Στείλτε μήνυμα στη σελίδα μας στο FB Art and Press με το όνομά σας, τον τίτλο της παράστασης και το email σας και κερδίστε μια διπλή πρόσκληση για:
σήμερα και άυριο
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ 1ο BE-HIVE THEATRE FESTIVAL 2023
“Περνάει μήπως κάτι από μένα και σε σας εκεί έξω, σε σένα τον ένα ή σε εσάς τους
πολλούς, που είστε ενωμένοι μαζί μου σαν τις μέλισσες με την βασιλισσά τους; Με
νιώθετε, μέλη εσείς του διασπαρμένου μου κορμιού; Ακούτε τα ανήκουστα λόγια
μου, τώρα ή και πέρα από τον χρόνο; Ψάχνεις για εμένα, εσύ, ο άλλος μου εαυτός;
Αναζητάς την μνήμη σου, που είναι κοντά μου; Θέλεις να πλησιάσουμε ο ένας τον
άλλο, διασχίζοντας τις ατελείωτες αίθουσες σαν να ‘ταν αστέρια, βήμα με βήμα,
εικόνα την εικόνα; Και θα συναντηθούμε άραγε ποτέ, κάποια φορά ή έξω από τον
χρόνο;”
— Μίχαελ Έντε, Ο καθρέφτης μες στον καθρέφτη, 1984.
Σας καλωσορίζουμε στο 1o BE-HIVE THE-
ATRE FESTIVAL 2023 της Medea Pictures
και του Θεάτρου ΔΡΟΜΟΣ. Σαν μια πρώτη
προσπάθεια σε αυτή την πρώτη διοργάνωση
θα προσπαθήσουμε να δούμε το θέατρο
αληθινά, θα τολμήσουμε να ξαναγράψουμε
τους κανόνες και θα πειραματιστούμε πάνω σε
νέες μορφές και κώδικες επικοινωνίας. Για το
Θέατρο ΔΡΟΜΟΣ και για την Θεατρική Ομάδα
ΜΗΔΕΙΑ, η συγκολλητική ουσία μιας Κυψέλης
είναι η τέχνη. Η μόνιμη επωδός της ανθρώπινης
κατάστασης, η καθαρότερη αντανάκλαση της
φύσης μας, η παρηγοριά και η έμπνευση και
το πάθος και ο σκοπός και το καταφύγιό μας.
Αισιοδοξούμε με αυτή την διοργάνωση να
βρούμε παρέα την διαδρομή για το κοινό μας
σπίτι, να αποκαταστήσουμε τον κοινό μας
προσανατολισμό, να χαράξουμε συλλογικά την
πορεία μας. Κι αν δεν τα καταφέρουμε να βρούμε
τον δρόμο, τουλάχιστον θα έχουμε χαθεί μαζί.
Κι εκεί μπορούμε να χτίσουμε την νέα μας
ΚΥΨΕΛΗ.
Το 1o BE-HIVE THEATRE FESTIVAL 2023 εκτός
από το διαγωνιστικό του ύφος θα εμπεριέχει,
θεατρικές προτάσεις που ξεχώρισαν εκτός
διαγωνιστικού τμήματος, διαλέξεις, εργαστήρια
και μουσική.
Στις 15 Σεπτεμβρίου 2023 ανοίγουμε τις πόρτες
μας στο κοινό και σε όλους τους επαγγελματίες
ηθοποιούς, χορευτές, σκηνοθέτες, καλλιτέχνες,
να παρακολουθήσουν επί του πρακτέων τις
προτάσεις του φεστιβάλ και να γίνουμε όλοι μαζί
μέτοχοι ενός γόνιμου, δημιουργικού διαλόγου
πάνω σε νέες προκλήσεις, νέες θεματικές και
ανοιχτές φόρμες.
ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Καλλιτεχνικού Δ/ντη του Φεστιβάλ
Τι να σου κάνει ένα Θέατρο όταν ο Κόσμος χάνεται; Τι να το κάνεις το “καλό” έργο όταν
όλα γύρω σου φαντάζουν χαοτικά και αβέβαια; Τι να βρεις σε ένα Φεστιβάλ, που δεν
σου το προσφέρουν οι πάρα πολλές σκηνές της Αθήνας; Τι να έχει να σου πει μια ή ένας
σκηνοθέτης για τη ζωή και τους προβληματισμούς σου που να είναι καλύτερο από τις
συμβουλές των “αγαπημένων” σου youtuber, twitcher ή TikToker;
Ίσως να βρεις τον πολιτισμό και τον άνθρωπο που έχασες μέσα σου, χτίζοντας μια
ολοκληρωμένη ΚΥΨΕΛΗ για την εξέλιξή της, για την ανατροπή, για την ελεύθερη
έκφραση, για μια νέα οπτική που πιθανών να μπουν οι κατάλληλες βάσεις για μια
καλύτερη κοινωνία για έναν καλύτερο κόσμο.
Ας δώσουμε όλοι ραντεβού στο 1ο Be-Hive Theatre Festival 2023 και όλοι μας μπορεί να
καταφέρουμε να γίνουμε οι μέλισσες μιας αισιόδοξης επόμενης μέρας.
Σας Ευχαριστούμε!
Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
Καλλιτεχνικός Δ/ντης του Φεστιβάλ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
The Hive (Η κυψέλη). TheArt (Η τέχνη). TheBees (Οι καλλιτέχνες μέλισσες)
χΩρος, τΟπος, τρΟπος συνΑντησης, συνεΥρεσης, συνΥπαρξης…
Προσπαθήσαμε να χτίσουμε ένα εναλλακτικό πρόγραμμα από τις προτάσεις που αιτήθηκαν
για να διαγωνιστούν. Όπως είμασταν ανοιχτοί σε κάθε σκηνική μορφή έκφρασης, έτσι και το
πρόγραμμα διαμορφώθηκε με την αρχική μας θεματική. Διαμορφώθηκε σαν μια ΚΥΨΕΛΗ που
εσωκλείει το δράμα και την κωμωδία, τον μονόλογο και τον πειραματισμό, το χοροθέατρο και
την μουσική.
Τελικός στόχος του BE-HIVE THEATRE FESTIVAL του Θεάτρου ΔΡΟΜΟΣ είναι να εδραιωθεί ως
θεσμός, να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, να βελτιώνεται και να αναπτύσσεται σταδιακά με
καλεσμένους καλλιτέχνες εντός και εκτός συνόρων, ως χώρος, τόπος και τρόπος συνάντησης,
συνεύρεσης, συνύπαρξης. Για μία ΝΕΑ Κυψέλη.
Παρουσίαση Έργων
Εκ Προμελέτης
Ομάδα ΛΕΜΒΟΣ
Στο έργο ξετυλίγεται η ιστορία της Γεωργίας, μιας 55χρονης γυναίκας μητέρας τριών παιδιών. Η Γεωργία μας διηγείται τη ζωή
της, λίγο πριν εγκαταλείψει τον άντρα της.
