Please enable JS

Αλέξανδρος Ράπτης: Μακάρι να είμαστε ενωμένοι για να αντιμετωπίσουμε τις όποιες κυβερνητικές αυθαιρεσίες & να προστατεύσουμε τα ανθρώπινα

 

Μιλήστε μας για την θεατρική “κατασκήνωση” που διοργανώνει η καλλιτεχνική ομάδα ARTIVISTAS με αφορμή τους μύθους του Αισώπου.

Ο Αίσωπος είναι πάντα επίκαιρος, διαχρονικός και παγκόσμιος. Οι ευφάνταστες και διδακτικές ιστορίες του αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία χτίσαμε ένα θεατροπαιγαγωγικό πρόγραμμα διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων με πολύ θέατρο, χορό, ζωγραφική, κατασκευές και μουσική. Οι μύθοι που χρησιμοποιούνται είναι: “Η αλεπού κι ο κάβουρας”, “Η γάτα και τα ποντίκια”, “Ο λαγός και η χελώνα”, “Ο τζίτζικας κι ο μέρμηγκας”, ένας για κάθε βδομάδα. Η κατασκήνωση πραγματοποιείται στις σύγχρονες εγκαταστάσεις των εκπαιδευτηρίων “ο Πλάτων” στα Γλυκα Νερά και φυσικά τηρούνται όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα.

Ποιοι είναι οι στόχοι των εργαστηρίων για τα παιδιά;

Στα εργαστήρια συνδυάζουμε δραστηριότητες Εκπαιδευτικού Θεάτρου, μουσικοκινητικής αγωγής, ζωγραφική, χειροτεχνία και μεθόδους της Υποκριτικής Τέχνης για να περάσουμε από όλα τα στάδια εξέλιξης της θεατρικής δημιουργίας. Στόχοι των εργαστηρίων είναι αρχικά η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών με δημιουργικό τρόπο. Μέσα από τις τεχνικές του Εκπαιδευτικού Θεάτρου θέτουμε σημαντικούς παιδαγωγικούς στόχους όπως: η τόνωση της αυτοπεποίθησης των παιδιών, η αποδοχή του διαφορετικού και η ανάπτυξη της συναισθηματικης νοημοσύνης. Επιπλέον, μέσα από την θεατρική διαδικασία προωθείται η αισθητική καλλιέργεια, η ανάπτυξη πνεύματος συνεργατικότητας και διαλόγου και ενεργοποιείται η επινοητική φαντασία των παιδιών.

raptis1

Πώς νομίζετε ότι μπορεί να αποκατασταθεί επαγγελματικά ένας καλλιτέχνης στη σημερινή εποχή, άσχετα με την υγειονομική κρίση;

Είναι γνωστό ότι η ζωή των καλλιτεχνών είναι δύσκολη. Η επαγγελματική αποκατάσταση ενός καλλιτέχνη είναι αρχικά ζήτημα προσωπικό και σχετίζεται με την τις επαγγελματικές δυνατότητες του καθένα, αλλά βέβαια είναι και θέμα κρατικό. Και ακόμα περισσότερο στην συνθήκη της καραντίνας που είχε απαγορεύσει σχεδόν όλη την δια ζώσης καλλιτεχνική δημιουργία. Ο καλλιτεχνικός κλάδος ήταν ίσως αυτός που ζημιώθηκε παραπάνω μέσα στην καραντίνα. Η κρατική μέριμνα πρέπει να είναι δεδομένη σε αυτή την συνθήκη και με το παραπάνω. Αλλά και πέρα από αυτή την συνθήκη το Κράτος από δω και πέρα πρέπει να μεριμνήσει για τον πολιτισμό και να τον στηρίξει πολύ περισσότερο απ’ ότι έκανε στο παρελθόν. Αρχικά θα πρέπει να δοθεί βάρος για να υπάρξει περισσότερη ανάπτυξη στον καλλιτεχνικό τομέα και μέσα από την κρατική μέριμνα να δοθούν δυνατότητες για περισσότερες συνεργασίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και να γίνεται περισσότερη και καλύτερη ενημέρωση για τα ευρωπαϊκά προγράμματα συνεργασίας. Επιπλέον, το ποσό των χρημάτων που διατίθεται μέσω των κρατικών επιχορηγήσεων στην Ελλάδα είναι ποσοστιαία πολύ μικρότερο από αντίστοιχα άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Η τέχνη, που είναι τόσο σημαντική για τον εξευγενισμό του πνεύματος και την ψυχική ισορροπία των πολιτών, θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται και με την αντίστοιχη σοβαρότητα από την όποια κυβέρνηση βρίσκεται στην εξουσία μέσα από την ηθική και υλική της στήριξη.


Πιστεύεις ότι οι κυβερνήσεις  σε περιόδους κρίσης βρίσκουν τρόπους για να  καταπατούν τα εργασιακά και τα ανθρώπινα δικαιώματα;

Ειδικά στις μέρες μας, οι περισσότερες συντηρητικές κυβερνήσεις παγκοσμίως βρήκαν ευκαιρία να ασκήσουν την κρατική εξουσία καταπατώντας συχνά τα ανθρώπινα και τα εργασικά δικαιώματα. Όπως είδαμε και από στατιστικές που κατά καιρούς δημοσιεύτηκαν, αυτό στην Ελλάδα έγινε σε πολύ μεγάλο βαθμό, με την κυβέρνηση να νομοθετεί μέσα στην πανδημία αρκετά αντεργατικά μέτρα. Στις συνθήκες της καραντίνας που ουσιαστικά οι συγκεντρώσεις αντίδρασης του κόσμου στα μέτρα ήταν αποδυναμωμένες και η δημοκρατική αντιπαράθεση υπολειτουργούσε, η νομοθετική δραστηριότητα της κυβέρνησης έπρεπε να είναι περιορισμένη. Μακάρι να καταφέρουμε να είμαστε όλοι δυνατοί και ενωμένοι για να αντιμετωπίσουμε από δω και πέρα τις όποιες κυβερνητικές αυθαιρεσίες με αποτελεσματικό τρόπο προστατεύοντας τα ανθρώπινα δικαιώματα σε παγκόσμιο επίπεδο.

 Πληροφορίες για τα  Θεατρικοπαιδαγωγικά εργαστήρια για παιδιά δημοτικού ΕΔΩ

raptis2

Array