Γιατί δέχτηκες την πρόταση να παίξεις στο “Ηairspray”;
Δεν νομίζω ότι υπήρξε στιγμή μέσα στο κεφάλι μου ότι έπρεπε να δεχτώ. Τι λες, δεν θα έπρεπε να δεχτώ;
Με τον Μάρκο Σεφερλή;
Ναι, με τον Σεφερλή!
Τι πιστεύεις για τον ρόλο της Έντνας;
Η Έντνα είναι το μεγάλο κλείσιμο ματιού αυτού του έργου, και όχι μόνο της παράστασης μας. Γιατί παραδοσιακά αυτός ο ρόλος παίζεται από έναν άντρα, που εμφανίζεται in drag πάνω στη σκηνή, ο οποίος μπαίνει μέσα στο σώμα και στην ψυχοσύνθεση μίας γυναίκας.
Σαν όγκος, όμως, ερμηνευτικής δουλειάς, πέφτει πάνω σου η παράσταση, στον δικό σου ρόλο, την Τρέισυ.
Σαν όγκος δουλειάς τυχαίνει να είναι πάρα πολύ αυτό που έχω να κάνω, γιατί έτσι είναι από γραφής το έργο. Αλλά δεν θεωρώ ότι η Έντνα είναι ένας πίσω ρόλος. Απλά ακολουθούμε την ιστορία της Τρέισυ, οπότε ο ρόλος της είναι μεγαλύτερος.
Όμως ο Σεφερλής επιλέγοντας αυτό το έργο έδωσε τη δυνατότητα σε μερικά νέα παιδιά να βγουν μπροστά από αυτόν, πρωταγωνιστικά.
Ο Μάρκος ξέρει πολύ καλά πού βρίσκεται τι κάνει και τι είναι αυτό που συμβαίνει εδώ. Όσο πιο συγκεντρωμένα και πιστά γίνεται.
Ο ίδιος γνωρίζε το έργο, πριν δεχτεί καν την πρόταση για να το κάνει. Δεν νομίζω ότι είναι ένας άνθρωπος που θα τον απασχολούσε πολύ το εμμονικό, το αν τον λένε Τρέισυ ή Έντνα. Είναι από μόνος του, ένας ρόλος ο δικός του που είναι πολύ μεγάλη αβάντα και είναι πολύ ωραίο βήμα για έναν ηθοποιό, ο οποίος συνηθίζει και το κοινό του σε κάτι συγκεκριμένο. Ή σε ένα συγκεκριμένο σταθμό Γιατί ο ίδιος έχει χτίσει μία αυτοκρατορία, που την συντηρεί δεκαετίες τώρα με πάρα πολύ κόσμο.
Ο Μάρκος Σεφερλής, λοιπόν δεκαετίες τώρα, κάνει ένα συγκεκριμένο θέατρο, το οποίο δεν αρέσει το «θεατρικό κοινό», ενώ αντίθετα αρέσει στο «τηλεοπτικό κοινό». Θα σου κάνει καλό ή κακό, κατά τη γνώμη σου, που είσαι δίπλα του;
Εγώ δεν πιστεύω σε αυτήν την διάκριση. Ο Μάρκος είναι ένας ηθοποιός με πολύ μεγάλη πορεία σε αυτό που κάνει, ανεξαρτήτως σε ποιο κοινό αρέσει και τι. Έτσι κι αλλιώς οι άνθρωποι δεν έχουν τα ίδια γούστα και δεν πηγαίνουν όλοι να δουν τα πάντα. Δεν είναι απλά ένας ηθοποιός, ένας σκηνοθέτης, αλλά ένας επιχειρηματίας.
Ο Μάρκος είναι στην παραγωγή ως ένας ηθοποιός, Πέρα από οτιδήποτε άλλο την καριέρα του.
Το αν το δικό του θέαμα, δηλαδή το είδος της ελληνικής επιθεώρησης ανθεί μαζί του και έχει ένα φανατικό κοινό, το οποίο τον ακολουθεί και το όνομά του είναι trademark. Είναι κάτι που το έφτιαξε ο ίδιος και το έπλασε και είναι Μεγάλη μαγκιά. Από κει και πέρα ο Μάρκος έρχεται εδώ να να υπηρετήσει και αυτός ένα ρολό, ένα έργο, ένα σύνολο.
Μίλησέ μας για την σκηνοθέτιδα σας την Θέμις Μαρσέλου.
Ο θίασος είναι τόσο προσεκτικά διαλεγμένος γιατί η Θέμις Μαρσέλλου δεν αφήνει τα πράγματα να πέσουν κάτω.
Η Θέμις είναι ένας μεγάλος λάτρης του μουσικού θεάτρου. Το ξέρει πολύ καλά, το έχει παρακολουθήσει πολύ και ξέρει σε βάθος ότι η δύναμη του musical πάνω στη σκηνή είναι το σύνολο και δεν εννοώ το ανσάμπλ μόνο. Εννοώ το σύνολο των ανθρώπων. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν έχεις ένα τρομερά δυνατό ensemlbe, τι να τους κάνεις τους Πρωταγωνιστές. Είναι εκεί για να εξυπηρετήσουν το χορό τη μουσική την εικόνα το χρώμα την αίσθηση το vibe.