Μας περιγράφει πως κύλησε η ζωή της, τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπισε, την κακοποίηση που έχει υποστεί…
Κακοποίηση συναισθηματική, ψυχολογική, οικονομική και τέλος σωματική…
Εξηγεί πως τελικά κατάφερε μέσα της να τον «σκοτώσει» και να αποφασίσει να φύγει, να τον εγκαταλείψει, να εγκαταλείψει
το όνειρο της συντροφικότητας και της ευτυχισμένης οικογένειας που θέλησε να ζήσει…
Όμως ο άντρας της τυχαία γυρνάει πιο γρήγορα απ’ τη δουλειά, την προλαβαίνει και… την σκοτώνει…
Η performance “Breaking The Borders” της ομάδας “Trance Moiroloi” συνδυάζει αρχαίες αισθητικές με την
σύγχρονη τεχνολογία, υπερβαίνοντας τον χωροχρόνο. Μέσα από την κινησιολογία τα πολυμέσα και το τραγούδι,
επιτύγχανε η ανατροπή των παραδοσιακών ορίων, εξερευνώντας την ανθρώπινη σχέση με την τεχνολογία.
Καταλυτικός παράγοντας η ανθεκτικότητα των γυναικών, η αυτογνωσία και η απελευθέρωση. Μέσα από
συμβολισμούς του ανθρώπινου σώματος, αναδεικνύεται η σύνδεση διαφορετικότητας-ενότητας. Αντλώντας
έμπνευση από την αρχαία τραγωδία “Τρωάδες” του Ευριπίδη, το πένθος μετατρέπεται σε γιορτή, συμβολίζοντας
έτσι την απελευθέρωση-ανθεκτικότητα. Η performance ενθαρρύνει την αυθεντικότητα, προβάλλοντας ένα
μέλλον χωρίς σύνορα αναδεικνύοντας την μεταμορφωτική δύναμη του ανθρώπινου πνεύματος.
Breaking The Borders
Ομάδα: TRANCE-ΜΟΙΡΟΛΌΙ
Παίζουν: Φανή Λύκου, Ειρήνη Πετρακη, Δανάη Γκανάσου, Μαρια Σαρέλη, Ιόνυ Μοσχονά
Κείμενο/Σκηνοθεσία: Μαρία Χασιώτη
Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Νατάσα Σουρλαντζή, Χρήστος Δεδεηλίας
Μουσική/Σύνθεση: Πάνος Πανάκος
Τεχνική Υποστήριξη/Βιντεοληψία: Γεώργιος Αρκομάνης
Ποιος πάει σε κηδεία
με τέτοιο καιρό
Ομάδα ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΟΥΡΓΟΥΤΗ
Πρόκειται για μια σύγχρονη αστυνομική κωμωδία γραμμένη από τον συγγραφέα Βαγγέλη Δουκουτσέλη με τίτλο “Ποιός
πάει σε κηδεία με τέτοιο καιρό;” Το κείμενο θα ‘’ανέβει’’ για πρώτη φορά.
Πέντε γνωστοί μεταξύ τους αλλά φαινομενικά αταίριαστοι πελάτες συναντώνται σε ένα επαρχιακό μπακάλικο. Την ίδια
στιγμή με την κακοκαιρία να τους απειλεί με εγκλωβισμό, μια γυναίκα βρίσκεται νεκρή. Ποιος ήθελε την άτυχη γυναίκα
νεκρή;
Με ποιο κίνητρο ο δολοφόνος επέλεξε τον συγκεκριμένο χώρο και χρόνο για να την δολοφονήσει;
Ο δολοφόνος βρίσκεται ακόμα ανάμεσα τους;
Είναι όλοι αθώοι ή μήπως όχι;
Ένα μυστήριο, ζητά εξιχνίαση! Ένας δολοφόνος, ζητά αποκάλυψη! Ένα κοινό που δεν μπορεί να παραμείνει αμέτοχο!
Μια δολοφονικά, μυστηριώδης, ξεκαρδιστική, διαδραστική κωμωδία όπου όλοι είναι ύποπτοι μέχρι αποδείξεως του
εναντίου.
Τρεις γυναίκες.
Οι τρεις όψεις της Σελήνης. Ενέργεια – Ύλη – Πνεύμα. Μια γυναίκα. Τρία πρόσωπα. Από τα πολλά.
Το έργο θα μπορούσε να λέγεται, η Κυριακή των Γυναικών. Η ιδέα ξεκίνησε από ένα άρθρο σε μια εφημερίδα,
που έλεγε ότι «οι ξυλοδαρμοί (των γυναικών) αυξάνονται κατακόρυφα κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου»
Αυτές οι τρεις γυναίκες λοιπόν, η Άννα, η Μαρία και η Ουρανία (Ενέργεια – Ύλη – Πνεύμα), κατά τη διάρκεια μιας
τέτοιας Κυριακής, αποφασίζουν να εξοντώσουν τους άντρες που ασκούν βία εναντίον τους.
Οι Γυναίκες της Κυριακής
Ομάδα UNDER CONTRACTION
Κείμενο: Χρίστος Θεσσαλονικεύς
Σκηνοθεσία: Αποστολία Σωτηρίου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία – Δήμητρα Τσάκαλη
Πρωτότυπη Μουσική/κιθάρα: Νίκος Κομινάκης – Κρουστά: Μιχάλης Κομινάκης
Σκηνικά-Κοστούμια: Ομάδα Under Contraction – Video: Πέτρος Χάλαρης
Κίνηση/χορός: Έρη Τζώρτζη
Ηθοποιοί: Αλεξάνδρα Μπαούση, Γεωργία Πιλιτσίδου, Αλεξάνδρα Ραβάνη
Κείμενο: Βαγγέλης Δουκουτσέλης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Δουργούτης
Παίζουν: Ντιάννα Βασιλείου, Ιάσωνας Λαγουτάρης, Τζίνα Ντέγκα, Μάρκος Στεφάνου, Ειρήνη Τζαβάρα. Μαζί
μας η Βάσω Γουλιελμάκη
Σκηνικά: Βαλεντίνο Βαλάσης
Επιλογή μουσικής: Γιώργος Δουργούτης
Ο Μανού και η Άλια, δύο φίλοι, ακροβατούν σε ένα κόσμο μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας, ζωής και θανάτου. Ο καθένας
προσπαθεί να θυμηθεί τη δική του ιστορία, η οποία θα τους οδηγήσει στην αρχή του τέλους τους. Ένα συνονθύλευμα από
κοινωνικά στερεότυπα και ταμπού, παίρνουν μορφή και γίνονται εικόνες εφιαλτικές για τους δύο φίλους.
Βρέθηκαν στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή, όταν μία παρέα τραμπούκων, άρχισε να τους συμπεριφέρεται με τρόπο
ανάρμοστο και μετά από μια έντονη λογομαχία τους επιτέθηκαν και τους τραυμάτισαν. Δεν μπορούσαν να δεχτούν τη
διαφορετικότητα τους, την ομοφυλοφιλική σχέση του Μανού με τον Στεφάν και την ιδεολογία της Άλιας υπέρ των ζώων. Ενώ
οι δύο νέοι βρίσκονται σε κώμα το Γκάμπι ως φύλακας άγγελος του Μανού, βοηθάει τους δύο φίλους να βρουν τον δρόμο
τους. Η Λήδα, φίλη των παιδιών, όπου και τους περιέθαλψε μα και ο Στεφάν, θα γίνουν η πυξίδα τους μέσα στον σκοτεινό
λαβύρινθο της μνήμης.
