Please enable JS

Η Σύνθια Μπατσή, ο Στέφανος Παπατρέχας & ο Λάζαρος Βαρτάνης μας μιλούν για την “¨Φροσύνη” τους!

 

……… Έχω ακούσει πόσο υποφέρει κανείς την ώρα του θανάτου…….

………με πόση αγωνία παλεύει η ζωή μέσα στο σώμα όταν πλησιάζει το τέλος………..

                                                                           Στέφανος Παπατρέχας

Σκηνοθέτης – Ηθοποιός – Συγγραφέας

Με ποιο σκεπτικό αποφάσισες να γράψεις κείμενο και να ανεβάσεις σε θεατρικό την κυρά Φροσύνη;

 Ήταν μια πρόταση που μου έκανε ο φίλος και συνάδελφος ο Βασίλης ο Κονταξής, ο οποίος είναι και απ΄ τα Γιάννενα. Να γράψω για την Φροσύνη. Στην αρχή δεν έδωσα και πολύ σημασία στην όλη ιδέα, όμως αργότερα κατά την διάρκεια της στρατιωτικής μου θητείας, εικόνες και σκέψεις σιγά σιγά έρχονταν. Στην αρχή κράτησα σημειώσεις στο κινητό μου και έτσι άρχισα να το ψάχνω καλύτερα. Μαθαίνοντας πράγματα που αφορούσαν την Φροσύνη, όλο και πιο πολύ γοητευόμουν. Υπήρχαν τόσα πολλά επίπεδα και κοινωνικά και πολιτικά και ερωτικά, ο θάνατος η ελευθερία. Ήταν μια αφορμή που μου δίνονταν να σκεφθώ και να βάλω μέσα κάποια πράματα δικά μου συνδυάζοντάς τα με τα ιστορικά κείμενα.   Είναι το ίδιο που κάνει και η Σύνθια Μπατσή η οποία ορμώμενη από την Φροσύνη αρχίζει να ξεδιπλώνει και να ζει τις σκέψεις της. Με τον ίδιο λοιπόν τρόπο λειτούργησα κι εγώ.

                                                                            Λάζαρος Bαρτάνης

Σκηνοθέτης – Ηθοποιός

Παρουσιάσατε το έργο σας με έναν ιδιαίτερο τόπο. Ποιος ήταν ο τρόπος σκέψης και λειτουργίας της σκηνοθεσίας σας;

 Οι πρόβες ξεκινήσαν δίδοντας υλικό στην Σύνθια. Εκείνη μας πρότεινε κάποια πράγματα κι εμείς κάποια κρατήσαμε, άλλα βάλαμε, άλλα βγάλαμε φέρνοντας και κάποια καινούργια. Θέλαμε στην αρχή να μην έχει κάτι θεατρικό, να είναι κάτι πολύ οικείο και κανονικό. Όπως  δηλ. αν θα ήμασταν στο σπίτι μας και σταδιακά να προχωρούσαμε με απλή και όχι τόσο σοβαρή διάθεση και σκέψη,  σ΄ αυτό που μας είχε ζητηθεί να κάνουμε.

 

Στο τέλος του έργου, η Φροσύνη  προσπαθεί να φέρνει μια αναστάτωση στον χώρο μια καταστροφή των υλικών πραμάτων της. Γιατί;

Τα διαλύει όλα γιατί πεθαίνει. Κάνει αυτό που έκαναν και οι αρχαίοι πρόγονοί μας. Να τα πάρει όλα  μαζί  στον τάφο της.

                                                                           Σύνθια Μπατσή

Ηθοποιός

Συνήθως ξεκινάς να δουλεύεις τους ρόλους σου με τον ίδιο τρόπο όπως μας το παρουσιάζεις στην παράσταση;

Ναι, κάπως έτσι είμαι. Εδώ βέβαια υπήρχε το κείμενο του Στέφανου, στην έναρξη του οποίου μέσα από αυτοσχεδιασμους τονίσαμε την χιουμοριστική και ανάλαφρη διάθεση. Προσπαθήσαμε να το δούμε πολύ χαλαρά. Τονίζοντας έτσι την αντίθεση με τον βασικό κορμό του έργου κ την πραγματική ιστορία της Φροσύνης. Τον Στέφανο τον γνώρισα τώρα με αφορμή αυτό το έργο. Με τον Λάζαρο είμαστε πολύ φίλοι. Είμαστε μαζί απ΄ την Σχολή κάτι που μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε αυτή η σύμπραξη. Πολλές φορές, όταν ξεκινάς να πιάσεις κάτι πολύ σημαντικό, το αρχίζεις με μια τέτοια χαλαρή και κεφάτη διάθεση, καταφέρνοντας να αισθανθείς και εσύ πιο άνετα μέσα σ΄ αυτό και γιατί δεν είσαι φυσικά έτοιμος να μπεις σε κάτι πιο βάρβαρο. Ακόμη και γιατί μια παιχνιδιάρικη τάση πάνω στους αυτοσχεδιασμούς μπορεί να σου δώσει κάτι. Εδώ έχουμε τον ψυχισμό δύο γυναικών που έρχονται και κουμπώνουν. Η μια αλληλοσυμπληρώνει την άλλη, ωστόσο εναλλάσσονται συνεχώς, για να φτάσει τελικά στην Φροσύνη έχοντας χρησιμοποιήσει και δικά της βιώματα. Το κείμενο που έχει γράψει ο Στέφανος είναι αριστουργηματικό. Δεν σκόπευα ποτέ να κάνω μονόλογο. Δεν μου αρέσουν οι μονόλογοι. Όμως όταν πήρα το κείμενο στα χέρια μου σοκαρίστηκα και είπα ότι δεν γίνεται να μη το κάνω αυτό.

.

 

Μας δώσατε λοιπόν με το έργο σας τον τρόπο που δουλεύετε?

Σύνθια:   Θα μπορούσε κάλλιστα να δουλευτεί έτσι ένα έργο.   Στις πρόβες που κάναμε μου πρότειναν να κάνω την Virginia Woolf, έχοντας μόνο μισή ώρα στην διάθεσή μου να ανοίξω τα βιβλία μου να ψάξω να βρω, να ανοίξω το internet. Αυτό έγινε και με άλλους χαρακτήρες όπως με τον Αθανάσιο Διάκο. Κάνοντας λοιπόν τέτοιου είδους αυτοσχεδιασμούς μπορέσαμε να δούμε την πορεία και να κρατήσουμε πάνω κάτω αυτό το μοτίβο.

 

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση Φροσύνη στο θέατρο Άβατον ΕΔΩ