Please enable JS

«Δεν» του Μάριου Λεβέντη

 Ο τίμιος αρνητής εκφέρει το «δεν» και υποφέρει. Εκφέρει το «δεν» που ήρθε απρόσκλητο και μελλοθάνατο στη ζωή μας και δεν λέει να αποχωρήσει ούτε και ν’ υποχωρήσει τις υποτροπές του. Που δεν συζητά και δεν διαπραγματεύεται. Που δεν πάει άλλο, γιατί πολύ απλά δεν αντέχει άλλο. Αυτή η απόλυτη, περιπλανώμενη άρνηση που μας διακατέχει, το έξαλλο «δεν» της νευρικότητας και της αγανάκτησης, έμελλε να γίνει η αγαπημένη λέξη των τρομοκρατημένων ανθρώπων. Έμελλε να γίνει η μεγάλη αδυναμία των παραλίγο δυνατών, των παραλίγο αποφασισμένων συνανθρώπων μας.  Έμελλε να γίνει το τσακ των κάποτε γενναίων που τώρα τσάκισαν.

  Ο τίμιος αρνητής εκφέρει το «δεν» και υποφέρει. Εκφέρει το «δεν» που εκκρίνει το θυμωμένο δάκρυ του και τον αγωνιώδη ιδρώτα του για να ζήσει. Που αναγκάζεται να ζήσει καταπιεσμένο και καταδικασμένο στο κατώφλι μιας γλώσσας, που αδυνατεί ν’ αρθρώσει και να ορθώσει ανάστημα στις κοσμογονικές και ριζικές αλλαγές που μας συμβαίνουν. Σ’ έναν κόσμο που αργοπεθαίνει καθημερινά, βασανιστικά και μετρημένα και δεν προφταίνει ν’ ανακαινίζει τις ετοιμόρροπες αντοχές του που σωριάζονται. Σωριάζονται σ’ έναν κόσμο που κόβει τη φόρα της επαφής και θρέφει καλύτερα από ποτέ την εσωστρέφεια, δίνοντας αδιέξοδο γάλα από τη ρώγα της κατολίσθησης. 

  Ο τίμιος αρνητής αποσύρεται με εντιμότητα από τα γεγονότα της καμπάνιας, γιατί κουράστηκε. Γιατί ψέλλισε πολλές φορές «δεν» στη ζωή του και εξακολουθεί ν’ αρνείται οτιδήποτε κατώτερο από το όνειρό του. Κι επειδή ο εφιάλτης είναι ο πρώτος που ασκεί βία στο όνειρο, το «δεν» φαντάζει να είναι το αιφνιδιαστικό χαστούκι στον παράλογο κόσμο μας που εκλογικεύει και γενικεύει τα πάντα. Αυτός ο κόσμος αρνείται. Ο κόσμος που δεν μοιάζει μ’ αυτόν που ονειρευτήκαμε. Ο κόσμος που γνωρίζει το σκοτάδι και τον Άδη και τώρα ψάχνει το πώς με το φως. Ο κόσμος που μεγάλωσε με σκιές λιονταριών και ομοιώματα λύκων και τώρα φοβάται τι θηρίο αναμένεται να κρύβουν τα επόμενα χρόνια του. 

 



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.