Please enable JS

Μαργαρίτα Σιώτου: Η χώρα μας να γίνει λίγο πιο ανθρωποκεντρική, να δώσει το δικαίωμα στον Άνθρωπο, οποίος κι αν είναι αυτός.

Tι σκέφτηκες όταν σου πρότεινε η σκηνοθέτης Τατού Δέδε να παίξεις στην συγκεκριμένη  παράσταση;

Ήμουν ιδιαίτερα χαρούμενη. Έχοντας τελειώσει το Θεατρικών σπουδών Πάτρας, ήμουν εξοικειωμένη με αρκετά κείμενα και μάλιστα είχα αρκετούς αγαπημένους θεατρικούς συγγραφείς. Ένας εκ των οποίων ήταν και είναι ο Άκης Δήμου. Μόλις είδα το κείμενο, και έχοντας δει τις παραστάσεις της Τατού Δέδε, θεώρησα πως αυτή είναι μια ευκαιρία που δύσκολα την αρνείσαι. Δεν μπορώ να κρύψω φυσικά απ’ τη μια την χαρά μου και από την άλλη το άγχος μου για την ιδιαίτερη φύση του συγκεκριμένου κειμένου, όμως από την αρχή ήμουν σίγουρη πως η πορεία και το αποτέλεσμα θα ήταν ένα υπέροχο ταξίδι.

Μίλησε μας για τον ρόλο σου.

Τους ρόλους μου! Αυτή είναι και η ιδιαίτερη φύση του κειμένου. Οι ρόλοι μου είναι 13 στο σύνολο. Δεκατρείς γυναίκες που εξομολογούνται τις ιστορίες τους, με βαθιά πίστη σε αυτό που τους συμβαίνει. Είναι γυναίκες του σήμερα, που η καθεμία ξεχωριστά έχει μια βαθιά ανάγκη να μιλήσει γι’ αυτά που της συμβαίνουν. Όλες τους αγωνίζονται για έναν σκοπό και ψάχνουν ένα νόημα. Άλλες το βρίσκουν και άλλες όχι. Όμως διέπονται από δυνατά και αδύναμα σημεία, είναι εξαιρετικά ανθρωποκεντρικές και μιλούν από την ψυχή τους. Εξομολογούνται και βρίσκουν το θάρρος να ανοιχτούν προς τα έξω.
siotu1

Τι δυσκολίες αντιμετώπισες για να ερμηνεύσεις τον ρόλο σου;

Οι δυσκολίες ήταν αρκετές. Αλλά αυτό ήταν και το στοίχημα με τον εαυτό μου. Αρχικά ήταν τεχνικά ζητήματα, ένα εκ των οποίων ήταν η διαφοροποίηση των δεκατριών αυτών γυναικών. Η καθεμία είναι ξεχωριστή, και αυτό δεν μπορούσα να τους το στερήσω. Άρχισα λοιπόν να ψάχνω διαφορετικές ποιότητες, φωνές, στάσεις σώματος για δεκατρείς ρόλους. Ούσα γυναίκα και εγώ, είχα τη βαθιά ανάγκη να τιμήσω τα θέλω τους διαφορετικά. Η καθεμία ερωτεύεται, πονάει, κλαίει, γελάει με τον τρόπο της και για μένα αυτό ήταν το πιο δύσκολο στην ερευνητική μου διαδικασία. Δεν ήθελα η μια να μοιάζει με την άλλη, γιατί καμία δεν είναι ίδια με την άλλη. Ήταν μια δύσκολη διαδικασία γιατί έπρεπε να ανασύρω από μένα πολλές διαφορετικές ποιότητες και να τις προσαρμόσω διαφορετικά για την κάθε μια από αυτές τις γυναίκες. Τέλος, δεν κρύβω πως ήταν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχω καλεστεί να φέρω εις πέρας και χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί έχω συνεργάτες που με βοήθησαν να τα καταφέρω.
siotu2

Ποιος πιστεύεις ότι είναι ο τρόπος που ερωτευόμαστε σήμερα;

Ο τρόπος που ερωτευόμαστε σήμερα είναι περίπλοκος και πολυδιάστατος. Όπως και η ζωή μας. Ο έρωτας είναι άμεσα συνδεδεμένος με το τώρα. Όσο η τεχνολογία προοδεύει, όσο ο κόσμος αλλάζει και έχει να αντιμετωπίσει όλες αυτές τις ραγδαίες εξελίξεις, έτσι και ο έρωτας έχει να ακολουθήσει τη δικιά του εξέλιξη. Ο έρωτας δεν είναι αποκομμένος από την πραγματικότητα, από το κοινωνικό περιβάλλον από το πως εξελίσσονται και αλλάζουν οι κοινωνίες. Τα social media και η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας, και συνδέονται με το κομμάτι του έρωτα. Άνθρωποι έχουν βοηθηθεί από την τεχνολογία να ερωτευτούν και να γευτούν αυτό το απίθανο συναίσθημα. Συνεχίζουμε να ερωτευόμαστε με παρά πολλούς τρόπους, όμως δεν μπορώ να αφήσω απ’ έξω ότι έρωτας είναι ανθρωποκεντρικός. Ορίζεται από τον άνθρωπο του τώρα και την πραγματικότητα του, όσο πολυδιάστατη κι αν είναι αυτή.


Τι πιστεύεις για την Ελλάδα του 2020;

Η αρετή μιας χώρας είναι το πόσο ευαισθητοποιημένη είναι σε συγκεκριμένα κοινωνικά και ανθρώπινα θέματα. Μια χώρα που δεν βάζει σε προτεραιότητα τον άνθρωπο και την ουσία του, έχει αποτύχει σε ένα μεγάλο βαθμό. Η Ελλάδα του 2020, κάνει λάθη, βήματα προς τα πίσω καμία φορά, μπερδεύεται και προχωρά. Εύχομαι η χώρα μας το 2020 να γίνει λίγο πιο ανθρωποκεντρική, να δώσει το δικαίωμα στον Άνθρωπο, οποίος κι αν είναι αυτός, να ανθίσει και να μπορεί με σεβασμό να τηρήσει τα ανθρώπινα του δικαιώματα. Γιατί τα δικαιώματα πέρα από κοινωνικοπολιτικά, πέρα από συνταγματικές προϋποθέσεις και νόμους, έχουν ως βάση τους να προστατέψουν την ουσία του Ανθρώπου. Θα ήθελα λοιπόν η Ελλάδα του 2020 να προστατέψει λίγο παραπάνω τον άνθρωπό της και να δημιουργήσει ένα περιβάλλον στο οποίο θα μπορέσουμε να ανθίσουμε ως όντα και συνάμα ως πολίτες. Πρώτα αυτό που είμαστε λοιπόν, και ύστερα η ταυτότητα που μας δίνεται μέσα σε μια χώρα.

 an argisw koimisou 12

Πληροφορίες για την παράσταση ΑΝ ΑΡΓΗΣΩ, ΚΟΙΜΗΣΟΥ… στο Faust ΕΔΩ 

an argisw koimisou 7



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.