Ως τις δώδεκα τα μεσάνυχτα θα πρέπει να περάσουν από όλα τα επίπεδα μιας δοκιμασίας, ώστε να θυμηθούν πως κατέληξαν
στο μέρος αυτό. Κάθε αποκάλυψη και μια ιστορία.
Η λύση βρίσκεται στο παρελθόν τους. Θα βρουν όμως την δύναμη να έρθουν αντιμέτωποι με αυτό και να ελευθερωθούν;
Φτου και Βλέπω
Ομάδα ARTICT
Κείμενο: Αλεξάνδρα Στεργίου, Μάνος Σφυράκης
Ηθοποιοί: Ελεωνόρα Γιόκοτα, Χρήστος Λοΐζος, Δημήτρης Πνευματικός, Άντζελα Σπυροπούλου, Αλεξάνδρα
Στεργίου, Μάνος Σφυράκης
Σκηνοθεσία: Ορέστης Τρίκας
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελεωνόρα Γιόκοτα, Αλεξάνδρα Στεργίου
Βιντεογραφία: Πέτρος Γιασεμής
Κινησιολογία: Ορέστης Τρίκας
Σκηνογραφία – ενδυματολογία: ομάδα artict Ψηφίζουμε
Μαρία Αντουανέτα
Ομάδα 2510
Το έργο είναι κωμική σάτιρα που τοποθετείται χρονικά στον 18ο αιώνα, όπου η πρωταγωνίστρια
Μαρία Αντουανέττα, βασίλισσα της Γαλλίας, σε έναν κωμικό σαρκαστικό και αυτοσαρκαστικό μονόλογο
εξωτερικεύει τις σκέψεις της και τα συναισθήματά της (με πρόζα και τραγούδι), σχετικά με τον τρόπο
που αναδεικνύονται και εγκαθιδρύονται οι εξουσίες στις διάφορες εποχές, τα σκοτεινά κίνητρα και τις
μεθόδους των μοναρχών, τη χειραγώγηση των υπηκόων – ψηφοφόρων, την κατ ́
επίφαση δημοκρατία.
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Ανδρέας Ζαφείρης
Β. Σκηνοθέτη: Χαρά Νικολάου
Ερμηνεία: Αναστασία Χατζηθεοδωρίδου
Performance
BIRDING
Performance
γυναία γραφ-Οίδα
Αν πάρετε τα κιάλια σας και καθίσετε αναπαυτικά,
θα μπορούσατε να παρακολουθήσετε το θαύμα
μιας γέννησης; Πώς ψηλαφίζεται η πραγματικότητα
τη στιγμή που ένα πούπουλο αιωρείται;
Η Μαριάννα Σολομωνίδου μέσα από την solo perfor-
mance ‘Birding’ διαπραγματεύεται τη γέννηση και
τον αποχωρισμό στον αέναο κύκλο τους. Η μουσική
του Βαγγέλη Ξυπόλυτου τυλίγει το σώμα με ήχο και
μας κουρδίζει στο ονειρικό τοπίο του ‘Birding’.
Ένα έργο σε εξέλιξη (work in progress) για την
Θηλυκή Ενέργεια, την αναγνώριση, αποδοχή
και συγχώρεση του εαυτού ως Ολότητα. Με
αναχρονισμούς σε παρελθόν – παρόν – μέλλον,
το ψυχοσωματικό βίωμα ζωντανεύει μέσα
από αρχέτυπα του συλλογικού ασυνείδητου
και την κατάδυση στο σκιώδη εαυτό. Η
δημιουργός Έλενα Λύτρα εμπνέεται από
τη βαθιά ψυχοθεραπευτική δουλειά με τον
εαυτό και αφιερώνει το έργο της στην Αλήθεια
της Ύπαρξης, τη Θεραπεία και την εξελικτική
πορεία της Ψυχής.
“Τώρα
σε έναν ανώτερο εαυτό παρούσα
χωρώ στο δέρμα μου ξανά.
Με συγ-χωρώ.”
(απόσπασμα του ποιήματος “Αυτοκαταστροφή”
από το ποιητικό έργο ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙ)
Ομάδα Primo Gradu
Μια performance εμπνευσμένη από τη
ζωή και το έργο των Ελληνίδων ζωγράφων,
ακολουθώντας τη διαδρομή τους σ’ ένα ταξίδι
στο χρόνο.
Πώς μέσα από το σώμα και τη φωνή ζωντανεύει
ένας πίνακας;
Πώς πέντε ηθοποιοί βουτάνε στα άδυτα της
ζωής τους, συνθέτοντας τηνκαλλιτεχνική τους
πορεία;
Μια περιπλάνηση στο σύμπαν τους.
Σενάριο – Σκηνοθεσία:
Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος
Μια παραπληγική γυναίκα με αφασία Broca
συνεχίζει να είναι σεξουαλικά ενεργή με τον
δικό της τρόπο. Ένα πρόβλημα που προκύπτει
την αναγκάζει να εμπλέξει την οικογένειά της
στον εσωτερικό της κόσμο.
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ:
Το “The End of the World” είναι μια ταινία
που πραγματεύεται το τέλος πολλών κόσμων.
Το πιο σημαντικό είναι το τέλος του άσχημου
ψυχικού μας κόσμου. Κάθε αρχή ξεκινά πάντα
από μέσα μας και ήρθε η ώρα να τρέξουμε
προς αυτή την κατεύθυνση!
