αυτή την παράσταση;
Για να θυμηθεί, να μάθει και να γνωρίσει τον Η.Π..
Να δει τον κόσμο του όπως τον έβλεπε, με ένα διαφορετικό βλέμμα από τι μας μαθαίνουν τα σχολικά βιβλία και το δικαίωμα που έχει ο καθένας να τον βλέπει με την δικιά του ματιά.
Κι όπως έλεγε κι ίδιος ‘’με ενδιαφέρει περισσότερο ο Διάβολος παρά ο Θεός’’. Θα μάθει ότι είναι ο πρώτος και μάλλον ο μοναδικός Λαογράφος στην Ελλάδα που έκανε καταγραφή προσώπων, πραγμάτων, κοινωνικών ομάδων, ασχολήθηκε με το περιθώριο κλπ όταν όλα αυτά είναι περιφρονημένα από την επίσημη ιστορία της Ελλάδας και πολλές φορές και ποινικοποιημένα!

Ανδρέας Μανούχος
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ελεύθερος Επαγγελματίας – Αφηγητής – Ερασιτέχνης Ηθοποιός
Ο Ανδρέας Μανούχος γεννήθηκε στο Ναύπλιον και δούλεψε ως Λογιστής –
Ασφαλιστής στα πρώτα χρόνια και στην συνέχεια στο Λιανικό εμπόριο τροφίμων μέχρι
σήμερα.
Είναι μέλος του Συλλόγου «Φίλοι του Θεάτρου – Θεατροδρόμιο Ναυπλίου» όπου
διετέλεσε και Ταμίας του Συλλόγου.
Ιδρυτικό μέλος της Θεατρικής ομάδας «Εργαστήρι Θεατρικής Πράξης –
Θεατροδρόμιο Ναυπλίου».
Με συντονιστή και σκηνοθέτη τον Κυριάκο Σάμιο , σε συνεργασία και με την Πύλη
Πολιτισμού Ναυπλίου λειτούργησε Εργαστήρι Θεατρικής παιδείας και εκπαίδευσης με
συμμετοχή πολιτών του Ναυπλίου και φοιτητών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του
Παν. Πελοποννήσου .
Από τα Θεατρικά Εργαστήρια ανέβηκαν οι παραστάσεις με συμμετοχή του ως Ηθοποιός …
2014 – Το Αγόρι με τη βαλίτσα – Φυγή προς τα πού;
2016-2017 – Κοινός Λόγος και Άλλες Αφηγήσεις
2018 – Άλμπατρος
2019-2020 – Το Φράγμα
Το 2018 – 24-25-26 /11 με τον Κυριάκο Σάμιο ,διοργάνωσαν για πρώτη φορά στο
Ναύπλιον , την Τριήμερη Συνάντηση Φιλίας Ερασιτεχνικών Ομάδων Ν. Αργολίδας με
μεγάλη συμμετοχή Θεατρικών Ομάδων και επιτυχία.
Από το 2012 παρακολούθησε ως ακροατής μαθήματα του Πανεπιστημίου
Πελοποννήσου – Τμήματος Θεατρικών.
Παρακολούθησε επιλεγμένα μαθήματα και σεμινάρια:
Θέατρο και Κοινωνία
Δημιουργική γραφή
Υποκριτική
‘’ Αισθητική και Θεωρία του Κινηματογράφου από το 1945 μέχρι σήμερα ‘’
(Εαρινό εξάμηνο 2012-13 )
3 ο Διεθνές συνέδριο Δραματοθεραπείας & Παιγνιοθεραπείας

Masterclass με τίτλο ‘’Θέατρο Ντοκιμαντέρ’’
Masterclass με τίτλο : Μνήμη και δράση. Η παράσταση αφήγησης αληθινών
ιστοριών και εμπειριών ως παράγοντας κοινωνικής αλλαγής
Εισήγηση & διαδραστικό Εργαστήριο με τίτλο ΝΕΑ ΟΡΑΜΑΤΑ στο σύγχρονο
Ελληνικό Θέατρο
Με Ομάδες Κοινωνικού Θεάτρου «Θέατρο Καταπιεσμένου», συμμετείχε σε
συνεργασία με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σε
παραστάσεις που δόθηκαν σε Εκπαιδευτικούς, σε Φυλακές και σε διάφορους Φορείς με
Θέματα, τη σχολική Βία, την Ενδοοικογενειακή Βία, την Τρίτη Ηλικία, το mobbing στους
χώρους εργασίας και τις έμφυλες Ταυτότητες.
Συνεργάζεται τα τελευταία χρόνια με το «ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ» Εταιρία Παραγωγής &
Υποστήριξης Προγραμμάτων και συμμετέχει ως Βοηθητικός Ηθοποιός σε κινηματογραφικές
και τηλεοπτικές παραγωγές.
Ιδρυτής της Ομάδας ‘ ΠαραΜυθοΠερπατητές ‘ ( Ανδρέας Μανούχος – Μαρία
Μπακάλη ) διοργανώνει και υλοποιεί παραστάσεις αφήγησης Παραμυθιών και βιωματικά
προγράμματα για παιδιά και ενήλικες σε συνεργασία με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη
Ναυπλίου « Ο Παλαμήδης» και Θεατρικά εργαστήρια.
Από το 2022 μέχρι σήμερα συνεργάζεται με τον Θίασο Γκεζί και με σκηνοθέτη την
ΣΤΕΒΗ ΛΥΤΡΑ συμπρωταγωνιστεί στην παράσταση ΗΛΙΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ‘ Ο Λαογράφος
του Άστεως’ με παραστάσεις στο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ και στο Theatro
Nous – Creative space.

Array