Please enable JS

Η Ανθή Γουρουντή μιλάει για την παράσταση “Τα γεγονότα” & όχι μόνο!

1.Πως προέκυψε η συμμετοχή του φωνητικού συνόλου Libro Coro στην παράσταση «Τα Γεγονότα»;

Το Πειραϊκό φωνητικό σύνολο Libro Coro είναι μια αυτοχρηματοδοτούμενη μουσική κολεκτίβα που αντλεί τα μέλη της από τις γειτονιές του Πειραιά, μιας πόλης που έχει ζήσει έντονα την διαδικασία εκ νέου επώασης « των αυγών του φιδιού». Κοινωνικά , πολιτιστικά και προφανώς αισθητικά πληρούσε τις προδιαγραφές συμμετοχής στην παράσταση, ενώ παράλληλα η έντονη παρουσία μας εδώ και κάποια χρόνια -στην πόλη μας και όχι μόνο-στα πολιτιστικά δρώμενα «έφτασε» στα αυτιά των συντελεστών της παράστασης οι οποίοι και μας απηύθηναν την πρόταση.

2.Πως εντάχθηκε μια ολόκληρη χορωδία στην πλοκή του έργου;

Το έργο «Τα Γεγονότα» του Daniel Greig επιχειρεί να κατανοήσει το αδιανόητο και να εξερευνήσει τα όρια της συγχώρεσης .Με αφορμή τη σφαγή 69 ατόμων από τον Anders Breivik το 2011 στη Νορβηγία πραγματεύεται το «κοινό των ανθρώπων» μπροστά στο τέρας του αναδιώμενου στις μέρες μας νεοναζισμού, βάζοντας στο κάντρο και την ανθρώπινη υπόσταση θύτη και θύματος. Πριν απαντήσω όμως για το πως εντάσεται δραματουργικά μία χορωδία στη συγκεκριμένη παράσταση θα ήταν σκόπιμο να περιγράψω μία αναγκαία συνθήκη για να γίνει κατανοητή η ακραία βίαιη πράξη του νεαρού νεοναζιστή ήρωα του έργου: ο φασισμός όσο και αν παρουσιάζεται σαν αντίθετος πόλος της δημοκρατίας στην ουσία γενιέται και συντηρείται από τη φαυλότητά της ενώ ο ναζισμός στη συνέχεια εργαλειοποιεί τη βία,την απενοχοποιεί και προχωρά στην προσχεδιασμένη δολοφονική πράξη, κάτι που ιστορικά έχει οδηγήσει στο ολοκαύτωμα των Εβραίων, τσιγγάνων, ομοφυλόφυλων, πολιτικών κρατουμένων .

Η «πολύχρωμη χορωδία», λοιπόν του έργου γίνεται ο «αμνός» του οποίου η σφαγή-κυριολεκτικά και μεταφορικά- θα αποτελέσει τον καμβά πάνω στον οποίο θα εκτυλιχθεί η υπόθεση του έργου. Η μία, η συνολική φωνή των χορωδών με τα τραγούδια τους, γίνονται τα σκηνικά της παράσταση. Γίνονται το πριν και το μετά των γεγονότων. Η χορωδία-αρχαίος χορός- θα δηλώνει αενάως παρούσα εν τη απουσία της ενώ η Κλαίρη, η επιζήσασα διευθύντρια της, θα προσπαθεί να βρεί την αιτία των πραγμάτων , να θέσει τα δάκτυλα « επί του τύπου των ήλων» .

yourounti3

3.Ποια συναισθήματα προέκυψαν σε σας αλλά και στα μέλη της χορωδίας κατά την διάρκεια της παράστασης;

