Please enable JS

Tατιάννα Παπαδοπούλου: “Εναντιώνομαι βαθύτατα στην αδράνεια & στη στασιμότητα είτε προσωπικά είτε επαγγελματικά!”

Επιμέλεια συνέντευξης Φένια Αποστόλου

Motum Φεστιβάλ Χορού για τρίτη χρονιά στην Θεσσαλονίκη και μια σκηνική ”μεταγραφή” από το Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς στο Μέγαρο Μουσικής. Τι σηματοδοτεί αυτή η αλλαγή και ποιες είναι οι προσδοκίες σας σαν καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ;

 

Μετά από δύο χρόνια ,το 2016 και το 2017 και μετά από  παύση ενός έτους ,το Motum επιστρέφει δυναμικά στη Θεσσαλονίκη.Έπειτα από πρόσκληση του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης το Μotum φιλοξενείται από το Μέγαρο το οποίο έχει αναλάβει και όλη τη διοργάνωση.Η αλλαγή αυτή σηματοδοτεί μία αναβάθμιση του Φεστιβάλ καθώς η προβολή ενός τέτοιου εγχειρήματος θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα απευθυνθεί σε ένα μεγαλύτερο κοινό.Ευελπιστούμε να γίνει θεσμός για την Βόρεια Ελλάδα και γιατί όχι, να καταφέρει κάποια στιγμή να λάβει και τη στήριξη του Κράτους ώστε να έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί παραπάνω ομάδες από ότι σήμερα.

 

Ποιοι είναι οι στόχοι του φεστιβάλ και τι θέλατε να προσθέσετε στο χορευτικό τοπίο της πόλης σας που σας ώθησε να πάρετε αυτή τη πρωτοβουλία;

 

Η ανάγκη μου να διαδώσω την τέχνη του χορού όσο περισσότερο μπορώ στην πόλη μου ήταν ο αρχικός μου στόχος.Όπως έχω ξαναπεί θέλω να καταλάβει το κοινό ότι δεν πρόκειται για μία τέχνη που απλώς υφίσταται για να διασκεδάζει το κόσμο.Δεν είμαστε χομπίστες διασκεδαστές αλλά καλλιτέχνες που έχουν κάτι να πουν.Οι χορευτές και οι χορογράφοι δουλεύουμε σκληρά ,όχι μόνο με το νου αλλά και με το σώμα μας.Είναι μία βαρέως τύπου εργασία.Όποιος έρχεται να παρακολουθήσει παραστάσεις το καταλαβαίνει αμέσως.

Από τη άλλη η ανάγκη να υπάρχουν παραστάσεις χορού σε μία πόλη είναι τόσο σημαντικό και για αυτούς που ασχολούνται και επαγγελματικά με το χορό.Ποτέ μου δεν κατανόησα πως  είναι δυνατό σπουδαστές  χορού και επαγγελματίες  να μην παρακολουθούν παραστάσεις συναδέλφων.Αυτή η μικροπρέπεια πρέπει να εκλείψει.Αν δεν στηρίξουμε εμείς  οι ίδιοι την δουλειά των συναδέλφων μας, πως περιμένουμε να μας στηρίξει οποιοσδήποτε άλλος; Γνώμη μου είναι ότι αξίζει  τον κόπο ακόμα και να δεις μια κακή παράσταση, ακόμα και από εκεί έχεις να  μάθεις πολλά.

Ακόμα ,η παράδοση δωρεάν masterclasses από τους προσκεκλημένους χορογράφους είναι ένα εργαλείο για την επιμόρφωση των χορευτών και είμαι πολύ χαρούμενη που πείστηκαν οι άνθρωποι του Μεγάρου  για την αναγκαιότητα στο να υπάρξουν αυτά τα εργαστήρια.