Δημιουργία – Ερμηνεία:
Μαριάννα Σολομωνίδου
Co-director: Μαρίνα Μαυρογένη
Μουσική: Βαγγέλης Ξυπόλυτος
Εκφώνηση κειμένου: Χρύσα Ποζίδου
Κουστούμια: Νικάνδρα Μπίκα
Φωτισμοί: Τζάνος Μάζης
Φωτογραφίες: Μαριάνα Μπολάνο
Γραφιστικά: Σοφία Μαντζαφού
Video production: Γαβριέλα Γερολέμου
Διαρκεια: 60min
Θεατρική ομάδα: Primo Gradu
Σκηνοθεσία & Κίνηση: Primo Gradu
Δραματουργία: Primo Gradu
Κείμενα: Αιμιλιανή Σταυριανίδου
Σκηνογραφία και ενδυματολογία: Primo Gradu
Μουσική σύνθεση και επιμέλεια: Αιμιλιανή
Σταυριανίδου / extra Βικη Καπετανοπούλου
Μακιγιάζ: Φιλίππα Καββαδάτου
Φωτογραφία: Ναταλία Δρακοπούλου
Video trailer: The House of Asterion
Σχεδιασμός αφίσας: Κωνσταντίνα Ευθυμίου
Ερμηνεύουν: Κωνσταντίνα Ευθυμίου, Αριάδνη
Κωνσταντακοπούλου, Πένυ Μουμτζή, Έλενα
Πολυχρονάτου, Μιλένα Τούμπα
Διαρκεια: 50min
Παρουσίαση Προτάσεων
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Σύλληψη , Συγγραφή, Σκηνοθεσία, Ερμηνεία:
Έλενα Λύτρα
Mentoring/Σκηνοθετική Επιμέλεια: Αλίκη
Δουρμάζερ
Διάρκεια: 40min
Performance – Ποιητικός
Μονόλογος
ΘΗΛΕΙΑ ΡΗΣΙΣ
Κινηματογραφική Πρεμιέρα
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ
ΚΟΣΜΟΥ
Διάρκεια 17:48
Με τους: Μαριάνθη Σοντάκη – Μαίρη
Σαουσοπούλου Χρήστος Δερβεντζής – Ζωή
Κουσάνα
σενάριο – σκηνοθεσία Κωνσταντίνος
Δημητρακόπουλος
δ/νση φωτογραφίας Πάνος Γκόλφης
μοντάζ-colorist Ειρήνη Κουμαρέλη
ήχος Αλέξανδρος Γεράνης
σκριπτ Νίκος Χριστίδης
βοηθός παραγωγής Νίκος Μπαρμπαρόσος
μακιγιάζ Μαρία Γλύκα
κοστούμια Μάγδα Καλορίτη
still photos Χριστίνα Σερέτη
εκφωνήσεις βίντεο Πέτρος Δαμουλής – Μαρία
Κεσίλογλου – Ζωή Κουσάνα
μουσική Καλιόπη Δασκαλάκη – Πηνελόπη
Νασιάκου – ΑlexZavesa – Mike Κirin
poster design – trailer Ειρήνη Κουμαρέλη
παραγωγή Κωνσταντίνος Δημητρακόπουλος –
Ειρήνη Κουμαρέλη
Διάρκεια: 17:48min
ΚΡΙΤΙΚΗ
ΕΠΙ ΤΡΟΠΗ
1ο BE-HIVE
THEATRE
FESTIVAL 2023
Michael Seibel Θοδωρής Γκόγκος Δάφνη Μαρκάκη
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ/ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΣ
O Michael Seibel γεννήθηκε στην Γερμανία και ζει στην
Ελλάδα. Είναι Διδάκτορας του Πανεπιστημίου του
Hildesheim (Γερμανία) – (Department of Cultural Studies
& Aesthetic Communication – Institute for Media, The-
atre and Popular Culture). Σπούδασε ως προπτυχιακός
φοιτητής Μουσική και Θέατρο στο Πανεπιστήμιο του
Saarland και την Ανώτατη Μουσική και Δραματική Σχολή
του Saarland με υποτροφία του Ιδρύματος Richard Wag-
ner και στη συνέχεια ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του
σπουδές στη σκηνοθεσία (Θέατρο και Όπερα) στο
Middlesex University of London.
Έχει σκηνοθετήσει περισσότερες από 70 παραστάσεις
Θεάτρου και Όπερας στη Γερμανία και την Ελλάδα
έχοντας αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις με πρώτα
βραβεία σκηνοθεσίας. Διετέλεσε Διευθυντής θεατρικών
ομάδων, θεατρικών προγραμμάτων και φεστιβάλ. Από
το 2015 έως 2018 διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής
της Λυρικής Σκηνής και του Διεθνούς Opera Studio του
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.
Ως ηθοποιός έχει συμμετάσχει στις ταινίες «Ουζερί
Τσιστάνης» σε σκηνοθεσία Μανούσου Μανουσάκη,
«Adults in the Room» σε σκηνοθεσία Κώστα
Γαβρά, «Δικαίωση 3368» σε σκηνοθεσία Ισμήνης
Σακελλαροπούλου και στην τηλεόραση στις σειρές «Το
Κόκκινο Ποτάμι» σε σκηνοθεσία Μανούσου Μανουσάκη,
«Κρίσιμες στιγμές» επίσης σε σκηνοθεσία Μανούσου
Μανουσάκη.
Έχει δημοσιεύσει ερευνητικές μελέτες, ιδιαίτερα
στους τομείς της υποκριτικής, της σκηνοθεσίας, της
φωνητικής και της μετάφρασης libretti. Η τελευταία του
μονογραφία με τίτλο «Φαινομενολογία της υποκριτικής
– Ένας αναπροσανατολισμός των διαδικασιών
αισθητικής παραγωγής στη τέχνη της υποκριτικής και τη
εκπαίδευση της υποκριτικής: από την κειμενικότητα στην
επιτελεστικότητα» εκδόθηκε στα γερμανικά τον Απρίλιο
του 2023. Διδάσκει Υποκριτική και Φωνητική από το
1996 σε δραματικές σχολές καθώς και σε εργαστήρια,
σεμινάρια και Masterclasses σε όλο τον κόσμο.
Γεννημένη στην Αθήνα το 1980,
ξεκίνησε ως χορεύτρια κλασσικού
μπαλέτου και χορογράφος.Υπότροφος
Ωνασείου,σπούδασε στην Ακαδημία της
Ε.Λ.Σ,στο Ballettschule -J.Neumeier του
Αμβούργου,στο Royal Ballet School of
Winnipeg του Καναδά και το National
Academy of Sofia στη Βουλγαρία.
Τα επόμενα χρόνια χόρεψε στη Γερμανία
ως σολίστ και επιστρέφοντας στην
Ελλάδα σπούδασε υποκριτική ενώ
ταυτόχρονα συνέχιζε να είναι επί σκηνής
ως χορεύτρια του Pierre Tavernier.
Από την αποφοίτησή της μέχρι σήμερα
δουλεύει ανελλιπώς στο θέατρο
έχοντας ενδεικτικά συνεργασίες με το
Εθνικό Θέατρο,το θέατρο Πόρτα,το
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου,το
θέατρο του Νέου Κόσμου,τη Στέγη
Γραμμάτων και Τεχνών και σκηνοθέτες
όπως ο Γ. Κακλέας, ο Δ. Λιγνάδης, ο Θ.
Μοσχόπουλος, ο Δ. Αβδελιώδης, η Ε.
Παπακωνσταντίνου, ο Α. Λουδάρος, ο Π.
Μάκκας, ο Τ. Τζαμαργιάς κ.α.
Μέλος της Θεατρικής Ομάδας Μήδεια
από το 2022 έχει συμμετάσχει στις
παραστάσεις: “Καίσαρας” βασισμένο
στο έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ “Ιούλίος
Καίσαρας” και “Όλο Σπίτι Κρεβάτι κι
εκκλησία” των Φράνκα Ράμε και Ντάριο
Φο.
Γεννήθηκε στα Γιάννενα όπου και μεγάλωσε. Τελείωσε
με άριστα την Ανώτερη Δραματική Σχολή του Εθνικού
Θεάτρου και για δέκα χρόνια συνεργάζεται με το Εθνικό
Θέατρο και συμμετέχει σε πλήθος παραστάσεων, καθώς
και με θιάσους του ποιοτικού θεάτρου.
Σκηνοθέτης και παραγωγός είναι από τα ιδρυτικά
στελέχη του «Θεάτρου Διαδρομή» και των «Θεατρικών
Διαλόγων» όπου είχε την καλλιτεχνική διεύθυνση.
Είναι δε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Politheatro per-
forming arts με σημαντική προσφορά στον πολιτισμό
και το θέατρο. Δάσκαλος, υποκριτικής, ορθοφωνίας,
σκηνοθεσίας και θεωρητικών του θεάτρου.
