Please enable JS

Ο Κωνσταντίνος Τσονόπουλος μας αποκαλύπτει……

Tι σκέφτηκες όταν σου πρότεινε ο Ευθύμης Χρήστου να παίξεις στο έργο «Vincent» του Philip Ridley;

Η πρόταση ήρθε σε μια πολύ πιεσμένη, χρονικά, περίοδο, αλλά η απάντηση μου ήταν άμεσα θετική. Μου φάνηκε ιδανικό. Ένα έργο που αγαπώ πολύ και μου είχε προταθεί να παίξω πριν από τρία χρόνια στην Κύπρο, η Μαρία Ζορμπά στον ρόλο της Ανίτα, ο Ευθύμης στην σκηνοθεσία, θα ήμουν τρελός αν αρνιόμουν. Με τον Ευθύμη είναι η τρίτη δουλειά που κάνουμε μαζί και η δεύτερη που με σκηνοθετεί. Τον εμπιστεύομαι απόλυτα και ήταν μεγάλη η χαρά μου όταν μου πρότεινε αυτόν τον ρόλο. 

Mίλησε μας για τον ρόλο σου.

Είναι ένας ρόλος που με κέρδισε από την πρώτη ανάγνωση. Ο Ντέιβι είναι ένα παιδί φοβισμένο, ένα παιδί που θέλει να είναι άντρας, αλλά οι συνθήκες δεν του το επιτρέπουν. Έρχεται αντιμέτωπος με την απώλεια. Περνάει από την άρνηση στην αποδοχή. Ψάχνει στα μάτια της Ανίτα, μια μητέρα. Κάνει μια μεγάλη διαδρομή κατά την διάρκεια του έργου και στο τέλος αφήνεται στην αλήθεια.

 

.tsono2

Μια σκηνή ή μια ατάκα του ρόλου σου που είναι για σένα η πιο χαρακτηριστική;

«Γαμημένες μανάδες.» Όλες οι μανάδες που δεν ακούν τα παιδιά τους, που νομίζουν ότι ξέρουν τα παιδιά τους, που δεν αποδέχονται τα παιδιά τους, που κρίνουν τα παιδιά τους, που δεν στηρίζουν τα παιδιά τους. Αυτή ήταν η μάνα του Ντέιβι και αυτή βλέπει στην Ανίτα ο Ντέιβι.

 

Γιατί αποφάσισες να ανεβάσεις το «Ημέρωμα της στρίγγλας»;

Είναι ένα έργο που μου δόθηκε στο πρώτο έτος της σχολής και αγάπησα από πολύ νωρίς. Μου αρέσει η γραφή του Σαίξπηρ και με εκπλήσσει που μετά από 400 χρόνια τα θέματα των έργων του αφορούν ακόμα. Το «ημέρωμα» λοιπόν προέκυψε μέσα από την ανάγκη μου να ανακαλύψω αν η «στρίγγλα» είναι όντως «στρίγγλα».

tsono1

Τι διαφορετικό κάνατε με την Νίκη Δουλγεράκη στην διασκευή με αυτή την αντίστροφη ανάγνωση;

Η στρίγγλα έγινε στρίγλλος, οι άντρες έγιναν γυναίκες και οι γυναίκες έγιναν άντρες, η κοινωνία έγινε γυναικοκρατούμενη, η γυναίκα είναι το ισχυρό φύλο, η γυναίκα ζητάει προίκα για τον γάμο, η γυναίκα είναι κυνηγός. Όλα αυτά δημιουργούν έναν νέο σύμπαν που όλα αλλάζουν. Στην ανάγνωση μας δεν υπάρχει στρίγγλα ούτε στρίγγλος, υπάρχουν δύο άνθρωποι που ξεφεύγουν από τον καθωσπρεπισμό της κοινωνίας και ερωτεύονται.

 

Τι πιστεύεις ότι έχει να μας πει το συγκεκριμένο έργο;

Ειρήνη, αγάπη, σεβασμό, και νόμιμη εξουσία μέσα στο σπίτι.

 

 Tι σκέφτεσαι για την Ελλάδα του 2019;

Ένας παχύς 30άρης, σ΄ένα καφέ στην θάλασσα με χρυσά ποτήρια και ανακυκλώσιμα καλαμάκια. Στο ένα χέρι κρατάει ένα κινητό και χαζεύει φωτογραφίες με μαγιό στο ίνσταγκραμ και στο άλλο το χέρι της γυναίκας του. Απέναντί η γυναίκα του με παραδοσιακή φορεσιά, πλαστικό στήθος, χωρίς βρακί και σοβαρό ύφος γράφει στο τσατ «χαχαχαχαχαχαχαχα» περιμένοντας το καλοκαίρι. Πίσω τους πνίγονται χιλιάδες, το Ηρώδειο γεμάτο σε παράσταση του Σεφερλή, τουρκικά αεροσκάφη πετάνε λουλούδια, ένα ζευγάρι αντρών περπατάει χέρι χέρι σ΄έναν δρόμο γεμάτο όπλα και φωνές, οι πολιτικοί κυκλοφορούν φορώντας μάσκες με αυτιά γαιδάρου, η αλήθεια μας είναι το ψέμα τους, αλλά υπάρχει ο έρωτας.

 

Πληροφορίες για την παράσταση Vincent – Αίμα στο Χιόνι που παίζει ο Κωνσταντίνος Τσονόπουλος 

 4 96b97e0d

Πληροφορίες για την παράσταση “Το ημέρωμα της στρίγγλας”, Μια αντίστροφη ανάγνωση” που σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Τσονόπουλος

xioni2

Array