Please enable JS

Γιώργος Παπαγεωργίου: «τίποτα δεν θα είναι το ίδιο με πριν»

Γιατί αποφάσισες να είσαι τόσο ενεργός στα social media για το κίνημα #stay home;

Δεν είχα στο μυαλό μου τίποτα άλλο από το να έρθω σε επικοινωνία με τον “έξω” κόσμο. Είμαι από αυτούς που, στις κανονικές μέρες, έφευγα το πρωί από το σπίτι και γυρνούσα το βράδυ. Η φυσική παρουσία ανθρώπων γύρω μου (είτε αυτό περιλαμβάνει μια πρόβα, είτε ένα γυμναστήριο, είτε μια συνάντηση με φίλους στην πλατεία), ήταν διαρκής και καθημερινή. Όταν όλο αυτο λοιπόν κόβεται βίαια από τη μια στιγμή στην άλλη, αρχικά λειτουργεί σαν σοκ, αφετέρου σου δημιουργεί την ανάγκη να βρεις ένα εναλλακτικό τρόπο επικοινωνίας, όπως αυτόν που σου προσφέρουν τα social media. Επίσης ένιωσα ότι με τον τρόπο μου, μέσω των Polkar, προσφέραμε μια ευκαιρία στον κόσμο που κάθεται στο σπίτι να δει κάτι καινούργιο και ζωντανό, έτσι ώστε να μην ακούει όλη μέρα ειδήσεις και άρθρα τρόμου, βοηθώντας κάπως να περνάνε οι ώρες στο σπίτι πιο δημιουργικά. Υποστηρίζω και εγώ ότι το να μένουμε μέσα, είναι αυτή τη στιγμή η καλύτερη (και η μόνη) άμυνα που έχουμε αυτή τη στιγμή, οπότε ας δούμε τι κάνουμε με αυτόν τον απροσδόκητα πολύ ελεύθερο χρόνο που έχουμε.

Αρίστος”, μια παράσταση που 2 χρόνια τώρα, είναι sold out. Γιατί πιστεύεις ότι ο κόσμος την αγάπησε;

Νομίζω ότι πολύ απλά είναι μια παράσταση που απάντησε σε ένα “θέλω” του κόσμου για ένα θέατρο “ουσίας”. Δεν έχει τίποτα το δήθεν, καμία διάθεση να εντυπωσιάσει, είναι μια παράσταση δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με μόνη έγνοια να επικοινωνήσει μια ιστορία, που έπρεπε να ειπωθεί, στο κοινό.

Τι ιδιαίτερο είχε το κείμενο;

Αρχικά ο “λόγος” των ηρώων έτσι όπως διατυπώνεται μέσα από τις αφηγήσεις του Θ. Κοροβίνη και αφετέρου το πραγματικό υλικό που αφορά την υπόθεση Παγκατρίδη. Είναι μια παράσταση που με το ένα “πόδι” πατάει στο αφηγηματικό θέατρο, και με το άλλο στο θέατρο documento.

παπαγε

Επιτυχία δυο χρονιές με τον “Επιθεωρητή”. Μίλησέ μας γι΄αυτήν τη παράσταση.

Αμέσως μετά τον “Αρίστο”, είχα την ανάγκη να σκηνοθετήσω μια κλασσική κωμωδία, χρησιμοποιώντας ένα κώδικα που είχα ονειρευτεί, σαν ένα φόρο τιμής στον παλιό θεατρίνο. Η συνάντηση μου με τον Πάνο Παπαδόπουλο στο κομμάτι επίσης της δραματουργίας , υπήρξε καθοριστική, καθώς η σκέψη και το χιούμορ μας, έδεσε αμέσως.

Εσύ τι αγάπησες περισσότερο στον Επιθεωρήτη;

Το φινάλε.

Στο Εθνικό Θέατρο, δεύτερη χρονιά έπαιζες στην παράσταση “Ξύπνα Βασίλη” του Άρη Μπινιάρη με συνεχή sold out. Τι πιστεύεις ότι είπε στον κόσμο και αυτή η παράσταση, ώστε να την αγαπήσει;

Αυτή η παράσταση κατάφερε πιστεύω να αναδείξει τον πολιτικό πυρήνα ενός κατα τα άλλα ανάλαφρου έργου και να το κάνει με ένα εξίσου ανάλαφρο, αλλά “στοχευμένο” τρόπο. Η ομάδα λειτούργησε καταπληκτικά, ο Άρης υπήρξε καθοριστικός στην καθοδήγηση του και γενικά υπήρξαμε ένας θίασος που παίξαμε σαν μια καλοκουρδισμένη μπάντα.

papageorgkentr

Οι Polkar συνεχίζουν τώρα και διαδικτυακά;

Η αλήθεια είναι πως τώρα έχει δημιουργηθεί πλέον ένα ρεύμα με πολλούς καλλιτέχνες που φτιάχνουν home videos και τα μοιράζονται μέσα από τα social media στο κοινό. Το βρίσκω σωστό αρκεί να μην γίνεται για λόγους μόδας. Το επόμενο μας βήμα, θα είναι να βγάλουμε εντός των ημερών τα καινούργια μας κομμάτια, που ήταν ούτως ή άλλως προγραμματισμένο να κυκλοφορούσαν φέτος την άνοιξη, όποτε τώρα ένας λόγος παραπάνω να μην βουλιάξουμε στη μιζέρια του εγκλεισμού, αλλά να εποικοινωνήσουμε το νέο μας υλικό με το κοινό μας. Κρύβουν ένα πανηγύρι μέσα τους, είναι σαν να κρύβουν και μια ευχή. Για γρήγορο αντάμωμα και καλοκαιρινές αγκαλιές.

Η Ελλάδα και όλος ο κόσμος μπήκαμε σε μια περίοδο δοκιμασίας με τον ιό. Τι πιστεύεις ότι θα φέρει η επόμενη μέρα σε όλους τους ανθρώπους και στην ζωή μας;

Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο με πριν. Και το πρώτο που θα έχουμε να σκεφτούμε είναι τα θύματα αυτής της εποχής και οι οικογένειες τους. Και ίσως καταλάβουμε πόση σημασία έχει το “μαζί” σε αυτές τις καταστάσεις. Το ουσιαστικό “μαζί”, όπως αυτό των κουβάνων γιατρών στην Ιταλία. Όχι το “όλοι μαζί” όπως εύκολα έχουν μάθει να μηρυκάζουν οι ντόπιες τηλεοπτικές περσόνες.

Γιώργος Παπαγεωργίου (Polkar) & Σπύρος Γραμμένος – Η ζωή μου είναι σκατά – Official Video Clip

 

Πληροφορίες για τις παραστάσεις που σκηνοθέτησε ο Γ. Παπαγεωργίου και παιζόντουσαν φέτος

“Αρίστος” στο Θέατρο Άνεσις (για τρίτη σεζόν)

Aristos Site header 950x460 KfXIb3B.jpg.950x0 q85 crop scale

“Επιθεωρητής” στο Θέατρο στο Θέατρο Tempus Verum-Εν Αθήναις (δεύτερη σεζόν)

petevi7 3a2ba2aa

“ΞΑΦΝΙΚΑ ΠΕΡΣΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ” στο Θέατρο του Νέου Κόσμου 

 ΤοΚαλοκαίρι4DomnikiMitropoulou 60bc112c

 

Πληροφορίς για το “Ξύπνα Βσίλη” του Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο που έπαιζε ο Γ. Παπαγεωργίου 

b 27183 or untitled 3480

 



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.