Κώστας Λεϊμονής
ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Ο Κωνσταντίνος Λεϊμονής γεννήθηκε
το 1986 στην Παιανία. Είναι δικηγόρος
με μεταπτυχιακό στο Πανεπιστήμιο
Humboldt του Βερολίνου. Ξεκίνησε να
γράφει στα 18. Η παρθενική του επίσημη
εμφάνιση στη λογοτεχνία γίνεται το 2013
με το διήγημά του «Μια υπενθύμιση»
στο περιοδικό «Νέα Εστία». Τον ίδιο
χρόνο τιμάται από την Πανελλήνια Ένωση
Λογοτεχνών αποσπώντας το Βραβείο
Διηγήματος για το «Αμαρτίες ανθρώπων
παιδεύουσι φαντάσματα» και το Βραβείο
Δοκιμίου για το «Ελπίδα υπό αίρεση».
Την επόμενη χρονιά κερδίζει το Βραβείο
Διηγήματος «Αντώνης Σαμαράκης»
με το «Η αλλαγή της σκυτάλης», το
οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις
Καστανιώτη. Το 2016 αποσπά το Βραβείο
Θεατρικού Έργου από την Πανελλήνια
Ένωση Λογοτεχνών για το «Εκτός Ύλης»,
καθώς και το Βραβείο Διηγήματος για το
«Η αποκάλυψη». Έχει συνεργαστεί με
έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά («Νέα
Εστία», «Φρέαρ», «Εντευκτήριο», «bibli- otheque.gr», «Το Βήμα», «Athens Voice»,
κ.ά.) Ο μονόλογός του «Εκτός Ύλης» με
τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση ανεβαίνει
στο θέατρο τη χρονιά 2016-17 (θέατρο
Αλκμήνη) και το 2018 (θέατρο Ιλίσια),
ενώ στις 27.03.2018 (Παγκόσμια Ημέρα
Θεάτρου) παρουσιάζεται στη Βουλή των
Ελλήνων. Το 2019 ανεβαίνει σε Βρυξέλλες
και Στουτγκάρδη. Την περίοδο 2018-
19 ο συγγραφέας ανεβάζει το δεύτερο
θεατρικό του έργο «Ο Ιατροδικαστής» με
τους Χάρη Σώζο και Χρήστο Ευθυμίου. και
τα δυο θεατρικά έχουν εκδοθεί από τις
εκδοσεις Κριτική. Διατηρεί το ιστολόγιο:
https://kostasleimonis.blogspot.com/
Ειρήνη Δρίβα
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ/ΚΡΙΤΙΚΟΣ
Η Ειρήνη Δρίβα είναι δημοσιογράφος και
μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και
Μουσικών Κριτικών.
Άρθρα και κριτικές της έχουν δημοσιευθεί
σε εφημερίδες όπως Αυγή, Documento,
Ριζοσπάστης, καθώς και στον ηλεκτρονικό
Τύπο. Έχει διδάξει δραματοθεραπεία στο
Ωδείο Όπερα Αθηνών και Θεατρική Αγωγή
στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Εργάστηκε στο πρόγραμμα Ψυχιατρικής
Μεταρρύθμισης και αποϊδρυματοποίησης
ατόμων «Ψυχαργώς» ως δραματο-
θεραπεύτρια, ενώ συνεργαζόταν με τη
Μονάδα Απεξάρτησης 18 Άνω.
Έχει διακριθεί στη Biennale νέων
δημιουργών στην κατηγορία «Θεατρικό
Μονόπρακτο».
Ποιήματα της έχουν συμπεριληφθεί σε
συλλογές και λογοτεχνικά περιοδικά.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΒΡΑΔΙΕΣ
“Το Τανγκό της Αθήνας”
Μουσική Παράσταση με τη Ζανέλ
Για μία μουσική βραδιά του Σεπτέμβρη (Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου) γεμάτη ρετρό ηχοχρώματα, η Ζανέλ,
το κορίτσι με τη βελούδινη φωνή και την άκρως ρετρό αισθητική μας προσκαλεί να ακούσουμε το νέο και
ανανεωμένο της πρόγραμμα με ερωτικά κυρίως τραγούδια, σε μια εκλεπτυσμένη μουσικά εποχή χαρίζοντας
μας ένα γλυκό ταξίδι στο χωροχρόνο, στο Θέατρο Δρόμος, στα πλαίσια του 1ου BE – HIVE FESTIVAL 2023
Το υπέροχο πρόγραμμά της αποτελεί ένα αφιέρωμα στα highlights της εποχής του ελαφρού τραγουδιού και
στους μεγάλους δημιουργούς.
Από τον Μιχάλη Σουγιούλ, στον Αττίκ. Από τον Γιώργο Μουζάκη, στον Κώστα Καπνίση, από τον Μίμη
Πλέσσα στον Γιώργο Κατσαρό και στον Γιώργο Χατζηνάσιο, είναι ένα μικρό δείγμα όσων θα ακούσετε στη
νέα μουσική παράσταση της Ζανέλ. Τραγούδια που τραγουδήθηκαν από σπουδαίες φωνές όπως, η Δανάη
Στρατηγοπούλου, η Γιοβάννα, η Σοφία Βέμπο, η Νάνα Μούσχουρη, η Τζένη Βάνου,η Μαρινέλλα, ο Γιάννης
Βογιατζής, ο Γιάννης Πάριος και άλλες εξαίρετες φωνές της Ελληνικής Δισκογραφίας.
Παράλληλα θα μας παρουσιάσει το καινούργιο της τραγούδι με τίτλο «Ρομάντζο» σε στίχους και μουσική της
Πέννυς Μπαλτατζή αλλά και τα προηγούμενά της τραγούδια, “Μια φορά αγαπάμε” (Αντώνης και Δημήτρης
Παπαβομβολάκης), “Μη μου πεις τίποτα” (διασκευή, Μίμης Πλέσσας – Κώστας Πρετεντέρης) και “Η Λαίδη
και ο Αλήτης” (Αντώνης και Δημήτρης Παπαβομβολάκης), καθώς και τραγούδια της σύγχρονης δισκογραφίας
με την προσωπική ερμηνευτική αισθητική της. Στο πιάνο, ο μαέστρος Χρήστος Κουμούσης
ΜΟΥΣΙΚΕΣ
ΒΡΑΔΙΕΣ
“Το Δρόμος είχε το δικό του
παραμύθι”
Μουσική Παράσταση με τους
Γιώργο Λιάκο και Γιάννη Φίλια
Δρόμο παίρνω δρόμο αφήνω και
προχωρώ. Άλλοτε δρόμος ίδιος, άλλοτε
δρόμος φιδίσιος. Να φτάσω θέλω μα
αργώ. Άλλοτε περπατητό κι άλλοτε
τρεχαλητό. Άλλοτε μες στ’ αγκάθια
κι άλλοτε μες σε φως και στάχυα. Να
φτάσω θέλω μα αργώ. Κι έτσι αλλάζω
το σκοπό κι απολαμβάνω το ρυθμό…
ΘΕΜΑ:
Γύρω από το σύγχρονο Γαλλικό και
Γαλλόφωνο θέατρο
Η ομιλία αυτή θα έχει στόχο, μετά από μια συνοπτική εισαγωγή
στο μεταπολεμικό γαλλικό θέατρο, να επιχειρήσει να συμβάλει
στη δημιουργία μιας εικόνας κάποιων τάσεων στη σημερινή
γαλλική και ευρύτερα γαλλόφωνη θεατρική γραφή μέσα από
αναφορά σε έργα τεσσάρων θεατρικών συγγραφέων: των Γάλλων
Ζαν Λυκ Λαγκάρς, (“Στο σπίτι περιμένοντας τη βροχή”, 1994), Ρεμύ
ντε Βος ( “Μέχρι να μας χωρίσει ο θάνατος”, 2002) και Φαμπρίς
Μελκιώ (“Το κερί της ζωής μου” ή “Ο συνένοχος θεατής”, 2012) και
της Καναδής Καρόλ Φρεσέτ ( “Η Βιολέτ στη γη”, 2002).
