Please enable JS

Μίνως Μάτσας: Ο κόσμος υπάρχει μόνο όταν τον μοιράζεσαι!

 Μίλησέ μας για την συναυλία σου με την Ελεονώρα Ζουγανέλη, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου.

Η Ελεονώρα είναι ένας άνθρωπος από τη νέα γενιά, ο οποίος έχοντας μια τρυφερότητα και μία λαϊκότητα, μπορεί και συνδυάζει πολλές αρετές στη φωνή της , οι οποίες ταιριάζουν με το υλικό μου και που με κάνουν να την ξεχωρίζω.

Στη συναυλία μου αυτή, που θα πραγματοποιηθεί θα τραγουδήσει η Ελεονώρα και ο Κώστας Τριανταφυλλίδης ο οποίος είναι ένας νέος τραγουδιστής με πολύ καθαρή λαϊκή φωνή. Μία ευγενική λαϊκή φωνή που είναι σπάνια στις μέρες μας. Συνεχίζει μία παράδοση από παλαιότερους τραγουδιστές. Τραγούδησε τα τραγούδια της ταινίας Ευτυχία η οποία έκανε φοβερή επιτυχία φέτος. Είναι συνεργάτης μου τα τελευταία χρόνια.

Η ρωμαϊκή αγορά είναι ένας χώρος πολύ ιδιαίτερος για μένα. Ως πιτσιρικάς είχα παρακολουθήσει συναυλία του Μάνου Χατζηδάκι με την Φλέρυ Νταντωνάκη.

Η συναυλία μας γίνεται μαζί με τη φιλανθρωπική οργάνωση Hopegenesis και όλα τα έσοδα πηγαίνουν σε αυτήν. Είναι μία οργάνωση αυτή ασχολείται με το θέμα της υπογεννητικότητας, η οποία κατoρθώνει μέσω της σύνδεσής της με επιστήμονες και γιατρούς να καλύπτονται τα έξοδα σε ακριτικές περιοχές, σε απομονωμένα νησιά και σε γυναίκες που δεν μπορούν να καλύψουν τα έξοδα για τα παιδιά. Ένα παράδειγμα των ανωτέρω είναι οι Φούρνοι Κορσεών, μεταξύ Ικαρίας και Σάμου, που στα τελευταία χρόνια υπήρχαν γεννήσεις 15 παιδιών. H ΗOPEgenesis μου πρότεινε να κάνουμε μία συναυλία και φυσικά απάντησα ναι.

Πως ξεκίνησε η επάφη και η αγάπη σου για το χώρο της μουσικής και ποιοι σου έδειξαν το δρόμο;

Ο παππούς μου ξεκίνησε την εταιρεία η οποία λεγόταν Odeon Parlophone, αλλά ταυτόχρονα έγραφε και στίχους. Άρα ήταν μοιρασμένος στα δύο. Είχε γράψει πολλά και πολύ γνωστά τραγούδια, όπως Το μινόρε της αυγής, o Αντώνης ο βαρκάρης ο Σερέτης, το οποίο το πείραξα και νομίζω ότι μετά από 60 χρόνια το τραγούδι αυτό έγινε καινούργιο. Όταν διασκευάζω κάτι στην ουσία το αποδομώ και ουσιαστικά το κάνω σαν να είναι δικό μου. Το κάνω με πάρα πολύ μεγάλο ‘θράσος’. Νομίζω ότι δεν έχει νόημα αλλιώς. Πιστεύω ότι έχει νόημα η διασκευή να είναι σαν αναδημιουργία.

Άρα το να γίνεις μουσικός ήταν φυσικό επακόλουθο στη ζωή σου. Το να γίνει κανείς συνθέτης ή στιχουργός είναι θέμα δουλειάς και ταλέντου.

Από πιτσιρίκι ο πατέρας μου με έπαιρνε στο στούντιο και ακολουθούσα τους συνθέτες στις πρόβες. Μετά τελείωσα τη νομική και αργότερα ξεκίνησα να σπουδάζω κανονικά στο Ωδείο.

Τελειώνοντας εδώ τις σπουδές μου πήγα στο Τζούλιαρντ στη Νέα Υόρκη. Δεν γύρισα αμέσως στην Ελλάδα γιατί αφ΄ ενός άρχισα να κάνω ταινίες και αφ΄ εταίρου εκεί στο Λος Αντζελες συνάντησα τα ξεχασμένα ξαδέρφια μου. Η περιπέτεια αυτή κράτησε 15 χρόνια.

 Στην Αμερική έμαθα τις τεχνικές του Film scoring στην πράξη. Δηλαδή πήγα σε διάφορα session και έμαθα τη δουλειά στην πράξη, κάτι που δεν θα μου το μάθαινε κανένα πανεπιστήμιο. Έμαθα λοιπόν περισσότερες τεχνικές, έμαθα να συνεργάζομαι καλύτερα με τους ανθρώπους, έμαθα δηλαδή τι σημαίνει συνεργασία και dead lines. Επίσης στη Νέα Υόρκη άκουσα την κινηματογραφική μου μουσική από ορχήστρες και ήταν όνειρο. Έμαθα πολλά πράγματα και πήγα πολύ καλά. Κάποια στιγμή αποφάσισα ότι μου αρέσει τόσο πολύ η Ελλάδα και οι άνθρωποι της παρότι έχουμε τα θέματά μας. Είναι λίγο μοιραία η σχέση μου μαζί της.

Έμαθα πολλά πράγματα πήγα πολύ καλά, αλλά κάποια στιγμή αποφάσισα ότι μου αρέσει τόσο πολύ αυτή η χώρα και οι άνθρωποι της παρότι έχουμε τα θέματά μας. Είναι λίγο μοιραία η σχέση μου με την Ελλάδα. Με ποιους Έλληνες τραγουδιστές έχει συνεργαστεί; Τα πρώτα μου τραγούδια τα είπε ο Γιώργος Νταλάρας. Τραγούδια μου έχουν πει ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, η Χάρις Αλεξίου, ο Πασχάλης Τερζής, ο Αντώνης Ρέμος, ο Τόλης Βοσκόπουλος, η Αντριάννα Μπάμπαλη, ο Γιάννης Χαρούλης. Kαι φυσικά η Φωτεινή Βελεσιώτου,με τη οποία η συνεργασία μας έγινε γνωστή με “Το Νησί”.

minosmatsaskentr

Τι πιστεύεις για την αύξηση του ρατσισμού και του φασισμού τη τελευταία δεκαετία;

Προφανώς σε περιόδους πίεσης ανθούν οι ακραίες πολιτικές θέσεις και ο λαϊκισμός. Ο συνδυασμός αυτών των δύο στοιχείων, έχουμε δει στην ιστορία να φέρνει τραγικά αποτελέσματα. Άρα θεωρώ ότι θα πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση διότι πολλές φορές τα εθνικιστικά φαινόμενα λειτουργούν πάρα πολύ ύπουλα. Θεωρώ ότι πρέπει να είμαστε κάθετα αυστηροί όταν λάβουμε υπόψη μας ότι λειτουργεί κάτι που είναι ενάντια στο χρώμα, στη θρησκεία, στις πεποιθήσεις στη φυλή κ.λ.π.

 

Πληροφορίες για την συναυλία του Μίνωα Μάτσα με την Ελεονώρα Ζουγανέλη  στη Ρωμαϊκή Αγορά για τους σκοπούς της HOPEgenesis

 Ο ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΣΤΗ ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

 

Array