Συγκίνηση, μέ όλα όσα αυτή η λέξη σημαίνει. Η παράσταση διαθέτει την αρετή της διάδρασης, κάτι που συντονίζει και φορτίζει συναισθηματικά όλο τον κόσμο που βρίσκεται επι σκηνής. Οι χορωδοί είμαστε συγχρόνως και οι θεατές της παράστασης στην οποία συμμετέχουμε, έτσι όταν πια φτάνει η στιγμή να τραγουδήσουμε το τραγούδι του τέλους ο ήχος μας βγαίνει από τα βάθη της ψυχής μας….

 yourounti2

4.Δυστυχώς τα live streaming είναι ο μόνος τρόπος επικοινωνίας του θεατή με το θέατρο αυτή την περίοδο. Ποια είναι η γνώμη σας για αυτή την νέα συνθήκη;

Η παράσταση, στην οποία συμμετέχουμε, μεταδίδεται on demand από την nationalopera.gr/GNOTV . Η διαδικτυακή μετάδοση καθίσταται ανγκαία σε εποχές υγειονομικής κρίσης , παράλληλα όμως θα οδηγήσει την τέχνη σε νέους δρόμους αποτύπωσης και παρακολούθησης. Οι συνθήκες των live streaming ή των on demant μεταδόσεων αρκετά πράγματα απλοποιούν και άλλα τόσα επαναπροσδιορίζουν. Ζούμε σε μιά εποχή ραγδαίων μετασχηματισμών κοινωνικά, εργασιακά και σίγουρα καλλιτεχνικά. Μακάρι να διασωθεί ο άνθρωπος και το έργο του και να μην συνθληβούν από τη φόρμα διάδοσης και αναπαραγωγής . Ο θεατής εύχομαι σύντομα να ξαναγίνει ο καταλύτης μιας παράστασης και η εξ αποστάσεως παρακολούθηση ενός θεάματος να λειτουργεί παράλληλα και συμπληρωματικά.

 5. Ποια τα μελλοντικά σχέδια για το φωνητικό σύνολο Libro Coro;

Αυτό το διάστημα ετοιμαζόμαστε για τις συναυλίες μας με τον «Ύμνο εις την Ελευθερίαν» Δ.Σολωμού- Ν. Χαλικιόπουλου Μάντζαρου (Α΄Μελοποίηση για ανδρική χορωδία και πιάνο) και παράλληλα ηχογραφούμε, προσδοκόντας στο τέλος του 2021 να μας βρεί με ένα τουλάχιστον θεματικό δίσκο ακτίνας. Ελπίζουμε σε μιά μεγάλη συναυλία το φθινόπωρο με τη μικτή μας σύνθεση και προετοιμαζόμαστε για τα…..Χριστούγεννα με εκπλήξεις!

yourooyntisligh

 Τελευταίες προβολές
nationalopera.gr/GNOTV
έως την Πέμπτη 13 Μαΐου

Ντέιβιντ Γκρέιγκ
Τα γεγονότα

Στο nationalopera.gr/GNOTV από τις 16 Απριλίου έως τις 13 Μαΐου 2021
Συμπαραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τα ΔΗΠΕΘΕ
Κέρκυρας, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Σερρών, Κρήτης, Κομοτηνής, Καλαμάτας, Αγρινίου, το

Θεσσαλικό Θέατρο και τη Ferodo Bridges
Συμμετέχει το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο Libro Coro