ΗΜΕΡΙΔΑ
ΘΕΑΤΡΟΥ
Με τον Δημήτρη Φίλια
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ
ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ & ΔΙΕΡΜΗΝΕΙΑΣ
ΙΟΝΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Ο Δημήτρης Φίλιας γεννήθηκε το 1959 στην
Αθήνα όπου και έκανε τις εγκύκλιες σπουδές του.
Τον Ιούνιο του 1981 ανακηρύχθηκε πτυχιούχος
του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου
Αθηνών. Ακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές
στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης με υποτροφία
της γαλλικής κυβέρνησης. Τον Ιούνιο του 1982
έλαβε τον μεταπτυχιακό τίτλο ‘’Maîtrise’’
Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας του
Πανεπιστημίου της Σορβόννης ( Paris III) και τον Ιούνιο του 1983 μεταπτυχιακό τίτλο ‘’D.E.A.’’
(Diplôme d’Etudes Approfondies – Μεταπτυχιακός τίτλος εξειδικευμένων σπουδών) Γενικής και
Συγκριτικής Γραμματολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης (Paris III). Tον Ιούνιο του 1986
ολοκλήρωσε το διδακτορικό ερευνητικό κύκλο σπουδών του και νακηρύχθηκε Διδάκτωρ Γενικής
και Συγκριτικής Γραμματολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης (Paris III, βαθμός: ‘’Très bien’’).
Από το 1989 έως σήμερα, δίδαξε στα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων (1989-1993, διδασκαλία Γαλλικής
Γλώσσας και Παιδαγωγικής Ορολογίας ως μόνιμο μέλος Ε.Ε.Π. στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής
Εκπαίδευσης) και στη συνέχεια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών ( 1993-2001, διδασκαλία
Γαλλικής Γλώσσας και Ορολογίας ως μόνιμο μέλος Ε.Ε.Π.). Από το 2001, διδάσκει στο Τμήμα
Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου ως εκλεγμένος και
διορισμένος Επίκουρος Καθηγητής (2001-2006), ως μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής (2006-2008),
ως Αναπληρωτής Καθηγητής (2008-2017) και ως Πρωτοβάθμιος Τακτικός Καθηγητής (από
τον Σεπτέμβριο του 2017 έως σήμερα). Γνωστικά αντικείμενα διδασκαλίας του: ‘’Λογοτεχνική
Μετάφραση Γαλλικά → Ελληνικά’’, ‘’Λογοτεχνική Μετάφραση Ελληνικά → Γαλλικά’’, ‘’Συγκριτική
Γραμματολογία’’, ‘’Ιστορία Θεάτρου και Θεατρική Μετάφραση’’.
Από το 1986 έως σήμερα έχει συμμετάσχει με πρωτότυπες ανακοινώσεις σε Συνέδρια, Ημερίδες,
Διημερίδες και Συμπόσια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει δημοσιεύσει πλήθος μελετών,
προλόγων, βιβλιοπαρουσιάσεων και μεταφράσεων σε λογοτεχνικές και άλλες επιθεωρήσεις
στην Ελλάδα και το εξωτερικό ενώ επίσης έχει κάνει πολλές ομιλίες και διαλέξεις. Τομείς έρευνάς
του είναι η Λογοτεχνική Μετάφραση, η Συγκριτική Γραμματολογία, η Νεοελληνική Λογοτεχνία,
η Γαλλική Γλώσσα, η Λογοτεχνία και ο Πολιτισμός, το Θέατρο και η Θεατρική Μετάφραση. Από
το 1990 έως σήμερα, έχουν κυκλοφορήσει με τον ίδιο ως συγγραφέα ή μεταφραστή, δεκαπέντε
αυτόνομοι τόμοι εκ των οποίων δυο δοκίμια στα ελληνικά, τέσσερεις μεταφράσεις
λογοτεχνικών έργων από τα ελληνικά στα γαλλικά και εννέα από τα γαλλικά στα ελληνικά.
Τέσσερεις από τις μεταφράσεις του έργων της σύγχρονης γαλλικής δραματουργίας έχουν
τύχει σκηνικής διδασκαλίας και μια θεατρικού έργου από τα ελληνικά στα γαλλικά. Έχει
διευθύνει, ως εποπτεύων καθηγητής, περισσότερες από διακόσιες πενήντα πτυχιακές
εργασίες (προπτυχιακός κύκλος σπουδών), περισσότερες από τριάντα διπλωματικές εργασίες
(μεταπτυχιακός κύκλος σπουδών) καθώς και διδακτορικές διατριβές. Aς σημειωθεί ότι, μέχρι
σήμερα, δέκα διδακτορικές διατριβές προτάθηκαν, εκπονήθηκαν και υποστηρίχθηκαν κάτω
από την επιστημονική του διεύθυνση ενώ συνεχίζει να εποπτεύει ακόμα δυο, μια από τις
οποίες στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και η δεύτερη σε ‘’συνεπίβλεψη’’ με το Τμήμα Νεοελληνικών
Σπουδών του Πανεπιστημίου του Montpellier με το οποίο συνεργάζεται επί πάνω από δέκα
χρόνια.
Από το 2011, ο Δημήτρης Φίλιας είναι αμισθί επιστημονικός υπεύθυνος, στις εκδόσεις
‘’Γρηγόρη’’ (Αθήνα), των εκδοτικών σειρών “Γαλλόφωνη Λογοτεχνία’’ (στην οποία, μέχρι
σήμερα, έχουν εκδοθεί έντεκα (11) βιβλία ) και “Νεοελληνική Λογοτεχνία σε Μετάφραση’’
(στην οποία, μέχρι σήμερα, έχουν εκδοθεί επτά (7) βιβλία). Είναι μέλος πολλών Εταιρειών,
Σωματείων και Συλλόγων: Tης “Ελληνικής Εταιρείας Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας’’,
της ‘’Διεθνούς Εταιρείας Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας’’, της ‘’Εταιρείας Μελών
του Τάγματος του Ακαδημαϊκού Φοίνικα’’, της ‘’SEN’’ (‘’Société des Etudes néo-helléniques’’),
του Διεθνούς Πολιτιστικού Οργανισμού ‘’La Renaissance Française’’ και του ‘’Συλλόγου
Διδασκόντων Ιονίου Πανεπιστημίου’’.
