Please enable JS

Πάνος Μαλακός: H ζωή δεν με φοβίζει, ό, τι και να γίνει θα τα καταφέρω.

Την συνέντευξη επιμελήθηκε η Φένια Αποστόλου.

Σε τι ηλικία ξεκίνησες χορό και ποια ήταν η αφορμή;
Ξεκίνησα στα 17 μου και αφορμή ήταν μια δασκάλα χορού , που με ανακάλυψε. Ήμουν σε ένα γυμναστηριο, που είχε και αίθουσα χορού. Αυτή με είδε τότε στη Μυτιλήνη από όπου και κατάγομαι και ήθελε να με κάνει χορευτή χωρίς εγώ να είχα κάποιο άλλο ερέθισμα, ως τότε. Ασχολιόμουν με στίβο και φυσικά είχα αθλητικό κορμί. Έτσι ξεκίνησα ερασιτεχνικά και εκείνη με παρότρυνε να το δω και επαγγελματικά.
 
Αντιμετώπισες προβλήματα για την επιλογή αυτήν από το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον σου;
Όχι, κανένα θέμα δεν είχα με τους γονείς μου αντιθέτως ήταν μαζί μου σε αυτή μου την απόφαση και με στήριξαν και οικονομικά. Ερχόμενος από την επαρχία ξεκίνησα από το μηδέν χωρίς να γνωρίζω τίποτα και κανέναν στην Αθήνα. Ούτε καν γνώριζα τους δρόμους και γυρνούσα στην πόλη είτε με τα πόδια είτε με το λεωφορείο και χανόμουνα. Ξεκίνησα εδώ στην Αθήνα, από την αρχή, με προετοιμασία για να δώσω σε επαγγελματική σχολή χορού.
 
Τι επαγγελματικές επιλογές έχει ένας άντρας χορευτής στην Ελλάδα;
Έxoυμε περισσότερες επιλογές από ότι τα κορίτσια γιατί οι άντρες είναι λιγότεροι. Αν είσαι καλός θα έχεις επιλογές. Αλλά ακόμη και αν δεν είσαι τόσο καλός, αλλά τυχερός πάλι θα έχεις κάποιες επιλογές. Προσωπικά τον χορό τον έχω χωρίσει επαγγελματικά σε δύο κατηγορίες. Χορός – τέχνη. Χορός – ψυχαγωγία. Ο πρώτος είναι ο έντεχνος το να βρίσκεσαι δηλαδή σε μία παράσταση χοροθεάτρου ή σύγχρονου χορού, ενώ ο δεύτερος ψυχαγωγικός, video clip, shows, τηλεόραση, ή και μπουζούκια.

MALAKOS1

 
 
Έχεις ασχοληθεί πιο πολύ με commercial (εμπορικό) κομμάτι του χορού. Αυτό ήταν συνειδητή σου επιλογή ή θέμα τύχης;
Καθαρά συνειδητή επιλογή. Ασχολήθηκα και ασχολούμαι ως επί το πλείστον με το commercial κομμάτι του χορού και αυτό έγινε κυρίως για οικονομικούς λόγους. Στις χοροθεατρικές παραστάσεις, στην Ελλάδα, οι οικονομικές απολαβές είναι ελάχιστες. Παρ’ όλα αυτά μου αρέσει και το εμπορικό κομμάτι αν τηρούνται τα επαγγελματικά κριτήρια. Όμως θεωρώ ότι είμαι τυχερός, γιατί πέρασα από τη διαδικασία του καλλιτεχνικού χορού, σπούδασα επαγγελματικά και έχω αποκτήσει μια καλή τεχνική που με βοηθά. Η επιλογή του να κάνω μία μετάβαση στη σόου – μπιζ έχει να κάνει με το ότι τραγουδάω κιόλας και δεν είμαι απλά ένας χορευτής, που απλά υπάρχει και εξυπηρετεί μόνο το τομέα του χορού.
 
Μίλησέ μας για την πρόσφατη συμμετοχή σου στην Παριζιάνα.

Γενικά ήταν μία όμορφη συνεργασία, όσον αφορά και την παραγωγή και τη συνεργασία μου με τους πρωταγωνιστές. Αντιμετώπισα όμως πρόβλημα με το cast των δεύτερων ηθοποιών.

