Please enable JS

Νίκος Σιακούφης: “Κάποιοι θέλουν να μας πείσουν ότι δεν υπάρχουν χώρες & πολιτισμοί, παραδόσεις & αξίες & όλα είναι ίσωμα . . .”

Μίλησε μας για το νέο άλμπουμ σου Βήματα στο χιόνι.

Τα Βήματα στο χιόνι είναι η τρίτη μου προσωπική δουλειά μετά τα Χάρτινα τρένα το 2012 και το Ταξίδι σε φόντο μπλε το 2014. Περιλαμβάνει δέκα κομμάτια σε εναλλακτικό ροκ ύφος που προσπαθεί να κινηθεί κυρίως σε πρότυπα του δυτικού μουσικού κόσμου. Τα περισσότερα κομμάτια είναι γραμμένα εδώ και πολλά χρόνια και πιστεύω πως αν δεν τα ηχογραφούσα τη δεδομένη χρονική στιγμή θα έμεναν στο συρτάρι. Ήταν οι εμπειρίες και οι γεύσεις μιας πολύ σύντομης διαδρομής γύρω στο 2000 που άφησαν έντονα τα σημάδια τους πάνω μου. Όλα αυτά λοιπόν κατάφερα να τα συνδυάσω με δύο νέα τραγούδια, ένα είναι το ομότιτλο, που ένιωσα ότι μπορούν να πορευτούν παρέα στο δίσκο αυτό. Κάποια από αυτά λοιπόν ακούγονται με έντονο το αίσθημα του ενθουσιασμού και κάποια άλλα της νοσταλγίας, κάποια άλλα δε της ανησυχίας για κάποια πολύ ευαίσθητα κομμάτια της σύγχρονης ζωής. Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε στα Ιωάννινα και κυκλοφόρησε από την Noisyland Label πριν από λίγους μήνες με παραγωγό τον Πάνο Παπακώστα.

Με τι μουσικά ακούσματα μεγάλωσες;

Μεγάλωσα με τα μουσικά ακούσματα της δεκαετίας του ’90 και πιστεύω πως είμαι πολύ τυχερός που είχα της ευκαιρία να ζήσω κάτι τέτοιο. Κι αυτό γιατί μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερα να ακούσω ίσως τα πιο σημαντικά πράγματα που κάθε χώρα είχε να δείξει στη μουσική, σύγχρονα και παλιότερα. Τότε, αν θυμάστε όλα ήταν αλλιώς, υπήρχε ακόμη αξία στη μουσική, όλα είχαν μια θέση και μια αξιολόγηση και όλος ο κόσμος προσπαθούσε να ανακαλύψει πράγματα. Σήμερα μετά απο 20 χρόνια η πάγια τακτική να δεχόμαστε ερεθίσματα χωρίς φίλτρα έφερε τη μουσική στο τέλμα που ζούμε καθημερινά, κατάφεραν να μας κάνουν αναλώσιμους καταναλωτές και τίποτε άλλο.

Με τι μουσική διασκεδάζεις στην προσωπική σου ζωή;

Μου αρέσει κυρίως να ακούω ροκ μουσική και μάλιστα όσο πιο παλιά τόσο πιο ρομαντικά. Από την αρχή των Beatles που σημαδεψαν την παγκόσμια δισκογραφία μέχρι τις ενδοξες μπάντες του εναλλακτικού ροκ κοντά στο 2000 που έφεραν μια αλλαγή στη ροκ άποψη και πέρασαν νέα στοιχεία αρκετά ενδιαφέροντα.

siakoufis 01

Μελλοντικά σχέδια;

Τα δικά μου σχέδια έχουν πάντα σχέση με τη δημιουργία, στο μυαλό μου είναι ήδη το επόμενο άλμπουμ αν και αυτή τη φορά θα πράξω κάτι εναλλακτικό για να αλλάξω τη διάθεση πριν την κυκλοφορία του. θα κάνω ένα single με ξένο στίχο με στόχο να δοκιμάσω κάτι που στα πρώτα μου άλμπουμ το έκανα αλλά με περιορισμούς, δεν ξέρω θα δείξει . . . Επίσης δύο κλιπ από το δίσκο Βήματα στο χιόνι είναι ήδη στα σκαριά και θα τα δείτε σε λίγο καιρό. Εύχομαι να ταξιδέψουν όσο πιο μακριά γίνεται

Τι πιστεύεις για την Ελλάδα του 2019;