Το 2018, του απονεμήθηκε ο τίτλος του ‘’Ιππότη του Τάγματος του Ακαδημαϊκού Φοίνικα’’
της Γαλλικής Δημοκρατίας σε εφαρμογή της Υπουργικής απόφασης της 17ης Ιουλίου 2018
του Γαλλικού Υπουργείου Παιδείας. Από το 2019 είναι διορισμένο μέλος της Επιτροπής για
την κρίση και απονομή των Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνικής Μετάφρασης του Υπουργείου
Πολιτισμού.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Το σεμιναριακό εργαστήρι ξεκινά με μία σύντομη αναφορά στη
βιβλιογραφία γύρω από θέματα, που άπτονται της Ανθρωπολογίας
της Επιτέλεσης, της Θεατρολογίας, της Εθνομουσικολογίας και
της Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας. Συγκεκριμένα, ο εισηγητής θα
αναφερθεί στις επιτελεστικές εθιμοτυπικές δράσεις (δρώμενα)
παραδσσιακών κοινοτήτων προκειμένου να καταλήξει στην
ερμηνεία και εκτέλεση του παραδοσιακού τραγουδιού μέσω του
χοροτράγουδου αλλά και στην επιτόπια σύλληψή του ως την κύρια
πηγή θεατρικής δραματουργίας.
Θα ακολουθήσει η επιτόπια δημιουργία εργαστηρίου διδασκαλίας
παραδοσιακού τραγουδιού με εποπτικό υλικό, το οποίο ο
εισηγητής θα έχει επιμεληθεί.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Microtopio Performance
ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΔΟΥΚΟ
Παραδοσιακό Τραγούδι
& Παραστατικές Τέχνες
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
MICROTOPIO
Ο Παναγιώτης Σδούκος, είναι απόφοιτος
στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, με δίπλωμα
Βυζ. Μουσικής & ΜSc Εθνομουσικολογίας &
Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας με ειδικότητα:
Εκτέλεση/Ερμηνεία της Παραδοσιακής
Μουσικής του Μουσικού Τμήματος Φιλ/κής
Σχολής Παν/μίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).
Καθηγητής στη Β/θμια Εκπαίδευση. Διδάσκει
Παρ/κό Τραγούδι στο Ίδρυμα Βυζ. & Παρ/κής
Μουσικής της Ι. Αρχ/πής Αθηνών & στο Παν/μιο Δυτ. Αττικής
Διοργανωτής σεμιναριών παρα/κού τραγ. σε εκπαιδευτήρια, πολιτιστικούς φορείς & συλλόγους
που προάγουν τον Ελληνικό Πολιτισμό σε Ελλάδα, Εξωτερικό και Κύπρο. Έχει βραβευθεί στο
Παρ/κό Τραγούδι από τον Όμιλο για την Unesco Tεχνών Λόγου & Επιστημών Ελλάδος. Έχει δύο
ολοκληρωμένες προσωπικές δισκογραφικές δουλειές και το single «Σιωπές», ενώ έχει συμμετάσχει
σε πλήθος μουσικών projects και χοροθεατρικών παραστάσεων, σε χώρους όπως Ηρώδειο,
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Δημοτικά Θέατρα ανά την Ελλάδα κ.ά. Συνθέτει αυτοσχεδιαστικά και
επικοινωνεί με μια «νέα ανάγνωση» την παραδοσιακή μουσική.
Το εργαστήρι ξεκινά με μία σύντομη αναφορά στη βιβλιογραφία γύρω από θέματα, που άπτονται της
Ανθρωπολογίας της Επιτέλεσης, της Θεατρολογίας, της Εθνομουσικολογίας και της Πολιτισμικής
Ανθρωπολογίας. Συγκεκριμένα, ο εισηγητής θα αναφερθεί στις επιτελεστικές εθιμοτυπικές δράσεις
(δρώμενα) παραδσσιακών κοινοτήτων προκειμένου να καταλήξει στην ερμηνεία και εκτέλεση του
παραδοσιακού τραγουδιού μέσω του χοροτράγουδου αλλά και στην επιτόπια σύλληψή του ως την
κύρια πηγή θεατρικής δραματουργίας.
Πλαίσιο – Περιεχόμενο Διάδρασης
Θα ακολουθήσει η επιτόπια δημιουργία εργαστηρίου διδασκαλίας παραδοσιακού τραγουδιού
με εποπτικό υλικό, το οποίο ο εισηγητής θα έχει επιμεληθεί. Δεν χρειάζεται ηχοφωτιστικός και
τεχνικός εξοπλισμός . Τα βήματα έχουν ως εξής:
Στοχοι Εργαστηριακού Σεμιναρίου:
Στόχοι του εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες, εφόσον δραστηριοποιόυνται στην εκπαίδευση και
τον πολιτισμό καλούνται να επιτελέσουν μια διαζώσης εθνογραφική έρευνα υπό μορφίν συμμετοχής
στη διαδικασία του εργαστηρίου, ώστε αργότερα, αφού αντιληφθούν το πολιτισμικό του πλαίσιο να
το μεταφέρουν στον εκπαιδευτικό τους χώρο, όπου εκεί με τις ομάδες τους, (μαθητές, συλλόγους,
σπουδαστές κλπ):
α) να ανακαλέσουν στη μνήμη τους την ενότητα μέσα από τα δρώμενα, που επιτελούνται στις
παραδοσιακές κοινότητες
β) να κατανοήσουν περαιτέρω το παραδοσιακό τραγούδι ως το δομικό και ζωντανό στοιχείο διατήρης
πολιτισμικής μνήμης, αλλά και περαιτέρω έμπνευσης επιτέλεσής του σε σύγχρονα πλαίσια με
διαφορετικά εργαλεία, σκοπό & λειτουργικότητα και
γ) να το ερμηνεύσουν μέσα από την δημιουργικότητα και την ομαδοσυνεργατικότητα της διαδικασίας
από την οποία ξεπηδούν ανρωποποιητικές αξίες, οι οποίες ως δεξιότητες μπορούν να βελτιώσουν τη
ζωή τους στην καθημερινότητά τους.
Το θέατρο είναι ο μόνος θεσμός στον κόσμο που
πεθαίνει για 4.000 χρόνια αλλά δεν υπέκυψε
ποτέ.
— Τζον Στάινμπεκ
Αν πάντα ήθελες έναν τρόπο να εκφραστείς αλλά φοβόσουν, ίσως τώρα
να είναι μια καλή ευκαιρία να δουλέψεις το κρυμμένο ταλέντο σου, να
έρθεις αντιμέτωπος με τους συρμούς, τις φοβίες και την αγάπη σου για
την έκφραση.
Στο τέλος του εργαστηρίου όλοι εσείς, οι φίλοι του ΔΡΟΜΟΥ που είστε
μέλη στο θεατρικό εργαστήρι ενηλίκων, θα έχετε την ευκαιρία να
συμμετέχετε στην δημιουργία μιας ολοκληρωμένης παράστασης καθώς
και σε άλλες δράσεις.
