Please enable JS

Danilo Zeka: “Όταν χορεύεις, βιώνεις την αυθεντική σου ύπαρξη & ο χρόνος παύει να υπάρχει…”

Επιμέλεια συνέντευξης Φένια Αποστόλου

”Από τη Ρωσία με αγάπη”, ένα τρίπτυχο χορού, 3 σπουδαία μπαλέτα του Ίγκορ Στραβίνσκι, η  καινούρια παραγωγή του μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Χορεύετε στα έργα ” Το τραγούδι του Αηδονιού” σε χορογραφία  Μάρκο Γκαίκε και ”Οι γάμοι” σε χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου. Μιλήστε μας για το θέμα του κάθε έργου και τον ρόλο σας.

Το νόημα που δίνει ο ίδιος ο Μάρκο Γκαίκε στη χορογραφία του « Το τραγούδι του αηδονιού» είναι ‘Τραγούδι, έρως, θάνατος’. Το έργο χρησιμοποιεί πολύ έντονα το πάνω μέρος του σώματος, τον κορμό και τα χέρια, με αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με τη μουσική, να θυμίζει το φτερούγισμα του πουλιού. Η χορογραφία αποτελείται από ομαδικά, ντουέτα και σόλο. Εγώ χορεύω το πρώτο και το τελευταίο σόλο του έργου, τα οποία είναι και τα πιο κύρια της χορογραφίας. Στη χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου «Οι Γάμοι» έχω τον ρόλο του γαμπρού. Η χορογραφία είναι εμπνευσμένη από τους λαϊκούς γάμους της Ρωσίας και πραγματεύεται τα συναισθήματα του νεαρού ζευγαριού που πρόκειται να γίνει ‘Ένα’: τον φόβο, την προσδοκία, τη χαρά, τη λύπη, την αισιοδοξία για την καινούργια κοινή ζωή.

 

 

Είναι αγχωτικό ή απελευθερωτικό για έναν χορευτή να έχει τον αξιοζήλευτο τίτλο του α΄ χορευτή ενός Εθνικού μπαλέτου;

Είναι και τα δύο. Μπορεί ο τίτλος του A΄ χορευτή να είναι αξιοζήλευτος αλλά φέρει πολύ μεγάλη ευθύνη. Δέχεσαι την περισσότερη κριτική και καλείσαι, πολλές φορές, αν όχι όλες, να ‘ανεβάσεις’ μέσα από την απόδοσή σου το ίδιο το έργο αλλά και το ηθικό της υπόλοιπης ομάδας. Είναι όμως και απελευθερωτικό, όταν ξέρεις πως εκεί ανήκεις.

 

Πώς νιώθετε που θα ερμηνεύσετε τον ρόλο του γαμπρού, στο εμβληματικό έργο ”Οι γάμοι”;  Πρόκειται για έναν ρόλο που είχε χορέψει και ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Ρήγος, το 1993, με την ομάδα του, το Χοροθέατρο “Οκτάνα”, εφόσον “Οι γάμοι” υπήρξε έργο σταθμός στο ρεπερτόριο της ομάδας. Η προσέγγισή του είναι να ταυτιστείτε απόλυτα μαζί του, σαν ένα alter ego του, ή σας καθοδηγεί ώστε  να βρείτε στο σήμερα τη δική σας προσωπική έκφραση και ερμηνεία στον ρόλο;

 

Νιώθω μεγάλη χαρά που θα ερμηνεύσω αυτόν τον ρόλο. Είναι ένα έργο που πραγματεύεται συναισθήματα και είναι πολύ έξυπνα χορογραφημένο. Η προσέγγιση του Κωνσταντίνου δεν είναι η ταύτισή μας με τον δικό του τρόπο ερμηνείας . Η βάση είναι η ίδια αλλά μάς αφήνει να δώσουμε  και το δικό μας στίγμα στη χορογραφία του, κάτι που είναι πολύ απελευθερωτικό.

 

Tι σας συγκινεί στον χορό που δεν το βρίσκετε στην πραγματική ζωή;

Ο χορός είναι χαρά. Όπως και στη ζωή άλλωστε αναζητούμε την ευτυχία. Όταν χορεύεις, όμως, δεν έχεις περιθώρια να είσαι ‘αλλού’ , ειδικά όταν βρίσκεσαι στη σκηνή. Η σκηνή απαιτεί να είσαι παρών. Ο χρόνος παύει να υπάρχει. Βιώνεις την αυθεντική σου ύπαρξη.

 

Τι αποκομίσατε από το φετινό πλούσιο  ρεπερτόριο που επέλεξε ο νέος  διευθυντής, Κωνσταντίνος Ρήγος;

Οι καλλιτεχνικές επιλογές του ρεπερτορίου του νέου μας διευθυντή, Κωνσταντίνου Ρήγου, αποτελούν ένα challenge για την ομάδα μας και συγχρονίζονται με αυτά που συμβαίνουν στα μεγάλα θέατρα και στις ομάδες του εξωτερικού σήμερα. Είναι κάτι για το οποίο είμαι πολύ χαρούμενος!

 

Είναι ο χορός ένα επάγγελμα με ημερομηνία λήξης; Πώς, κατά τη γνώμη σας, κάποιος επαγγελματίας θα πρέπει να προετοιμάζεται για τις  αλλαγές που θα προκύψουν, ώστε να μείνει πιστός στην αγάπη του για τον χορό αλλά παράλληλα να μην χάσει τον εαυτό του με βλαβερές συνέπειες,, όπως έχουμε δει να συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις;

 

Δυστυχώς ή ευτυχώς, ναι! Ο χορός είναι ένα επάγγελμα με ημερομηνία λήξης αλλά, αν το σκεφτείς, όλα τα πράγματα κάποτε λήγουν. Το θέμα είναι να μην αντλούμε την αίσθηση του εαυτού μας από μια συγκεκριμένη ταυτότητα. Ο σκοπός είναι η εξέλιξη και όχι η στασιμότητα. Πολλοί χορευτές έχουν γίνει αξιόλογοι χορογράφοι. Άλλοι πάλι εξαίρετοι δάσκαλοι χορού μεταφέροντας την πολύτιμη γνώση τους σε νέα παιδιά με όνειρα. Πάντα μπορείς να είσαι άξιος και χρήσιμος όταν κανείς κάτι με αγάπη!

Πληροφορίες για το τρίπτυχο χορού Στραβίνσκι “Από τη Ρωσία με αγάπη” από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνή ΕΔΩ



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.