Please enable JS

Ανδρέας Πασπάτης: Xάρη στο ίντερνετ, μπορούμε να μαθαίνουμε άμεσα τα λάθη & τις χοντράδες, όταν γίνονται.

Τι μηνύματα επιθυμείς να περάσεις στο κοινό, που θα δει το νέο σου έργο «ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΕ»;

To «Διαβάστηκε» είναι μια κλασική stand up comedy παράσταση και βασικός της στόχος είναι το γέλιο και η διασκέδαση του θεατή. Δεν πραγματεύεται ένα συγκεκριμένο μόνο ζήτημα με στόχο να το ανατρέψει ή να βάλει τον θεατή σε σκέψεις σε σχέση με αυτό. Ασχολείται με διάφορα θέματα, που αρκετοί αντιμετοπίζουν ή συναντούν στην καθημερινότητα ή τις σχέσεις τους, και αναδυκνύει την κωμική τους πλευρά. Στόχος μου είναι το κοινό να ταυτιστεί, να γελάσει και ιδανικά να αποσυμφορηθεί ή να καταφέρει να δει πιο ανάλαφρα και χιουμοριστικά τα προβλήματα της καθημερινότητας.

 

Τι σχέση έχουν οι φιλικές και ερωτικές μας σχέσεις, τα social media, οι γιατροί και οι πωλητές λαϊκής αγοράς;

Το βασικό σημείο τομής που έχουν όλα αυτά, είναι ότι είναι θέματα για τα οποία έχω γράψει αστεία και έχουμε γελάσει με το κοινό στο «Διαβάστηκε». Δεν θα πω παραπάνω για να μην σποηλαρω, να πάτε να δείτε την παράσταση

 paspatis3 

Ποιές είναι οι διαφορές του θεάτρου virtual από το “ζωντανό” θέατρο (με κοινό);

Ε το virtual θέατρο νομίζω επίσημα πλέον μπορεί να λέγεται “το θέατρο στα χρόνια του covid”, η και “θέατρο covid” αν θέλεις για συντομία. Παρότι πιστεύω πως η live εμπειρία είναι καλύτερη για κάτι τέτοιο, το virtual και οι online παραστάσεις είναι μια καλή λύση για την κατάσταση ως έχει. Ειδικά στο stand up σχεδόν πάντα όταν μια σόλο παράσταση κάνει τον κύκλο της, στο τέλος βιντεοσκοπείται και ανεβαίνει online. Αυτά είναι και τα λεγόμενα stand up comedy specials. Αυτό έκανα και εγώ τώρα με το «Διαβάστηκε» και συγκεκριμένα επέλεξα να γίνει ενα “covid special” αν θέλεις.

 paspatiskentr1

Τι πιστεύεις για τον χώρος της Τέχνης στην μετά εποχή της υγειονομικής κρίσης;

Όπως είπα και στην προηγούμενη ερώτηση για το «Διαβάστηκε», η συγκεκριμένη παράσταση έπεσε πάνω στον ιό η περίοδος που ήταν να τρέξει και για αυτό αποφάσισα και η βιντεοσκόπηση της να γίνει υπο αυτές τις συνθήκες. Ήταν κάτι που ζήσαμε όλοι για πάνω από έναν πλέον χρόνο, οπότε θεωρώ πως θα πρέπει κάπου να φαίνεται και το αποτύπωμα αυτού στην τέχνη. Τώρα για το τι θα γίνει μετά πιστεύω πως σαν διαδικασία το θέατρο θα ανοίξει και πάλι και θα επανέλθει σε μεγάλο αν όχι σε ολοκληρωτικό βαθμό. Τουλάχιστον έτσι θέλω να ελπίζω. Όλο αυτό που έγινε σίγουρα θα επηρεάσει την τέχνη σαν έμπνευση και έναυσμα. Δηλαδή είμαι βέβαιος ότι στο stand up τουλάχιστον, σίγουρα για τα επόμενα λίγα χρόνια θα ακούγεται ο ιός και τα τριγύρω του στα κείμενα των κωμικών. Από κει και πέρα μακάρι αυτή η επαφή του θεάτρου με το virtual και την τεχνολογία να φέρει και νέες ιδέες για καινοτόμες παραγωγές σε δημιουργούς.

 

Ποια είναι τα μεγαλύτερα όνειρα που έχεις τόσο ως καλλιτέχνης όσο και ως άνθρωπος;

Κοίταξε, συνήθως απ’ ότι θυμάμαι στα μεγάλα μου όνειρα – σαν άνθρωπος – πάντα καταλήγω να με κυνηγάνε κάπως. Τώρα σαν καλλιτέχνης, ιδανικά θα ήθελα να καταφέρω να συνδυάσω με κάποιο τρόπο την κωμωδία, που τόσο αγαπάω και υπηρετώ, με τα παιχνίδια και τον σχεδιασμό παιχνιδιών, που επίσης αγαπάω πολύ, και – παρότι δεν το ξέρουν πολλοί – έχω σπουδάσει κιόλας.

 Πιστεύεις ότι σε περιόδους κρίσης οι κυβερνήσεις χρησιμοποιούν τον φόβο για να καταπατήσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα;

Οκ, είπες να κλείσεις με κάτι χαλαρό. Δεν νομίζω πως έχω κάποια κατάρτιση για να μιλήσω σε βάθος για αυτό. Ιστορικά πάντως, πολλές φορές ο φόβος έχει χρησιμοποιηθεί από κυβερνήσεις ως εργαλείο. Τώρα προφανώς και υπάρχει φόβος με τον ιό (που είναι και λογικό)…εκτός φυσικά από τους αρνητές, που αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Από εκεί και πέρα, χάρη στο ίντερνετ κυρίως, έχουμε την ευκαιρία να βλέπουμε και να μαθαίνουμε άμεσα τα λάθη και τις χοντράδες όταν γίνονται.

 

Πληροφορίες για τη παράσταση ΕΔΩ

Paspatis

Array