Πως και γιατί ξεκίνησε η ιδέα γι΄αυτήν την perfomance;
Η ομάδα συστάθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Κίνηση για ηθοποιούς» που έχω τη χαρά και την τιμή να διδάσκω στο Θέατρο των Αλλαγών. Η καραντίνα μας βρήκε στα μισά περίπου της ολοκλήρωσης των δια ζώσης μαθημάτων μας, όπου και αναγκαστήκαμε να συνεχίσουμε μέσω διαδικτύου. Οι νέοι τρόποι με τους οποίους μάθαμε να λειτουργούμε και το αναπάντεχο υλικό που προέκυπτε σε κάθε διαδικτυακή συνάντηση με οδήγησαν στο να προτείνω στους ηθοποιούς αυτή την τολμηρή ιδέα. Φυσικά αυτό δε θα είχε γίνει χωρίς τη συναίνεση του πρωτοποριακού διευθυντή της σχολής Ευδόκιμου Τσολακίδη και φυσικά την απόλυτη εμπιστοσύνη των ηθοποιών.
Δηλαδή, όλο η perfomance στηρίζεται πάνω στην καραντίνα;
Ναι, ο κεντρικός άξονας είναι η καραντίνα αλλά δεν πρέπει να σταθούμε μόνο σε αυτό. Δεδομένου ότι όπως προείπα η όλη διαδικασία ξεκίνησε στα πλαίσια του μαθήματος είναι σκόπιμο να αναφερθεί ότι ξεκινήσαμε σε πρώτη φάση να δουλεύουμε πάνω στη χορογραφία Rosas danst Rosas της χορογράφου Anne Teresa De Keersmaeker. Χρησιμοποιήσαμε στοιχεία από τον τρόπο που αντιληφθήκαμε πως δουλεύει και εν συνεχεία φτιάξαμε το προσωπικό μας υλικό. Στην πορεία μου γεννήθηκε η ανάγκη αυτό που βιώναμε να εκφραστεί και με λόγο οπότε παρότρυνα τους ηθοποιούς να γράψουν ένα δικό τους κείμενο σχετικό με αυτό που συμβαίνει και να φωτίσουν όποιο σημείο κρίνουν οι ίδιοι πως είναι πιο σημαντικό. Νομίζω πως η παράστασή μας, η οποία χωρίζεται σε δυο μέρη, αντανακλά τον τρόπο με τον λειτουργήσαμε μέσα σε αυτή την πρωτόγνωρη συνθήκη. Το πρώτο μέρος δείχνει τη δυσκολία συνειδητοποίησης των γεγονότων (άλλωστε μεγάλο μέρος του στήθηκε στη φάση που ακόμα θεωρούσαμε ότι ο εγκλεισμός θα διαρκέσει μόνο 15 μέρες) και το δεύτερο την αναγκαστική προσαρμογή στη νέα συνθήκη.
Οι πρόβες άρχισαν μέσα στην καραντίνα; Πως λειτούργησε αυτό;
Ναι οι πρόβες μας άρχισαν μέσα στην καραντίνα και λειτούργησαν θαυμάσια. Δεν μπορούσα να διανοηθώ ότι θα μπορούσαν να γίνουν τόσο σπουδαία πράγματα μέσα από βίντεο κλήσεις όπως ο θεατρικός αυτοσχεδιασμός, οι χορογραφίες και τέλος η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης παράστασης.
Mετά κάνατε πρόβες από κοντά;
Κάναμε δυο πρόβες από κοντά και τώρα που αποφασίσαμε να το ξαναπαρουσιάσουμε καταλήξαμε πολύ συνειδητά στο να μην κάνουμε περισσότερες από δυο συναντήσεις. Το εγχείρημα βασίστηκε στην διαδικτυακή επικοινωνία και δεν επιθυμούμε να το πειράξουμε περισσότερο.
Τα τελευταία χρόνια ο ρατσισμός και ο φασισμός φούντωσαν. Τι πιστεύεις ότι πρέπει να κάνουμε, ως άνθρωποι, για να ηρεμήσουμε τα φαινόμενα αυτά;
Θεωρώ πως είναι επιτακτική ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε να πάρουμε ενεργή θέση, όσο κλισέ κι αν ακούγεται αυτό. Το πρώτο που οφείλουμε να κάνουμε είναι να μάθουμε να διασταυρώνουμε τις πληροφορίες, ώστε να αποφεύγουμε όλη αυτή τη σύγχυση και την εσφαλμένη κατεύθυνση. Στη συνέχεια πρέπει να καταδικάσουμε οποιαδήποτε μορφή ρατσισμού και φασισμού από όπου κι αν προέρχεται απερίφραστα και χωρίς φόβο. Τέλος, μικρές καθημερινές αλλαγές όπως το πως θα μιλήσεις στον άνθρωπο που σε σερβίρει μέχρι το πως θα πεις όχι στον άνθρωπο που προσπαθεί να καθαρίσει το παρμπρίζ του αυτοκινήτου σου, έχουν μεγάλη σημασία. Εγώ τουλάχιστον για αυτά προσπαθώ και ελπίζω βαθιά ότι τα πράγματα θα αλλάξουν.
Το Art and Press δημιουργήθηκε με σκοπό την πολιτική, πολιτιστική και πολύπλευρη ενημέρωση των πολιτών. Πίσω από τη λειτουργία του Art and Press υπάρχει μία ομάδα «ανήσυχων» ανθρώπων, που προέρχονται από διάφορους κοινωνικούς χώρους, στους οποίους προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν εθελοντικά όπου και όσο μπορούν. Η κοινή αγάπη των μελών της ομάδας μας για την πολιτική, τον πολιτισμό και γενικά την ενημέρωση, είναι η κινητήρια δύναμη για την παρακολούθηση, καταγραφή και παρουσίαση σε όλους εσάς, όσων συμβαίνουν. Δεν μας καθοδηγεί κανείς, δεν μας χρηματοδοτεί κανείς και ως εκ τούτου παραθέτουμε τα γεγονότα όπως ακριβώς λαμβάνουν χώρα. Η πορεία του Art and Press είναι συνεχόμενα και ραγδαία ανοδική όσον αφορά την προσέλκυση επισκεπτών / αναγνωστών τόσο στην κύρια ιστοσελίδα όσο και στο κανάλι του Youtube.