Η Θεσσαλονίκη σαν δεύτερη μεγάλη πόλη της Ελλάδας έχει ευκαιρίες για μια χορευτική καριέρα;

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας ,δεν υπάρχουν ευκαιρίες για χορευτική καριέρα στη Θεσσαλονίκη.Και είμαι απόλυτη σε αυτό που λέω. Το να έχεις μια χορευτική καριέρα ακούγεται πολύ χαριτωμένο ,αλλά να μπορείς να επιβιώνεις και από αυτό είναι αδύνατο.Οι περισσότεροι διδάσκουν,όσοι δηλαδή έχουν και αυτή τη πολυτέλεια,και έτσι βιοπορίζονται.Θα μου πείτε στην Αθήνα είναι καλύτερα τα πράγματα; σαφώς και είναι καλύτερα, αν και και σε όλη τη χώρα οι χορευτές δεν αμείβονται όσο θα έπρεπε, τουλάχιστον για τους ταλαντούχους είναι περισσότερες οι ευκαιρίες εκεί.

Πώς πιστεύετε ένα φεστιβάλ αποκτά φανατικό κοινό και μεγάλο κύρος, έτσι ώστε κάθε χρονιά να διευρύνετε και να γίνεται σημείο αναφοράς για μια πόλη κάτι που πέτυχε π.χ το μακροβιότερο φεστιβάλ χορού της χώρας μας, το φεστιβάλ χορού Καλαμάτας;. Ποιοι θεσμοί είναι απαραίτητοι για να το στηρίξουν και κάτω από ποια πλαίσια μπορεί να επιτευχθεί μια τέτοια επιτυχία;

Με την παρουσίαση αξιόλογων καλλιτεχνών και έργων.Παραστάσεις που κάτι έχουν να προσφέρουν . ‘Εχουν κάτι να δείξουν που αξίζει να διαδοθεί ,να προβληματίσουν, να ευαισθητοποιήσουν το κοινό.Και για να μην είμαστε ρομαντικοί χωρίς ενίσχυση οικονομική είτε από ιδιώτες χορηγούς ,είτε από τοπικούς φορείς ,οργανισμούς και χωρίς προβολή-διαφήμιση  από τα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά μέσα είναι πολύ δύσκολο να εδραιωθεί ένα φεστιβάλ.

Ποια θεματική έχει το φετινό ρεπερτόριο του φεστιβάλ που το απαρτίζουν πολύ επιτυχημένες και διεθνώς αναγνωρισμένες παραστάσεις;Θα τολμούσα να πω διαβάζοντας το πρόγραμμα του φεστιβάλ, ότι πρόκειται για μια ανθρωποκεντρική , ενδοσκοπική ματιά που κάνει focus στον εσωτερικό βαθύ εαυτό μας και απομακρύνεται από την εξωτερική εικόνα μας που η σύγχρονη καταναλωτική εποχή έχει ως ζητούμενο, Ισχύει;

Η επιλογή των ομάδων έγινε με γνώμονα να παρουσιάσουμε πέντε ομάδες με διαφορετικό τρόπο προσέγγισης και ματιάς.Είναι αλήθεια ότι το φετινό τρίπτυχο ,τρεις ημέρες παραστάσεων,το εκλαμβάνω προσωπικά ως νους σώμα και συναίσθημα.Η ιδέα είναι οι θεατές του φεστιβάλ να μυηθούν στη δύναμη του νου που είναι η κινητήριος δύναμη , να μεταμορφώσουν σε δράση και κίνηση αυτήν την εσωτερική δύναμη ώστε να δεχθούν την αντίδραση ,την αλληλεπίδραση με τον άλλον.Ακούγεται περίπλοκο και υπερφίαλο αλλά αν κάποιος παρακολουθήσει όλες τις παραστάσεις νομίζω ότι κάτι από τα παραπάνω θα  το αισθανθεί!

Τι συμβολίζει το ”motum”για σας; Είναι η αγάπη, η αφοσίωση, ο τρόπος ζωής, η επικοινωνία σας μέσω της τέχνης με τον κόσμο;

Ο χορός είναι μια κατ΄εξοχήν κινησιολογική τέχνη. Μotum είναι η κίνηση στα λατινικά. Πάντα αγαπούσα την κίνηση ,την εξέλιξη στα πράγματα. Θεωρώ ότι ένα βήμα μπροστά ή ακόμα και ένα βήμα πίσω κάποιες φορές  μας κάνει καλύτερους σε όλους τους τομείς. Εναντιώνομαι βαθύτατα στην αδράνεια και στη στασιμότητα είτε σε προσωπικό είτε σε επαγγελματικό επίπεδο!

 

 

Πληροφορίες για την παράσταση MOTUM Dance Festival-Thessaloniki Concert Hall

 



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.