Όσα χρόνια την ξέρω και με τις δουλειές που κάνει μαζί της παίζει να την ενδιαφέρουν πιο πολύ τα παραπάνω. Είναι απιθανό αυτό που θα ακούσεις και από τον κόσμο πάνω στην σκηνή και από την ορχήστρα. Πάντα στην “πένα”.
Πες μας για τη σκηνική σχέση σου με τον Βαγγέλη Κακουριώτη.
Ο Βαγγέλης είναι ένας υπέροχος τύπος. Είναι αδιανόητα πολυτάλαντος και το μεγαλύτερο του ατού, που εμένα με κάνει κάθε μέρα πολύ ευτυχισμένη, Ότι Είναι φανταστικά ευφυής πάνω στη σκηνή.Πρώτη φορά στο θέατρο και δεν το καταλαβαίνεις. Εγώ σαν παρτενέρ του νιώθω ασφάλεια, νιώθω ότι είμαι σε καλά χέρια. Έχει υπέροχο υποκριτικό ένστικτο. Σπουδάζει πια ηθοποιία. Στο έργο αυτό εάν δεν έχεις έναν “τούμπανο’’ Λινκ, δεν έχεις Τρέισι. Γιατί στο έργο αυτό βλέπουμε την ιστορία της κοπέλας και την ανατροπή.
Για την ανατροπή αυτή, υπεύθυνος είναι ο Λινκ. Αυτός είναι ο χαρακτήρας που διανύει το μεγαλύτερο ταξίδι από όλους. Είναι ένα αγόρι, πολύ όμορφο, πολύ ταλαντούχο, το οποίο με τη φιλοδοξία του ψάχνει να πάρει την ευκαιρία που του αξίζει στη ζωή. Το ότι μέσα από αυτή την ιστορία ένας τέτοιος χαρακτήρας δείχνει την ευαισθησία, την ωριμότητα, την πραγματική σκέψη της προτεραιότητας, του ονείρου, της δικαιοσύνης, κλπ και διανύει μια τόσο μεγάλη απόσταση είναι πάρα πολύ σημαντικό. Για αυτό κυκλώνω και λέω ότι χρωστάει πολλά η δική μου Τρέισι στον Λινκ του Βαγγέλη.
Η ζέση και η ζέστη που υπάρχουμε πάνω στη σκηνή με τον Βαγγέλη φέρνει εις πέρας ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια της παράστασης. Το να δούμε αυτούς τους δύο να ερωτεύονται πραγματικά. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να είναι διαθέσιμος ο συμπαίκτης σου γιατί εξαρτάσαι από εκείνον. Πιστεύω ταπεινά ότι εγώ και ο Βαγγέλης το έχουμε πετύχει αυτό.
Ποιές είναι οι σκέψεις σου το 2020;
Δυστυχώς το κείμενο της παράστασης είναι είναι πάρα πολυ σύγχρονο. Και με θλίβει, τέτοια κείμενα που είναι τόσο σημαντικά να τα υπενθυμίζουμε στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Να παραμένουν relevante το Γενάρη του 2020.
Η δική μου ευαίσθητη χορδή σαν άνθρωπος, είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα. Θεωρώ ότι ζούμε πολύ σκοτεινές ώρες. Είμαι πολύ τρομαγμένη. Φοβάμαι κάθε μέρα και κάθε ώρα. Το σκοτάδι τπ οποίο βρισκόμαστε παγκοσμίως και στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ τρομακτικό. Δεν θεωρώ τίποτα πάνω από το ανθρώπινο δικαίωμα για τη ζωή. Πονάω, πονάω με το να λέω Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά και άνθρωποι και κυρίως μωρά να πνίγονται στη Μεσόγειο.
Πληροφορίες για την παράσταση HAIRSPRAY ΕΔΩ
Το Art and Press δημιουργήθηκε με σκοπό την πολιτική, πολιτιστική και πολύπλευρη ενημέρωση των πολιτών. Πίσω από τη λειτουργία του Art and Press υπάρχει μία ομάδα «ανήσυχων» ανθρώπων, που προέρχονται από διάφορους κοινωνικούς χώρους, στους οποίους προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν εθελοντικά όπου και όσο μπορούν. Η κοινή αγάπη των μελών της ομάδας μας για την πολιτική, τον πολιτισμό και γενικά την ενημέρωση, είναι η κινητήρια δύναμη για την παρακολούθηση, καταγραφή και παρουσίαση σε όλους εσάς, όσων συμβαίνουν. Δεν μας καθοδηγεί κανείς, δεν μας χρηματοδοτεί κανείς και ως εκ τούτου παραθέτουμε τα γεγονότα όπως ακριβώς λαμβάνουν χώρα. Η πορεία του Art and Press είναι συνεχόμενα και ραγδαία ανοδική όσον αφορά την προσέλκυση επισκεπτών / αναγνωστών τόσο στην κύρια ιστοσελίδα όσο και στο κανάλι του Youtube.