Κόστος Εργαστηρίου: €50/μήνα (5 ώρες την εβδομάδα κάθε Κυριακή
και ώρες 11:00 – 16:00)
Διδάσκονται:
Υποκριτική & Αυτοσχεδιασμός
Χορός – Κίνηση
Σκηνοθεσία και Ηθοποιός
Φωνητική
Σκηνογραφία & Ενδυματολογία
Για την εγγραφή στο θεατρικό εργαστήρι και την παρακολούθηση
των μαθημάτων, δεν απαιτούνται εξετάσεις και δεν υποβάλλονται οι
σπουδαστές σε καμία ακρόαση.
ΘΕΑΤΡΙΚΟ
Εργαστήρι Ενηλίκων
ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΔΡΟΜΟΣ
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
του Θεάτρου ΔΡΟΜΟΣ 2023 – 2024
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ:
Στόχος του Θεατρικού Εργαστηρίου του θεάτρου
ΔΡΟΜΟΣ είναι τα μέλη του να αγαπήσουν το
θέατρο, να δουλέψουν για αυτό ψυχή και
σώμα. Στο εργαστήρι τα μέλη οδηγούνται σε
μια περιπλάνηση μέσα από την καλλιτεχνική
δημιουργία, σε μια ανησυχία που γίνεται
έρευνα για ό,τι καινούργιο, στις πρόβες, σε
αναλύσεις και κτίσιμο ενός ρόλου.
Στο θεατρικό εργαστήριο του Θεάτρου ΔΡΟΜΟΣ η θεωρία συνάδει με την άμεση πράξη και αυτό
προσπαθήσαμε να πετύχουμε στα δυο χρόνια λειτουργίας του. Σε κάθε ακαδημαϊκή χρονιά, στο
τέλος δηλαδή αυτού του ανηφορικού δρόμου, βρίσκεται η “πρεμιέρα”, εκεί όπου ο εραστής της
τέχνης ηθοποιός, θα ξεγυμνώσει την ψυχή του στο κοινό.
Για την ακαδημαϊκή περίοδο 2023 – 2024 τα μέλη του Θεατρικού Εργαστηρίου Ενηλίκων του
Θεάτρου ΔΡΟΜΟΣ θα έχουν πρόσβασή σε πιο στοχευμένα και πρακτικά ζητήματα του θεάτρου
εκτός από την υποκριτική και την σκηνοθεσία, όπως ο χορός, η κίνηση και η στάση του σώματος,
την φωνητική και το τραγούδι.
Το σημαντικό για εμάς, είναι πως από την αρχή, παλαιά και νέα μέλη που θα στελεχώσουν την
ομάδα του θεατρικού εργαστηρίου, θα εργαστούν πάνω σε μια συγκεκριμένη θεματική,
στοχευμένη στην «μοίρα» μιας χώρας ή της χώρας μας, μα και ολόκληρης της ανθρωπότητας.
Μια πληγή πάνω στην πληγή των ολοκληρωτικών ανισοτήτων, την αναγκαστική επούλωση, με
το μεγάλο ζητούμενο να είναι το ίδιο το όραμα ενός ολόκληρου κόσμου να εξυγιανθεί, οι ιδέες
να ανυψωθούν και να μην απαιτούνται νέες θυσίες και νέες πληγές που φέρουν η κενή γνώση
και η παιδευτική διαδικασία της αμάθειας.
Από την αρχή λοιπόν θα γνωρίζουμε πως θα εργαστούμε πάνω στο ανέκδοτο θεατρικό έργο του
Γιάννη Ρίτσου «Μια Γυναίκα πλάι στη Θάλασσα», αλλά και σε ποιήματά του κάνοντας χρήση του
λόγου, της κίνησης του σώματος με χορογραφικά και μουσικά στοιχεία, ανιχνεύοντας με αυτό τον
τρόπο ακόμα πιο στοχευμένα την θεματική μας μέσω της πράξης και της έκφρασής.
Στο ανοιχτό κάλεσμα του εργαστηρίου έχουν όλοι όσοι έχουν κρατήσει την θέση τους μέσω της
διαδικτυακής τους αίτησης και όσοι σκοπεύουν να εγγραφούν. Σε αυτήν την συνάντηση θα υπάρξει
γνωριμία με τους καθηγητές, η εργασίες του εργαστηρίου, οι δραστηριότητές του, ασκήσεις και η
παρουσίαση του έργου της χρονιάς 2023 – 2024.
Ολόκληρο το πρόγραμμα του θεατρικού εργαστηρίου μπορείτε να το δείτε διαδικτυακά στην
ιστοσελίδα του Θεάτρου ΔΡΟΜΟΣ www.dromostheatre.gr.
Ευχόμαστε σε όλους καλή ακαδημαϊκή χρονιά.
ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ
Ανοιχτή ενημέρωση, μάθημα και παρουσίαση εργαστηρίου, προγράμματος και καθηγητών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ
1ο Be-Hive Theatre Festival 2023 ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ &
ΣΚΗΝΗ
ΣΤΗΝ ΚΥΨΕΛΗ…
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
ON LINE ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Αγίου Μελετίου – 25 & Κυκλάδων
Αθήνα – 113 61
+30 210 88 18 906
+30 6977 44 84 23
ΤΑΜΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ ΓΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: 17:00 – 21:00
ΗΜΕΡΗΣΙΟ – 1 ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ €8
ΟΛΟΗΜΕΡΟ – 2 ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ €13
ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ €50
https://www.viva.gr/tickets /theater/1st-be-hive-theatre-festival-2023
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ €12
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ €6 & €12
ΗΜΕΡΙΔΕΣ, ΣΙΝΕΜΑ ΚΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ
ΑΝΑΝΕΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ
2ο Be-Hive Theatre Festival 2024
Αυτό που όμορφα τελειώνει θα βρει κάτι νέο να το συναντήσει,
και όπως μe χαμόγελο και δάκρυ θα αποχωριστούμε, πάλι στον
ίδιο χώρο θα ανταμωθούμε.
Ευχές για μια καλή και δημιουργική θεατρική σεζόν.
Το Art and Press δημιουργήθηκε με σκοπό την πολιτική, πολιτιστική και πολύπλευρη ενημέρωση των πολιτών. Πίσω από τη λειτουργία του Art and Press υπάρχει μία ομάδα «ανήσυχων» ανθρώπων, που προέρχονται από διάφορους κοινωνικούς χώρους, στους οποίους προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν εθελοντικά όπου και όσο μπορούν. Η κοινή αγάπη των μελών της ομάδας μας για την πολιτική, τον πολιτισμό και γενικά την ενημέρωση, είναι η κινητήρια δύναμη για την παρακολούθηση, καταγραφή και παρουσίαση σε όλους εσάς, όσων συμβαίνουν. Δεν μας καθοδηγεί κανείς, δεν μας χρηματοδοτεί κανείς και ως εκ τούτου παραθέτουμε τα γεγονότα όπως ακριβώς λαμβάνουν χώρα. Η πορεία του Art and Press είναι συνεχόμενα και ραγδαία ανοδική όσον αφορά την προσέλκυση επισκεπτών / αναγνωστών τόσο στην κύρια ιστοσελίδα όσο και στο κανάλι του Youtube.