 
Η ενασχόληση σου με την τέχνη του χορού σε έχει προοδεύσει σαν άνθρωπο; Και αν ναι με ποιον τρόπο και σε ποιούς τομείς της ζωής σου;
Γενικά θεωρώ ότι ένας άνθρωπος εξελίσσεται, όσο μεγαλώνει. Πόσο μάλλον σε έναν χώρο, που συνεχώς γνωρίζει καινούργιους ανθρώπους και μπαίνει σε μια διαδικασία να αφήνεται ελεύθερος για να μπορεί να ανακαλύπτει διαφορετικές πλευρές του εαυτού του. Εγώ έχω αποφασίσει να είμαι ο εαυτός μου και για αυτό σε κάποιες δουλειές δεν τα πάω και πολύ καλά. Είμαι ένας άνθρωπος αυθόρμητος και βγάζω τον αληθινό Πάνο, χωρίς ”φίλτρα” και ότι σκέφτομαι θα το πω. Δεν μπορώ με τίποτα την διπλωματία. Επίσης νιώθω ότι ένας χορευτής μπορεί να έχει εξέλιξη στον χώρο καλλιτεχνικά, αν ο ίδιος θέλει να εξελιχθεί και σαν χορευτής και σαν άνθρωπος και όχι μόνο να σκέφτεται το οικονομικό κομμάτι της δουλειάς.
 
 
Τι θέλεις να πεις στους νέους χορευτές που ξεκινούν τώρα;
Πιστεύω ότι τα νέα παιδιά επηρεάζονται πάρα πολύ από τα μέσα ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης και ότι έχει να κάνει με τηλεόραση και προβολή. Τους ενδιαφέρει πιο πολύ να φανούν και να ανεβάσουν μια φωτογραφία στο instagram για να υπάρχει απλά μία δημοσίευση, παρά το μέσα τους και η πίσω δουλειά που πρέπει να έχουν κάνει, είτε στο τεχνικό , είτε στο καλλιτεχνικό κομμάτι των σπουδών τους. Γιατί πρέπει να περάσεις από μία διαδικασία για να γίνεις καλλιτέχνης. Μπορεί να γεννιέσαι καλλιτέχνης, αλλά εξελίσσεσαι μέσα από τις σπουδές. Θεωρώ ότι ένας άνθρωπος που γεννιέται χαρισματικός και θεωρεί τον εαυτό του καλλιτέχνη, είτε τον θεωρουν και οι άλλοι, η εξέλιξη του πρέπει να προέρχεται από τις σπουδές.
 

MALAKOS2

 
 
Τι σκέφτεσαι για το 2020;

Αυτό που θέλω να πω μέσα από τις δικές μου εμπειρίες και έχοντας ζήσει μία δεκαετία περίπου ως χορευτής, είναι ότι όταν ένας καλλιτέχνης ζει μέσα από αυτή τη δουλειά που δεν είναι σταθερή σκέφτεται τα πάντα. Ετσι και εγώ στα 32 μου σκέφτομαι ότι θα ήθελα να βρω μία δουλειά, ίσως και άσχετη από το χώρο και επειδή έχω τελειώσει ζαχαροπλαστική, θα με ενδιέφερε να δουλέψω σε μία πρωινή δουλειά, τελείως διαφορετική και με ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με τον καλλιτεχνικό χώρο. Όσον αφορά την κοινωνία, έχω μία πολύ ιδιαίτερη σχέση με τους ανθρώπους,στεναχωριέμαι να βλέπω την κατάντια ορισμένων ανθρώπων, είτε να ζητιανεύουν, είτε να τρώνε από τα σκουπίδια, είτε απλά να τους βλέπω να τσακώνονται μεταξύ τους. Όσο για τους πρόσφυγες,έχω να πω ότι είναι άνθρωποι σαν εμάς και τίποτα το λιγότερο. Έρχονται σε μία βάρκα και όπου τους βγάλει,με το ρίσκο να βρεθούν τσακισμένοι ή πνιγμένοι. Είναι πολύ στενάχωρο συναίσθημα για μένα όλο αυτό. Αυτό που με ενδιαφέρει σαν άνθρωπο πάνω από όλα και όχι σαν καλλιτέχνη είναι να έχω την υγεία μου πάνω από όλα, τώρα το πώς θα τα φέρει η ζωή, δεν με φοβίζει γιατί ό, τι και να γίνει θα τα καταφέρω.

 πανοσ4


Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.