Η Ελλάδα του σήμερα είναι μια χώρα χωρίς ταυτότητα, μια χώρα χωρίς κυβέρνηση, μια χώρα χωρίς λύσεις στα προβλήματά της. Οι άνθρωποι, βρίσκονται σε μια φάση που πλέον το μόνο που σκέφτονται είναι το πως θα επιβιώσουν στο πολιτικό κυκλώνα που μας έχει πνίξει. Οι περισσότεροι δε, άβουλοι και βολεμένοι πιστεύουν σε ένα καλύτερο αύριο και συνεχίζουν να υπνοβατούν, άλλοι πάλι προβληματισμένοι αλλά αυστηρώς πουριτανοί, πιστεύουν πως πρέπει να βρεθεί μια λύση, σοβαρή και δυναμική αλλά δεν σηκώνουν ούτε το δαχτυλάκι τους να δείξουν τον υπεύθυνο της καταστροφής. Γενικότερα είμαστε στο μάτι του κυκλώνα που ανέφερα παραπάνω και ακόμη
χειρότερα κοιμόμαστε του καλού καιρού παρόλα τα ταρακουνήματα. Όλη αυτή η παγκοσμιοποίηση ή μάλλον μαζοποίηση που θέλει όλο τον κόσμο χωρίς ταυτότητα αλλά με ένα νούμερο στην πλάτη, έρχεται και μας χτυπά την πόρτα. Κι εμείς πρέπει να απαντήσουμε, είμαστε Έλληνες, είμαστε Ευρωπαίοι, είμαστε γήινοι, είμαστε οι καλοί ή οι κακοί στο παιχνίδι; Όλα πλέον γύρω μας παύουν να είναι μοναδικά, γιατί δεν το βλέπουμε; Όλα τα αυτοκίνητα μοιάζουν μεταξύ τους, όλοι οι τραγουδιστές και οι τραγουδίστριες έχουν την ίδια φωνή, όλοι βλέπουμε τα ίδια πράγματα στην TV και κάποιοι θέλουν να μας πείσουν ότι δεν υπάρχουν χώρες και πολιτισμοί, παραδόσεις και αξίες και όλα είναι ίσωμα . . . . .

STOP, γιατί εδώ κάτι πάει πολύ στραβά και μυρίζει άσχημα. Σας ευχαριστώ πολύ.

ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ

Ο Νίκος Σιακούφης, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά το Ταξίδι σε φόντο μπλε κυκλοφορεί την τρίτη προσωπική δουλειά του με τίτλο Βήματα στο χιόνι. Οι στίχοι και η μουσική ανήκουν στον ίδιο τον καλλιτέχνη, ενώ η ενορχήστρωση έγινε από τον νέο του συνεργάτη Πάνο Παπακώστα (noisyΠ).

Τo album κυκλοφορεί από την εταιρία Noisyland Label, που έχει έδρα τα Ιωάννινα.

Το album, πλούσιο και έντονο ηχητικά, αφήνει μια γεύση ώριμης ροκ διάθεσης με τάσεις πειραματισμού, καθώς οι ήχοι του ακορντεόν, του μαντολίνου, της φυσαρμόνικας, της κρητικής λύρας και του φλικόρνου ντύνουν με απόλυτη αρμονία τη διάθεση για ένταση πίσω από τις ηλεκτρικές ακουστικές αλλά και κλασσικές κιθάρες.
Δέκα τραγούδια με στίχο που χαρακτηρίζει, για μια ακόμη φορά, την τάση του καλλιτέχνη να ξεφεύγει από τα τετριμμένα και να προβληματίζει σε βάθος, καθώς προσπαθεί να ταυτίσει το κοινό με τις δικές του προσωπικές εμπειρίες.

 siakoufis 03

Για πρώτη φορά, μας παρουσιάζει και ένα τραγούδι με χιουμοριστικό στίχο,
δείχνοντας πως δεν φοβάται να πρωτοτυπήσει και πάλι, εξιστορώντας την
περιπέτεια του ήρωα του κομματιού σε ένα θερινό σινεμά κάποια χρόνια πριν.
Το ”Σινεμά” ενορχηστρωμένο με ήχο της δεκαετίας του ’60 επαναφέρει την
αίγλη του αθώου φλερτ που άκμαζε σε παλαιότερες εποχές και με χορευτική
διάθεση προσπαθεί να χαλαρώσει τη διάθεση του άλμπουμ από το έντονο
φορτίο που κουβαλάει από τραγούδια, όπως το ”Η αγάπη σκοτώνει”,
που μιλάει για μια αληθινή ιστορία με μοιραίο τέλος στη Θεσσαλονίκη,
κάπου στα τέλη του ’90, καθώς και το ομώνυμο τραγούδι του δίσκου
”Βήματα στο χιόνι”, που αντιστοιχούν στις συμβουλές ενός νέου πατέρα
προς το γιο του για τον κόσμο που θα βαδίσει στο μέλλον.
Το “Σινεμά” που αποπνέει μία καλοκαιρινή διάθεση
είναι το πρώτο single του album Βήματα το χιόνι.
Download link mp3/wav του single Σινεμά: εδώ
Ακούστε το δίσκο στο YouTube: https://youtu.be/c_USvCASTTg
Βρείτε το τραγούδι σε όλα τα ψηφιακά καταστήματα και τις streaming υπηρεσίες:
spotify, amazon, itunes, deezer



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.