Please enable JS

Υπερβατικός Αίαντας στο θέατρο Βεάκη

Επιμέλεια παρουσίασης κειμένου ‘Εμυ Τζάβρα Bulloch

Η υπόθεση του έργου του Σοφοκλή είναι γνωστή: Ο ΑΙΑΣ, ο
μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα
όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του. Όταν αυτά με δολοπλοκία
καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως
έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των
Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί.

Αυτό που διαφέρει στην συγκεκριμένη παράσταση, στο θέατρο
ΒΕΑΚΗ είναι η διαλεκτική σχέση κοινού και πρωταγωνιστή, την οποία
ο σκηνοθέτης, Γιώργος Νανούρης στην πρώτη του επαφή με το
αρχαίο δράμα, επιλέγει να δημιουργήσει τοποθετώντας τον θεατή
στην αμεσότητα της σκηνής. Κατ’αυτόν τον τρόπο τον αποσπά από
το απυρόβλητο της πλατείας, προσκαλώντας-προκαλώντας τον να
εισέλθει στο σύμπαν της δράσης και να συμμεριστεί τα συναισθήματα
του χαρακτήρα-ηθοποιού.

Ο Μιχάλης Σαράντης, ο βραβευμένος με το βραβείο Χορν ηθοποιός,,
χωρίς να επικουρείται από την παρουσία πολυπρόσωπου θεατρικού
σχήματος, επαναπροσδιορίζεται διαρκώς από έναν μοναχικό

αναστοχασμό δεξιότητας και υποκριτικής προκειμένου να αποδώσει
χαρακτήρες και εικόνες, μνήμες και διαθέσεις οι οποίες ξεφεύγουν
από την απλή παραστατικότητα και γίνονται ένα πραγματικό σύμπαν.
Ο κόσμος του ήρωα δεν ακρωτηριάζεται προκειμένου να χωρέσει στο
“one man universe” που επέλεξε ο σκηνοθέτης για τον ηθοποιό του,
αντίθετα ο Μιχάλης Σαράντης με έναν ρυθμό που τροφοδοτείται
διαρκώς, αφήνει απτά ίχνη συμπληρώνοντας τα κενά των δεδομένων
τόσο στη δράση όσο και στους χαρακτήρες. Χωρίς φόβο αλλά με
πάθος ορθώνεται και εξελίσσεται συμπαρασύροντας μας στο όραμα
του δημιουργού σκηνοθέτη της παράστασης.

 sarantis

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Νίκος A.Παναγιωτόπουλος
Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης
Ερμηνεία: Μιχάλης Σαράντης
Ζωγραφική: Απόστολος Χαντζαράς

Βοηθ. Σκηνοθέτη: Χρήστος Ρουμελιώτης, Τίτος Λίτινας
Σκηνική επιμέλεια- Φωτισμοί: Γιώργος Νανούρης
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.