Το σπουδαίο έργο Τα γεγονότα του διεθνούς φήμης Σκoτσέζου θεατρικού
συγγραφέα Ντέιβιντ Γκρέιγκ, σε μουσική και στίχους του Τζων Μπράουν, έρχεται
στην GNO TV, τη νέα διαδικτυακή τηλεόραση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Η
παράσταση αποτελεί συμπαραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ με εννέα
Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα και θα είναι διαθέσιμη στο nationalopera.gr/GNOTV
από τις 16 Απριλίου έως τις 13 Μαΐου 2021 με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους.
Η παραγωγή και η δημιουργία της GNO TV υλοποιούνται με τη στήριξη της δωρεάς
του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) [ www.SNF.org ] για την ενίσχυση της
καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Τα γεγονότα είναι ένα πολιτικό έργο που εξετάζει την άνοδο της ακροδεξιάς, του
νεοφασισμού και της ξενοφοβίας μέσα από μια απόπειρα να προσεγγίσει το ίδιο το
«τέρας». Στο έργο πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν ερασιτεχνικές χορωδίες.
Εμπνευσμένο από τη μαζική σφαγή 69 ατόμων από τον Άντερς Μπρέιβικ το 2011 στη
Νορβηγία, το έργο επιχειρεί να κατανοήσει το αδιανόητο και να εξερευνήσει τα όρια
της συγγνώμης ενώπιον μιας θηριωδίας. Τη σκηνοθεσία και τη μετάφραση
υπογράφει ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος, ενώ η μουσική επιμέλεια, η διδασκαλία των
χορωδιών και η διασκευή της μουσικής και των στίχων είναι του Κωνσταντίνου
Θωμαΐδη.
Τα γεγονότα ήταν αρχικά προγραμματισμένο να περιοδεύσουν σε εννέα Δημοτικά
Περιφερειακά Θέατρα της Ελλάδας με τη συμμετοχή συνολικά 21 τοπικών χορωδιών,
όμως λόγω της πανδημίας η περιοδεία ανεστάλη. Η παράσταση βιντεοσκοπήθηκε

