Please enable JS

Φασισμός & ρατσισμός: Τα παίρνω πακέτο και τα πετάω στα σκουπίδια.

Συμμετέχεις στο σήριαλ “Ζακέτα να πάρεις”. Γιατί πιστεύεις ότι έκανε επιτυχία το σήριαλ;

Στη μεγάλη του έκταση βλέπουμε απλές καθημερινές καταστάσεις – στην υπερβολή τους – από συμπεριφορές μανάδων και παιδιών, που όλοι γνωρίζουμε. Οι τρεις μανάδες έχουν πολλά στοιχεία από όλες τις ελληνίδες μανάδες. Είναι μία ανάλαφρη κωμωδία που θα περάσεις ευχάριστα, θα ξεχαστείς, comfort tv. Πιστεύω ότι ο κόσμος έχει πολύ μεγάλη ανάγκη από αυτό, και το έχω αντιληφθεί από τα πολλά μηνύματα που έχω λάβει. Πιο συγκεκριμένα τώρα για τον χαρακτήρα μου, τον Ευθύμη, πέρα από τις καθημερινές παρεξηγήσεις, υπάρχει ένα πολύ σημαντικό θέμα που τον απασχολεί που θα αποκαλυφθεί στα τελευταία επεισόδια.

Βρίσκεσαι στην παράσταση του Σταμάτη Φασουλή. Για ποιούς λόγους πιστεύεις ότι θα έπρεπε να δούμε ένα αυστραλέζικο έργο;

Είναι μία οικογένεια, που οι γονείς είναι συντηρητικοί, έχουν ζήσει κάπως μικροαστικά την ζωή τους, οπότε τα παιδιά είναι περιορισμένα το καθένα με τον δικό του τρόπο. Βλέπεις πως τα ίδια στη δική τους γενιά θέλουν να σπάσουν τα στεγανά που υπάρχουν μέσα στην οικογένεια. Έτσι εμφανίζονται διάφορα προβλήματα και ζητήματα που συναντάμε σε όλες τις οικογένειες. Είναι ένα εξαιρετικό κείμενο. Είναι λίγο «τσεχοφικό» αν θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω τον όρο. Μέσα στις παύσεις του «ακούγονται» οι μεγαλύτερες αλήθειες. Πιστεύω ότι το συγκεκριμένο κείμενο θα το ξανασυναντήσουμε πολλές φορές και στο μέλλον.

Πως είναι να συνεργάζεσαι με τον Σταμάτη Φασουλή.

Ο Φασουλής φτιάχνει κάθε φορά μια καινούργια οικογένεια. Προσπαθεί να δημιουργεί ένα ανάλαφρο κλίμα στη πρόβα και να βρει ο κάθε ηθοποιός τον χώρο του να αναπτυχθεί. Είναι εξαιρετικός στην «ανάγνωση» ενός έργου και όσο κι αν μπορεί να φαίνεται κάποια οδηγία ξένη στην αρχή μετά αντιλαμβάνεσαι γιατί έχει δοθεί. Επίσης είναι διάνοια στο να αναδεικνύει τα κωμικά στοιχεία ενός κειμένου. Ξέρει ακριβώς τον τρόπο, τον ρυθμό, τα μαθηματικά της κωμωδίας. Τέλος είναι ένας άνθρωπος με τεράστιες γνώσεις, οξυδερκής, που χαίρεσαι να κουβεντιάζεις μαζί του και να βλέπεις την δική του οπτική γωνία.

Μίλησέ μας για την Μίρκα Παπακωνσταντίνου.

Δεν μπορώ, την αγαπώ! Πολύ βοηθητική ως συνάδελφος, χαίρεσαι να παίζεις μαζί της, καθώς μόνο και μόνο το βλέμμα της σε βάζει στην αλήθεια της στιγμής. Από την πρώτη της ανάγνωση έλεγε μια φράση και εννοούσε ένα ολόκληρο σύμπαν από πίσω. Σαν άνθρωπος τρελαίνομαι που είναι τόσο θετική και προσιτή και κάνουμε πλάκα και μπορώ να την πειράζω. Είναι η χειρότερη συνοδηγός του κόσμου βέβαια, να την αποφύγετε. Θα σας τρελάνει μέχρι να φτάσετε (γέλια).

Πως νοιώθεις απέναντι στα φαινόμενα ρατσισμού κα φασισμού, που έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια;

Τα παίρνω πακέτο και τα πετάω στα σκουπίδια.

Πιστεύεις ότι οι κυβερνήσεις σε περιόδους κρίσης βρίσκουν τρόπους για να καταπατούν τα εργασιακά και τα ανθρώπινα δικαιώματα;

Είναι προφανές πως το κάνουν. Αν συγκρίνουμε τα κέρδη των μεγάλων εταιριών τα τελευταία χρόνια με τον κατώτατο μισθό και το κόστος της ζωής ,μπορούμε εύκολα να το διαπιστώσουμε. Συνεχώς ερχόμαστε αντιμέτωποι με καινούργιες οικονομικές δυσκολίες, η ψαλίδα ανάμεσα σε πλούσιο και φτωχό διαρκώς αυξάνεται. Η ύφεση της οικονομίας μας τα τελευταία 15 χρόνια μετακυλίεται στις τσέπες των ανθρώπων με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα και οι εφοπλιστές πληρώνουν εθελοντικά φόρους.

Τα τελευταία χρόνια τα εργασιακά δικαιώματα διαρκώς συρρικνώνονται και υπάρχει ένας διαρκής κυβερνητικός «πόλεμος» απέναντι στις εργασιακές κατακτήσεις. Παράλληλα, υφίσταται και μια πολιτική στόχευση του κράτους απέναντι στα ανθρώπινα δικαιώματα, στη δυνατότητά μας να διεκδικούμε, να αντιστεκόμαστε και να είμαστε διαφορετικοί και ορατοί και να μπορούμε να παλεύουμε για το συλλογικό κα προσωπικό «καλό».

Ποιά είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σου σχέδια, μετά (;) την εποχή του κορωνοϊού;


Το σίγουρο είναι ότι θα βρίσκομαι στον «Κήπο με τις αλήθειες» μέχρι το Πάσχα. Έχω μια εκκρεμότητα από την πρώτη μου σκηνοθεσία. Το Love & Information με τους C for Circus ήταν να ανέβει στην πειραματική σκηνή του Εθνικού αναβλήθηκε λόγω Covid-19 και ακυρώθηκε με προσωπική απόφαση του προηγούμενου καλλιτεχνικού διευθυντή. Τώρα πρέπει να βρω το πλαίσιο να ανέβει κάποια στιγμή στο μέλλον γιατί είναι ένα έργο που θέλω οπωσδήποτε να ολοκληρώσω. Επίσης υπάρχουν πλάνα για το μέλλον με την ομάδα Επτάρχεια στην οποία δραστηριοποιούμε μαζί με άλλους αποφοίτους του Ωδείου Αθηνών. Γενικώς είμαι ανοιχτός σε οποιοδήποτε ενδεχόμενο και όχι αποκλειστικά από τη θέση του ηθοποιού. Θέλω να δοκιμαστώ σίγουρα με τη σκηνοθεσία αλλά γιατί όχι και με την συγγραφή.

Πληροφορίες για την παράσταση «Ο ΚΗΠΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ» στο Θέατρο Μουσούρη ΕΔΩ



Related Posts

Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.