Please enable JS

Ο τενόρος Νικόλας Μαραζιώτης μιλά για την Κάλλας, την Ναυπλιώτου & την ζωή μέσα στην μουσική & στην όπερα!

Μίλησε μας για τον σκηνοθέτη της παράστασης τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο.

Ο Οδυσσέας με κάλεσε να συναντηθούμε για να μου προτείνει να υποδυθώ τον ρόλο του τενόρου στο έργο του McNally Master Class. Πρόκειται για ένα θεατρικό έργο με την συνθήκη να περιλαμβάνει λυρικούς τραγουδιστές και έναν πιανίστα ο οποίος συνοδεύει του τραγουδιστές. ο Οδυσσέας ήταν πολύ πιστός στο κείμενο του συγγραφέα. Η ανάλυση που έγινε στο κείμενο κατά την διάρκεια των προβών ήταν αυστηρή με την έννοια ότι διαβάζαμε την ελληνική μετάφραση του Στρατή Πασχάλη αλλά και το πρωτότυπο ώστε να διασταυρώσουμε απόψεις και χτίσουμε τους χαρακτήρες του έργου.

Αυτό που με εντυπωσίασε στον Οδυσσέα ήταν ότι ενδιαφερόταν να μάθει για τον κόσμο της όπερας. Το πώς θα παρουσιαζόταν ένας λυρικός τραγουδιστής σε μια παράσταση ή σε μια οντισιόν, τι θα φόραγε, εάν θα είχε μαζί του νερό, εάν επιτρεπότανε να είχε τις παρτιτούρες επί σκηνής. Αυτοί είναι κάποιοι κώδικες, άτυποι, που είναι σημαντικοί σε τέτοιου είδους συνθήκες και ο Οδυσσέας ήθελε να τους τηρήσει ώστε να το masterclass να είναι αληθινό και, προσωπικά πιστεύω πως το έχει πετύχει.

Πως ήταν η συνεργασία σου με την Μαρία Ναυπλιώτου;

Τι απ΄όλα να πω; Η Μαρία είναι μια ηθοποιός που λειτούργησε εξ΄αρχής άψογα για τον ρόλο αυτό. Η σχέση μου μαζί της είναι όπως και η σχέση της με τον τενόρο στο έργο, τόσο στιγμιαία, με τεράστιο βάθος και αφήνει μια αίσθηση γλυκόπικρη κάπως. Τη θαυμάζω κι έχουμε εξαιρετική συνεργασία, τη θεωρώ έναν πολύ έξυπνο άνθρωπο με πολύ χιούμορ. Έχει μια τεράστια καριέρα πάνω της και έχει διεκδικήσει αυτά που αξίζει. Αυτό που νιώθω είναι ότι από τη στιγμή που ανεβαίνω στη σκηνή εισπράττω το 100% που δίνει και έτσι προσπαθώ να το αποδίδω κι εγώ. Η Μαρία έχει τον τρόπο να κάνει τη σκηνή αληθινή κάθε φορά και έτσι κάθε φορά είναι μια νέα δημιουργία.

 

Πως θα ένοιωθες ως λυρικός τραγουδιστής, αν απέναντι σου είχες πραγματικά την Μαρία Κάλλας σε Masterclass;

Θα φοβόμουν, δεν θα πήγαινα (γελώντας). Θα το είχα σκεφτεί πολύ πριν πάω. Να πας και να δώσεις εξετάσεις για να τραγουδήσεις μπροστά στην Κάλλας, για την Κάλλας, θα πρέπει να έχεις φτάσει σε ένα υψηλό επίπεδο τραγουδιστικό. Εννοείται φυσικά ότι θα πάρεις γνώσεις, γι’ αυτό άλλωστε λέγεται και masterclass.

Θα ήθελα πάρα πολύ να τη γνωρίσω, να είχα τη δυνατότητα απλά να την δω, με ενδιαφέρει όχι τόσο η φωνή της όσο η προσωπικότητά της. Μπορώ να φανταστώ πώς θα ήταν να την ακούω ζωντανά, άλλωστε έζησε σε μια εποχή που η τεχνολογία της δισκογραφίας είχε περάσει σε υψηλό επίπεδο. Οι ποιότητα της ηχογραφημένης φωνής ήταν πιο κοντά στο πραγματικό.

Η Κάλλας είχε αυτό το απόλυτο του καλλιτέχνη, την αφοσίωση, αλλά και μια τραγικότητα στο πρόσωπό της. Πιστεύω πως στη δουλειά της δεν έβγαζε θλίψη όμως, αλλά έναν δυναμισμό, έναν ηρωισμό λες και είχε δημιουργήσει έναν ρόλο τον οποίο υποδυόταν και στην ζωή της.

 

Τι μουσική ακούς;

Μου αρέσει πολύ η μουσική κινηματογράφου, ακούω Elvis, ακούω Max Richter που είναι από τους αγαπημένους μου συνθέτες, ωστόσο, η αλήθεια είναι πως δεν ακούω πολλή μουσική. Μου αποσπάει την προσοχή. Όταν οδηγώ καμιά φορά ακούω Τρίτο πρόγραμμα.

Λόγω άλλων επαγγελματικών δεσμεύσεων ο Νικόλας Μαραζιώτης δεν συμμετέχει πια στην παράσταση και έχει γίνει αντικατάσταση.
Οι προσωπικές φωτογαφίες του Νικόλα Μαραζιώτη είναι από τον Ηλία Αγιοστρατίτη. 
Οι  φωτογραφίες του Master Class είναι από την Ελίνα Γιουνανλή.

Πληροφορίες για την παράσταση “Μasterclass” στο Θέατρο Μικρό Χορν ΕΔΩ