στην Εναλλακτική Σκηνή τον Δεκέμβριο του 2020 με τη συμμετοχή του Πειραϊκού
Φωνητικού Συνόλου Libro Coro.
Η σύμπραξη ενός κρατικού καλλιτεχνικού φορέα με έναν τόσο μεγάλο αριθμό
περιφερειακών θεάτρων, στη βάση μιας ισότιμης συνεργασίας, είναι μια σημαντική
πρωτοβουλία, που αναδεικνύει τις δυνατότητες των συνεργειών μεταξύ φορέων του
κέντρου και της περιφέρειας. Στην περίπτωση των Γεγονότων η συμμετοχή τοπικών
χορωδιακών σχημάτων ενισχύει ακόμη περισσότερο την ουσία του εγχειρήματος και
αναδεικνύει το πολιτικό του στίγμα. Η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ έχει
πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια σειρά συνεργασιών με φορείς της
περιφέρειας, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τον καλλιτεχνικό διάλογο.
Τα γεγονότα παρουσιάζονται για δεύτερη φορά στην Ελλάδα, αλλά για πρώτη φορά σε
περιοδεία, που επαναπρογραμματίζεται για το άμεσο μέλλον, και με τη συμμετοχή
τοπικών χορωδιών – σύμφωνα με την πρόθεση του συγγραφέα και των υπόλοιπων
δημιουργών της πρώτης παράστασης.
Το έργο δημιουργήθηκε μετά από ανάθεση της Actors Touring Company και
πρωτοπαρουσιάστηκε στο Traverse Theatre του Εδιμβούργου (Φεστιβάλ Fringe 2013)
σε σκηνοθεσία Ράμιν Γκρέυ. Έλαβε διθυραμβικές κριτικές και χαρακτηρίστηκε ως ένα
σημαντικό, πρωτοπόρο έργο. Αμέσως μετά την πρεμιέρα του ακολούθησε διετής
περιοδεία στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ στη συνέχεια παρουσιάστηκε σε θέατρα ανά την
Ευρώπη και στη Νέα Υόρκη.
Τη σκηνοθεσία και τη μετάφραση υπογράφει ο δημιουργικός και ανήσυχος Αλέξανδρος
Ραπτοτάσιος. Ο ίδιος σημειώνει για την παράσταση: «Μια πραγματική χορωδία
βρίσκεται πάνω στη σκηνή, ανυποψίαστη για το περιεχόμενο της παράστασης που θα
ακολουθήσει. Καθημερινοί άνθρωποι, εθελοντές, πολίτες, συνταξιούχοι, ένα πλήθος
που εμφανίζεται, τραγουδάει και παραμένει επί σκηνής, μάρτυρας των γεγονότων.
Απέναντί της το κοινό, συνυπεύθυνο, μέρος της “σκηνικής διαπραγμάτευσης”, σχεδόν
σαν καθρέφτης της χορωδίας. Ανάμεσά τους δύο ηθοποιοί προσπαθούν να βρουν τι
οδήγησε έναν νεαρό άνδρα στο να δολοφονήσει μια ολόκληρη χορωδία αποτελούμενη
από τους “άλλους”. Μπροστά στα μάτια μας επιχειρούν μια δημόσια ανατομία της
ανόδου της ακροδεξιάς, στα πρότυπα της αρχαίας τραγωδίας: δύο ηθοποιοί και ο
χορός. Μόνο που εδώ ο χορός είναι ανυποψίαστος, μέρος της τοπικής κοινωνίας και
αλλάζει κάθε βράδυ. Τοπικές χορωδίες από την Αθήνα, τον Πειραιά, τα Ιωάννινα, τη
Λάρισα, την Κέρκυρα, την Κρήτη, τις Σέρρες, την Κοζάνη, την Καλαμάτα, τα Χανιά, το
Ηράκλειο και το Αγρίνιο –πόλεις που έχουν πρόσφατα δεχτεί πληθυσμούς προσφύγων–
δημιουργούν έναν καινούριο χορό κάθε βράδυ.
Όταν ξεκίνησα το εγχείρημα αυτό πριν δύο χρόνια με τον Κωνσταντίνο Θωμαΐδη,
ήμουν πεπεισμένος πως για να έχει νόημα αυτό που πάμε να κάνουμε θα πρέπει να
εμπλακούν χορωδίες, φορείς και το κοινό της περιφέρειας, πως πρέπει να εμπλακούν
άνθρωποι που τους αφορά αυτό το θέμα άμεσα, στην καθημερινότητά τους,
άνθρωποι που μπορεί να μη συμφωνούν μεταξύ τους. Όπως και με προηγούμενες
δουλειές μου, με ενδιαφέρει να προκληθεί μια πραγματική συνάντηση κατά τη
διάρκεια της παράστασης, και γι’ αυτό με γοητεύει αυτό το έργο που εξαρχής κάνει
κάθε παράσταση –κάθε βραδιά– διαφορετική και απρόβλεπτη. Δεν με ενδιαφέρει να

κάνω θέατρο για να πω την άποψή μου ή να βγω και απλά να καταδικάσω ή να
εκθειάσω κάτι. Ζούμε σε μια εποχή ακραίας πόλωσης, όπου αρνούμαστε να
ακούσουμε διαφορετικές απόψεις και κλεινόμαστε σε εικονικές πραγματικότητες που
επαναλαμβάνουν τις απόψεις με τις οποίες ήδη συμφωνούμε. Πολλές φορές το
θέατρο κάνει το ίδιο πράγμα. Το ζήτημα για μένα είναι η αναγνώριση των αντιφάσεων
και των θεμάτων που αντιμετωπίζουμε σήμερα ως κοινωνία και ο δημόσιος διάλογος
που μπορεί να γίνει πάνω σε αυτά μέσα από το θέατρο».
Το σκηνικό επιμελήθηκε ο Δήμος Κλιμενώφ σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη, μέσα στο
πλαίσιο των μέτρων που επιβλήθηκαν λόγω του COVID-19, και ο στόχος του είναι να
τοποθετήσει τις τοπικές χορωδίες ως έναν αντικατοπτρισμό του κοινού, ενώ οι
ηθοποιοί διαχειρίζονται ένα εργαστήριο γεγονότων, αναμνήσεων και ιδεολογιών
ανάμεσά τους. Στον ίδιο άξονα η Ελίζα Αλεξανδροπούλου σχεδίασε τα φώτα
εξετάζοντας αυτό που μας ενώνει, που μας μετακινεί από την ατομικότητα στο σύνολο.
Τα κοστούμια επιμελήθηκε η Μαρία-Σεσίλ Ιγγλέση.

Σύνοψη
Η Κλαίρη, μια δασκάλα που στον ελεύθερο χρόνο της διευθύνει μια τοπική
ερασιτεχνική χορωδία αποτελούμενη από μετανάστες και άτομα από ευπαθείς
κοινωνικές ομάδες, πιστεύει πως υπάρχει μια εξήγηση για ό,τι συμβαίνει στον κόσμο.
Μια μέρα ένας νεαρός ντόπιος θα εισβάλει ένοπλος στην αίθουσα προβών της και θα
ανοίξει πυρ. Η Κλαίρη θα είναι η μοναδική επιζήσασα και το μόνο πράγμα που θέλει να
κάνει είναι να καταλάβει το γιατί.

Ντέιβιντ Γκρέιγκ
Τα γεγονότα
Πρώτη παραγωγή του έργου από την Actors Touring Company σε συνεργασία με τον
σκηνοθέτη Ράμιν Γκρέυ
Συμπαραγωγή με τα ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Σερρών, Κρήτης,
Κομοτηνής, Καλαμάτας, Αγρινίου, το Θεσσαλικό Θέατρο και τη Ferodo Bridges
Aπό τις 16 Απριλίου έως τις 13 Μαΐου 2021 στο nationalopera.gr/GNOTV
Βιντεοσκοπήθηκε στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ στις 11 Δεκεμβρίου 2020
Υπάρχουν διαθέσιμοι ελληνικοί και αγγλικοί υπότιτλοι.
Μουσική – Στίχοι: Τζων Μπράουν
Μετάφραση – Σκηνοθεσία – Επιμέλεια σκηνικού: Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος
Μουσική διεύθυνση – Διδασκαλία χορωδιών – Διασκευή μουσικής και στίχων:
Κωνσταντίνος Θωμαΐδης
Κοστούμια: Μαρία-Σεσίλ Ιγγλέση
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Ηχοτοπία: Αλέξανδρος Δρυμωνίτης

Υπεύθυνη χορωδιών: Άννα Ευθυμίου
Διεύθυνση χορωδίας: Ανθή Γουρουντή
Με τους Μαρία Κεχαγιόγλου και Κωνσταντίνο Μπιμπή
Πιάνο: Μάρκος Κώτσιας
Συμμετέχει το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο Libro Coro
Για τη μετάδοση της παράστασης Τα γεγονότα από την GNO TV προπωλούνται εισιτήρια των
5 ευρώ στην www.ticketservices.gr και στο https://tickets.public.gr/
Με το εισιτήριο των 5 ευρώ ο θεατής:
 μπορεί να απολαύσει μέσω του nationalopera.gr/GNOTV την παράσταση στην άνεση
του σπιτιού του, στον χρόνο που αυτός θα επιλέξει, από τον υπολογιστή, το ipad, την
τηλεόραση ή ακόμα και το κινητό του τηλέφωνο.
 έχει τη δυνατότητα απεριόριστων προβολών της παράστασης για διάστημα 30 ημερών
από την πρώτη προβολή.
 έχει πρόσβαση στο online πρόγραμμα της παράστασης.
Link προπώλησης:
https://www.ticketservices.gr/event/gno-tv-the-events/?lang=el
Πληροφορίες: Ταμεία ΕΛΣ 2130885700

Ιδρυτικός Δωρητής Εναλλακτικής Σκηνής & Δωρητής παράστασης
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) [ www.SNF.org ]



Art & Press

AD BLOCKER DETECTED

We have noticed that you have an adblocker enabled which restricts ads served on the site.

Please disable it to continue reading Art & Press.